Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net even een klein (35) testritje gemaakt. Nieuwe koplamp zit erop, Renegade replica luchtfilter, Sargent zadel, voor en achter verlaagd, draadjes verplaatst en aangepast en radiator wat naar achter getrokken ivm aanlopen voorwiel. Wat een fijn geluid komt eruit zeg. :-)

Wat er nog moet gebeuren: Zekeringkastje vervangen door losse mini zekeringhoudertjes, zodat ik ze achter of in de koelvloeistofreservoir kwijt kan. Als je kijkt zie je een klein doosje met zak uitsteken. Er komt nog een kapje bovenop de koplamp en de radiatorkapjes nog. De tank moet ik nog vastzetten. :X Ook ben ik nog aan het zoeken voor een oplossing voor het plaatsen van de stuurdemper. Brug en uitlaten nog zwart coaten. Oja, koplamp aan de onderkant 1.5 cm terug zetten en dimlicht van de ledlicht (onder) scheiden.. Ik dacht dat dat hetzelfde stond als op de Streetfighter, maar dat had ik mis. xD Contactslot kon ik mooi behouden, al is die wel wat gedecimeerd.

[~[url="http://i.imgur.com/B2VzcCul.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="http://i.imgur.com/m4qaEn8l.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="http://i.imgur.com/n3sTr4Sl.jpg"]afbeelding~][/url]

Grotere plaatjes via plaatjeklik naar Imgur.


Wel mooi zo een kleine koplamp dan kun tenminste ongestoord een lager stuur monteren!
Ik heb nu een lager stuur erop maar een draai cirkel van een vrachtwagen :')
 
Hoi luitjes,


Ben op zoek naar een duo seat afdekking voor mijn T uit 2004, vind de duo seat zo lelijk. Neem aan dat die van de mille ook past maar ik weet niet welk jaar dat moet zijn. Of heeft iemand nog wat liggen ? Leveranciers eventueel?
 
Hoi luitjes,


Ben op zoek naar een duo seat afdekking voor mijn T uit 2004, vind de duo seat zo lelijk. Neem aan dat die van de mille ook past maar ik weet niet welk jaar dat moet zijn. Of heeft iemand nog wat liggen ? Leveranciers eventueel?

Succes met de zoektocht. Ze zijn schaars en erg gewild. Alleen de duo seatcover van een 2003 model RSV past. Leveranciers; niet dat ik weet, in het verleden zijn er wel eens wat gemaakt door bijvoorbeeld MSS, vraag me af of dat nog te krijgen is. Mocht je een (oem appie) seatcover tegen komen kijk dan even goed of de seat base er ook bij zit, het kapje bestaat uit twee delen namelijk. Anders moet die er weer los bij en die krengen zijn (ook al) zo duur.
 
Afgelopen week ook weer de eerste ritjes van het jaar gereden... op de Triumph.

Mis de Tuono toch wel flink hoor. Edou, hoe is het met de T?

Hey Dyon!

Staat weer in concours te trappelen! Morgen even rijden, alles weer ververst olieën E.d Alleen de benzinepomp lekkage nog aanpakken. Eerst maar ff rijden!!

En sorry ik verkoop hem niet! Ding is geweldig!
In de toekomst misschien nog de collector mod doen. Welke eprom zit er nu in?

Koop anders weer een tuono!!!
 
Laatst bewerkt:
Succes met de zoektocht. Ze zijn schaars en erg gewild. Alleen de duo seatcover van een 2003 model RSV past. Leveranciers; niet dat ik weet, in het verleden zijn er wel eens wat gemaakt door bijvoorbeeld MSS, vraag me af of dat nog te krijgen is. Mocht je een (oem appie) seatcover tegen komen kijk dan even goed of de seat base er ook bij zit, het kapje bestaat uit twee delen namelijk. Anders moet die er weer los bij en die krengen zijn (ook al) zo duur.


Ik heb ze laatst ergens te koop gezien, waren carbon en niet oem.
Zal even terug zoeken.

Ze zijn niet goedkoop :X

AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories


Op eBay zijn goedkopere te vinden, je moet alsnog de Seat base kopen.

Aprilia Tuono 1000R 2002-05 or 03 Mille/RSV Seat Cowl - Plain Weave Carbon Fiber | eBay
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ben gister laat in de middag bij Roké geweest om 'race' mapping in te laden. Dit verliep verder prima. Gelukkig had mijn Tuono V4 de juiste updates gehad, zodat dit zonder problemen mogelijk was.
Moet eerlijk bekennen, dat ik op de terugweg nog maar weinig verschil merkte..

