Tuono Bastards Deel 21

Probleem met de achterbrug was volgens mij alleen met de eerste serie RSV1000R van 2003/2004 dus je moet er geen last van hebben !
Je kan dit eenvoudig controleren door aan de ketting kant binnen de achterbrug te kijken of daar 2 bevestiging gaten in je brug zitten of 1 met een plaatje voor je ketting beschermer . Zitten er 2 dan zou ik even langs de dealer gaan om te controleren .
Tuono gen2 zou de goede brug moeten hebben...Zitten er aan de kettingzijde binnenkant brug twee van die gaten?
Yep, ik heb dus wel 2 gaatjes zitten. Vandaar mijn verwarring.
 
Dank voor alle reacties.

Ik zag 2 boutjes zitten dus was in de veronderstelling dat er dus ook 2 gaatjes zaten. Maar na goed kijken zag ik dat het onderste boutje niet in de achterbrug geschroefd zit maar op een beugeltje geschroefd zit.

Note to myself, volgende keer dubbel checken en dan pas vragen. |(
 
Dank voor alle reacties.

Ik zag 2 boutjes zitten dus was in de veronderstelling dat er dus ook 2 gaatjes zaten. Maar na goed kijken zag ik dat het onderste boutje niet in de achterbrug geschroefd zit maar op een beugeltje geschroefd zit.

Note to myself, volgende keer dubbel checken en dan pas vragen. |(

Belangrijkste is dat je een goede achterbrug heb , de rest geeft niks , we zijn er om mekaar te helpen .
 
Vandaag na 2 maanden weer eens een rondje gereden omdat de winter toch niet wilt doorzetten. :)

Helaas kwam er na 25km een einde aan de pret '( de motor valt telkens uit wanneer ik de koppeling inknijp en niet snel genoeg opschakel of wanneer ik terug na 1 ga bij een stoplicht/rotonde.
Krijg de motor dan wel weer gestart maar ik moet de motor echt op toeren houden, doe ik dat niet valt die direct weer uit. Wanneer die uitvalt hoor ik een soort gepiep van iets wat uitvalt.

Gaat om een Tuono Gen2 uit 2006.

Is dit een van de bekende Aprilia kwaaltjes?
 
Als de motor loopt, wat geeft je dashboard dan aan voor laadspanning? (knopje links > mode, 1x knopje linker wijsvinger kiezen).
Of je accuspanning meten bij lopende motor...

Staat van onderhoud? Kmstand? Ook klappen, horten, stoten bij acceleratie of gas los?
 
Vandaag na 2 maanden weer eens een rondje gereden omdat de winter toch niet wilt doorzetten. :)

Helaas kwam er na 25km een einde aan de pret '( de motor valt telkens uit wanneer ik de koppeling inknijp en niet snel genoeg opschakel of wanneer ik terug na 1 ga bij een stoplicht/rotonde.
Krijg de motor dan wel weer gestart maar ik moet de motor echt op toeren houden, doe ik dat niet valt die direct weer uit. Wanneer die uitvalt hoor ik een soort gepiep van iets wat uitvalt.

Gaat om een Tuono Gen2 uit 2006.

Is dit een van de bekende Aprilia kwaaltjes?

Alles wat Willem169 hierboven al zei.

Ik heb dat bij mijn Tuono ook een x gehad met ploffen, knallen en een toerentellernaald die van slag was, bleek de 30A hoofdzekeringhouder geoxideerd.
Deze zou ik sowieso preventief checken bij een Tuono, schoonmaken en met een beetje zuurvrije vaseline weer zekeringen monteren.(het eerste wat je denkt is
daar gaat mijn dynamo weer maar dat was gelukkig niet zo)

Gepiep is dat geen gesis van vacuüm trekken van de tank door verstopte tankbeluchting, anders even checken door een stuk te rijden en dan de tankdop even te openen.

Kan het ook nog E10 brandstof zijn die 2 maanden in je tank heeft gezeten en vocht aangetrokken heeft misschien....?
 
Laatst bewerkt:
Heren, onderstaande foto is mijn rechter zijdeksel naast koelvloeistof reservoir.

Mooi gepolijst aluminium.

Echter, op foto's van een Tuono op internet zie ik geen enkele die zo een deksel heeft.
Is dit aftermarket spul?
Motor is flink opgeleukt met carbon, misschien hoort dit dekseltje ( wat zit er achter? ) Ook bij operatie bling bling?
Je zou kunnen denken dat de motor misschien een schade verleden zou hebben, gezien de Mille tank en kontje, maar daarvoor zit de fiets te netjes in elkaar.
Elke schroefje etc klopt, nergens montage sporen of kromme zaken, fiets is werkelijk als nieuw.

IMG_20200119_211245.jpg
 
Heren, onderstaande foto is mijn rechter zijdeksel naast koelvloeistof reservoir.

