- 20 jun 2007
- 10.852
- 10.475
Aaah de charme van een Italiaan !
Als het mooi weer is gaan we stukkie rijden Bert.
Kan het VP topic verder met poetsen en posen..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Aaah de charme van een Italiaan !
Probleem met de achterbrug was volgens mij alleen met de eerste serie RSV1000R van 2003/2004 dus je moet er geen last van hebben !
Je kan dit eenvoudig controleren door aan de ketting kant binnen de achterbrug te kijken of daar 2 bevestiging gaten in je brug zitten of 1 met een plaatje voor je ketting beschermer . Zitten er 2 dan zou ik even langs de dealer gaan om te controleren .
Yep, ik heb dus wel 2 gaatjes zitten. Vandaar mijn verwarring.Tuono gen2 zou de goede brug moeten hebben...Zitten er aan de kettingzijde binnenkant brug twee van die gaten?
Thnx! helemaal helder!Ja, dat kun je zien aan de buitenkant.
Bekijk bijlage 1458239
Bovenstaand het deksel voor het korte filter (standaard voor de oer tuono). Het onderstaande bolle deksel is voor het lange filter.
Bekijk bijlage 1458240
Hiflo HF152 is korte filter
Hiflo HF564 is lange filter
Dank voor alle reacties.
Ik zag 2 boutjes zitten dus was in de veronderstelling dat er dus ook 2 gaatjes zaten. Maar na goed kijken zag ik dat het onderste boutje niet in de achterbrug geschroefd zit maar op een beugeltje geschroefd zit.
Note to myself, volgende keer dubbel checken en dan pas vragen.
Vandaag na 2 maanden weer eens een rondje gereden omdat de winter toch niet wilt doorzetten.
Helaas kwam er na 25km een einde aan de pret de motor valt telkens uit wanneer ik de koppeling inknijp en niet snel genoeg opschakel of wanneer ik terug na 1 ga bij een stoplicht/rotonde.
Krijg de motor dan wel weer gestart maar ik moet de motor echt op toeren houden, doe ik dat niet valt die direct weer uit. Wanneer die uitvalt hoor ik een soort gepiep van iets wat uitvalt.
Gaat om een Tuono Gen2 uit 2006.
Is dit een van de bekende Aprilia kwaaltjes?
Dat deksel is niet standaard, hoort een bronskleurig deksel op. Erachter zit een membraan en daarachter de koppeling. Als de motor gecrashed is kun je dat zien aan het frame; de rem- en schakelhevel worden in het frame gedrukt. Bij jou aan deze kant zo te zien niet het geval.Heren, onderstaande foto is mijn rechter zijdeksel naast koelvloeistof reservoir.
Mooi gepolijst aluminium.
Echter, op foto's van een Tuono op internet zie ik geen enkele die zo een deksel heeft.
Is dit aftermarket spul?
Motor is flink opgeleukt met carbon, misschien hoort dit dekseltje ( wat zit er achter? ) Ook bij operatie bling bling?
Je zou kunnen denken dat de motor misschien een schade verleden zou hebben, gezien de Mille tank en kontje, maar daarvoor zit de fiets te netjes in elkaar.
Elke schroefje etc klopt, nergens montage sporen of kromme zaken, fiets is werkelijk als nieuw.
Bekijk bijlage 1459374
Dat deksel is niet standaard, hoort een bronskleurig deksel op. Erachter zit een membraan en daarachter de koppeling. Als de motor gecrashed is kun je dat zien aan het frame; de rem- en schakelhevel worden in het frame gedrukt. Bij jou aan deze kant zo te zien niet het geval.
Er zijn onderdelen in omloop die door een klein groepje enthousiastelingen gemaakt zijn. Denk aan seatcovers, huisgemaakte carbon delen (jolly uit de UK) en misschien dus ook wel gepolijste blokdeksels. Als het niet lekt...lekker laten zitten.Bijzonder dan weer, heb even gegoogled maar zie nergens een afbeelding van dit specifieke deksel.
Wel voldoende laadstroom? (14V+)Ook ik ging afgelopen zondag ff een ritje maken het weer was prima , op de Tuono van 5 maanden jong , starten helaas accu nagenoeg leeg ondanks de druppellader startpack er bij en hup gestart , na zo'n 80 km ff tanken motor uit,, starten helaas accu nog steeds niet in orde stratkabels geregeld gestart en weer naar huis en aan de druppellader , maandagavond een poging tot starten maar helaas accu hoogstwaarschijnlijk overleden , beetje erg snel voor 5 maanden jong !
Normaal zit er garantie op een accu. Bij mPartz krijg je bijvoorbeeld 2 jaar garantie op een accu.Ook ik ging afgelopen zondag ff een ritje maken het weer was prima , op de Tuono van 5 maanden jong , starten helaas accu nagenoeg leeg ondanks de druppellader startpack er bij en hup gestart , na zo'n 80 km ff tanken motor uit,, starten helaas accu nog steeds niet in orde stratkabels geregeld gestart en weer naar huis en aan de druppellader , maandagavond een poging tot starten maar helaas accu hoogstwaarschijnlijk overleden , beetje erg snel voor 5 maanden jong !
Laadstroom nog niet gemeten , ga ik ff doen.Wel voldoende laadstroom? (14V+)
Ja garantie , de dealer al gecontact en vraagt , of ik wel een optimate 4 heb gebruikt nou, toevallig wel dus, en bij een rit Den Helder naar Hoorn zou de accu toch weer behoorlijk spanning moeten hebben maar goed , de dealer gaat eerst ff een weekje skien en komt er dan op terugNormaal zit er garantie op een accu. Bij mPartz krijg je bijvoorbeeld 2 jaar garantie op een accu.