Maar helaas hoorde een andere monteur een vervelende ratel in het blok en adviseerde mij om de nokkenaskettingen en de hele ratteplan te laten vervangen en meteen de klepspeling te checken. (dit is overigens bij 21.000 gedaan en staat nu op 29.000). Volgens deze vriendelijke man, hadden ze toen al een aantal zaken moeten checken c.q. vervangen... :-(.
Totale kosten zou op 800 tot 1000 euro gaan kosten....auwwwwww.
 
Succes met de zoektocht. Ze zijn schaars en erg gewild. Alleen de duo seatcover van een 2003 model RSV past. Leveranciers; niet dat ik weet, in het verleden zijn er wel eens wat gemaakt door bijvoorbeeld MSS, vraag me af of dat nog te krijgen is. Mocht je een (oem appie) seatcover tegen komen kijk dan even goed of de seat base er ook bij zit, het kapje bestaat uit twee delen namelijk. Anders moet die er weer los bij en die krengen zijn (ook al) zo duur.

Bedankt voor de snelle reactie mannen, word een prijzig avontuur maar moet er toch komen, ik kijk nog even rond.
 
Goedemiddag,


Ik zit sinds een tijdje met een probleem en misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb een Aprilia Tuono 2005 en ongeveer 2 weken geleden blijft er constant in het display de waarschuwing
"cold" (koelwater temp) knipperen. Ben toen gelijk door gereden naar de dealer en deze wist te melden dat het
het display was, eenmaal vervangen bleef het euvel terugkomen en de dealer blijft volhouden dat dit het is.

Nu ben ik zelf gaan kijken en mijn vermoeden bestaat dat het de voorste koelwatertemp. sensor is.
Gelukkig gaat wel de fan aan als de motor warm is , deze wordt aangestuurd door de achterste temp.sensor welke
naar de ECU loopt en de fan aanstuurd via het ECU.

En dan blijft er maar 1 koelwater temp.sensor (kleur groen) over en dat is de voorste welke gelijk strak naar het dash loopt.

Mijn vraag is : hoe kan ik controleren of deze functioneerd ?
Ik meet op de penbezetting van de temp.sensor 0.1 Ohm zowel koud als warm.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee :Y
 
Knipperlicht begon vandaag ineens raar te doen, naar rechts gingen ze alle 4 knipperen. Hele voorkant eraf om bij relay te kunnen komen. trof daar een bende aan in de kabelboom. Isolatie wat miste, overal tape waar t niet hoorde. Zelf een random zekering die nergens heen ging. Achter niet veel beter, nog meer troep. Snap niet hoe mensen zulk beunwerk aan hun motor kunnen doen... |(

rrmpmh.jpg


23vludl.jpg

- 5 kilo tape
 
Goedemorgen,

Ik ben gister laat in de middag bij Roké geweest om 'race' mapping in te laden. Dit verliep verder prima. Gelukkig had mijn Tuono V4 de juiste updates gehad, zodat dit zonder problemen mogelijk was.
Moet eerlijk bekennen, dat ik op de terugweg nog maar weinig verschil merkte..

Maar helaas hoorde een andere monteur een vervelende ratel in het blok en adviseerde mij om de nokkenaskettingen en de hele ratteplan te laten vervangen en meteen de klepspeling te checken. (dit is overigens bij 21.000 gedaan en staat nu op 29.000). Volgens deze vriendelijke man, hadden ze toen al een aantal zaken moeten checken c.q. vervangen... :-(.
Totale kosten zou op 800 tot 1000 euro gaan kosten....auwwwwww.

Daarom is een goede dealer zo belangrijk, door ervaringen weten ze welke dingen misschien preventief moeten vervangen bij zo een beurt.
Maar wel pijnlijk als je dat hoort.
 
@Maus: dat is wel heeeel vervelend nieuws... is het niet mogelijk dat je toch nog voor een 'second opinion' naar b.v. een andere Aprilia dealer gaat...?