Mooi gepolijst aluminium.

Echter, op foto's van een Tuono op internet zie ik geen enkele die zo een deksel heeft.
Is dit aftermarket spul?
Motor is flink opgeleukt met carbon, misschien hoort dit dekseltje ( wat zit er achter? ) Ook bij operatie bling bling?
Je zou kunnen denken dat de motor misschien een schade verleden zou hebben, gezien de Mille tank en kontje, maar daarvoor zit de fiets te netjes in elkaar.
Elke schroefje etc klopt, nergens montage sporen of kromme zaken, fiets is werkelijk als nieuw.

Bekijk bijlage 1459374
Dat deksel is niet standaard, hoort een bronskleurig deksel op. Erachter zit een membraan en daarachter de koppeling. Als de motor gecrashed is kun je dat zien aan het frame; de rem- en schakelhevel worden in het frame gedrukt. Bij jou aan deze kant zo te zien niet het geval.
 
Dat deksel is niet standaard, hoort een bronskleurig deksel op. Erachter zit een membraan en daarachter de koppeling. Als de motor gecrashed is kun je dat zien aan het frame; de rem- en schakelhevel worden in het frame gedrukt. Bij jou aan deze kant zo te zien niet het geval.

Bijzonder dan weer, heb even gegoogled maar zie nergens een afbeelding van dit specifieke deksel. 😆
 
Bijzonder dan weer, heb even gegoogled maar zie nergens een afbeelding van dit specifieke deksel. 😆
Er zijn onderdelen in omloop die door een klein groepje enthousiastelingen gemaakt zijn. Denk aan seatcovers, huisgemaakte carbon delen (jolly uit de UK) en misschien dus ook wel gepolijste blokdeksels. Als het niet lekt...lekker laten zitten.
 
@willem169 @Road_Runner @Kuupertje bedankt voor jullie reacties.

Ik ga de genoemde punten van de week even controleren.
Heb geen last van klappen, horten of stoten.

Olie is 1500km terug vervangen, de rest was volgens de vorige eigenaar in 2017 gedaan incl kleppen stellen.(van het voorjaar dus weer groot onderhoud uitvoeren)

Kmstand is bijna 42k

Tank altijd E5 benzine, maar had em wel met bijna lege tank weg gezet blijkbaar. Maar had em vandaag weer vol getankt en pas 10km later begon de ellende.
 
Ook ik ging afgelopen zondag ff een ritje maken het weer was prima , op de Tuono van 5 maanden jong , starten helaas accu nagenoeg leeg ondanks de druppellader startpack er bij en hup gestart , na zo'n 80 km ff tanken motor uit,, starten helaas accu nog steeds niet in orde stratkabels geregeld gestart en weer naar huis en aan de druppellader , maandagavond een poging tot starten maar helaas accu hoogstwaarschijnlijk overleden , beetje erg snel voor 5 maanden jong !
 
Tja... Soms heb je ook accu's die al zijn overleden voordat ze gebruikt zijn. Als de fiets toch nog zo jong is, maak je wellicht kans op garantie?
 
Ook ik ging afgelopen zondag ff een ritje maken het weer was prima , op de Tuono van 5 maanden jong , starten helaas accu nagenoeg leeg ondanks de druppellader startpack er bij en hup gestart , na zo'n 80 km ff tanken motor uit,, starten helaas accu nog steeds niet in orde stratkabels geregeld gestart en weer naar huis en aan de druppellader , maandagavond een poging tot starten maar helaas accu hoogstwaarschijnlijk overleden , beetje erg snel voor 5 maanden jong !
Wel voldoende laadstroom? (14V+)
 
Ook ik ging afgelopen zondag ff een ritje maken het weer was prima , op de Tuono van 5 maanden jong , starten helaas accu nagenoeg leeg ondanks de druppellader startpack er bij en hup gestart , na zo'n 80 km ff tanken motor uit,, starten helaas accu nog steeds niet in orde stratkabels geregeld gestart en weer naar huis en aan de druppellader , maandagavond een poging tot starten maar helaas accu hoogstwaarschijnlijk overleden , beetje erg snel voor 5 maanden jong !
Normaal zit er garantie op een accu. Bij mPartz krijg je bijvoorbeeld 2 jaar garantie op een accu.
 
Normaal zit er garantie op een accu. Bij mPartz krijg je bijvoorbeeld 2 jaar garantie op een accu.
Ja garantie , de dealer al gecontact en vraagt , of ik wel een optimate 4 heb gebruikt nou, toevallig wel dus, en bij een rit Den Helder naar Hoorn zou de accu toch weer behoorlijk spanning moeten hebben maar goed , de dealer gaat eerst ff een weekje skien en komt er dan op terug
 
Terug
Bovenaan Onderaan