Ik heb ook een vraagje:

Wilde vandaag eens kijken hoe het werkt om de Tuono APRC opnieuw te calibreren. Las dat ik dan vanuit het MENU naar calibration moest gaan, daarop klikken en dan in de 2e versnelling circa 40km/u moet rijden gedurende zo'n 8 seconden, daarna zou de motor van contact af moeten voor 30 sec en dan zou de Traction Control weer goed geïnstalleerd moeten zijn... heb dit zo'n 10x geprobeerd maar lukte me niet.. het is moeilijk om de motor precies op 40 km/u te krijgen, meestal zit je rond de 37 t/m 43 km/u en dat is dus blijkbaar niet goed...???
 
@Maus: dat is wel heeeel vervelend nieuws... is het niet mogelijk dat je toch nog voor een 'second opinion' naar b.v. een andere Aprilia dealer gaat...?

Ik heb ook een vraagje:

Wilde vandaag eens kijken hoe het werkt om de Tuono APRC opnieuw te calibreren. Las dat ik dan vanuit het MENU naar calibration moest gaan, daarop klikken en dan in de 2e versnelling circa 40km/u moet rijden gedurende zo'n 8 seconden, daarna zou de motor van contact af moeten voor 30 sec en dan zou de Traction Control weer goed geïnstalleerd moeten zijn... heb dit zo'n 10x geprobeerd maar lukte me niet.. het is moeilijk om de motor precies op 40 km/u te krijgen, meestal zit je rond de 37 t/m 43 km/u en dat is dus blijkbaar niet goed...???

Zoek een stuk rechte weg dat iets omhoog loopt, motor is onbelast nl zeer moeilijk op gelijke snelheid te houden.
je moet een stuk rechtdoor met 40 +/- 2 km rijden tot de lamp uitgaat.
Contact 30 sec uit, contact aan en + knop vast houden tot je TC weer 1 aangeeft
 
Wie is er met dit weer niet op uit geweest :-).

De eerste KM in het nieuwe jaar, en helaas de eerste error's.
De analoge knippers op het dashboard werken niet, (hig low beam, neutraal, knipper licht ) geen van de indicator lampjes werken. (digitale systeem en toerenteller wel).
Voor de rest rijden geen probleem.

Nu de zekeringen al afgelopen en gewisseld, dit gaf nog geen resultaat. kon helaas niet doormeten, maar denk dat als het de fuse is zaken zelf ook niet zouden werken. maar licht en alle knippers enz enz werken wel, alleen de indicatie op het scherm is dood.
De relais kunnen het niet zijn, denk ik anders zou het puur de knippers zijn ?

wie kan me in de goede richting helpen ?
tuono 2009 v2

ps: Welke dealer is zowiezo in Rotterdam omgeving een goede om heen te gaan ? Lees veel over Roke maar die is wel wat verder weg.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik ben gister laat in de middag bij Roké geweest om 'race' mapping in te laden. Dit verliep verder prima. Gelukkig had mijn Tuono V4 de juiste updates gehad, zodat dit zonder problemen mogelijk was.
Moet eerlijk bekennen, dat ik op de terugweg nog maar weinig verschil merkte..

Maar helaas hoorde een andere monteur een vervelende ratel in het blok en adviseerde mij om de nokkenaskettingen en de hele ratteplan te laten vervangen en meteen de klepspeling te checken. (dit is overigens bij 21.000 gedaan en staat nu op 29.000). Volgens deze vriendelijke man, hadden ze toen al een aantal zaken moeten checken c.q. vervangen... :-(.
Totale kosten zou op 800 tot 1000 euro gaan kosten....auwwwwww.


welk bouwjaar heb je ?
 
@Maus: dat is wel heeeel vervelend nieuws... is het niet mogelijk dat je toch nog voor een 'second opinion' naar b.v. een andere Aprilia dealer gaat...?

Ik heb ook een vraagje:

Wilde vandaag eens kijken hoe het werkt om de Tuono APRC opnieuw te calibreren. Las dat ik dan vanuit het MENU naar calibration moest gaan, daarop klikken en dan in de 2e versnelling circa 40km/u moet rijden gedurende zo'n 8 seconden, daarna zou de motor van contact af moeten voor 30 sec en dan zou de Traction Control weer goed geïnstalleerd moeten zijn... heb dit zo'n 10x geprobeerd maar lukte me niet.. het is moeilijk om de motor precies op 40 km/u te krijgen, meestal zit je rond de 37 t/m 43 km/u en dat is dus blijkbaar niet goed...???

Heb niet echt een dealer in de buurt van Arnhem dus dat wordt moeilijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan