leuven
MF'er
Hoi!
Ik ben Thijs, rij nu ruim 12 jaar motor (sinds mijn 18e). Moto Guzzi (V35 Imola, nu een 850T3) en een Royal Enfield Bullet 500cc.
Kort geleden een Triumph T100R gekocht, die al deels verbouwd is tot bobber. Aan mij om de verdere details af te werken en het ding op de weg te krijgen. Er moet nog het een en ander aan gebeuren, waarvan de kabelboom waarschijnlijk de grootste klus is.
Qua uiterlijk gaat er niet ontzettend veel veranderen. Er komt een mooier bobber zadel op, het stuur wordt iets conventioneler (minder 'chopper', terug naar origineel halfhoog chrome) en de olietank gaat waarschijnlijk zwart worden met stickers/pinstriping.
De motor is voorzien van een Wassel elektronische ontsteking, maar de bekabeling is niet af en echt een rommeltje. Hoe veel kleuren kun je aan elkaar rijgen achter je koplamp?!
Hier een kort overzicht van wat er aangepast is aan de motor:
- Achterste subframe vervangen voor hardtail frame
- Voetschakeling aangepast naar handschakeling (zie snookerbal!)
- Extern oliefilter gemonteerd
- Wassel elektronische ontsteking
- Twee 'trompet' uitlaten
- Middenbok verwijderd
- Nieuwe olietank
- Ander stuur
- Andere koplamp
- Reproductie 'Miller' achterlicht
Origineel zijn:
- Het frame!
- Blok. 500cc met twee carburateurs, af fabriek opgave van ongeveer 43pk
- Tank
- Voorvork
- Wielen en remmen
- Tellers (km-teller en toerenteller)
Ik vind het leuk om het project te delen, maar zal ook zeker links en rechts wat advies kunnen gebruiken! Cheers!
Ik ben Thijs, rij nu ruim 12 jaar motor (sinds mijn 18e). Moto Guzzi (V35 Imola, nu een 850T3) en een Royal Enfield Bullet 500cc.
Kort geleden een Triumph T100R gekocht, die al deels verbouwd is tot bobber. Aan mij om de verdere details af te werken en het ding op de weg te krijgen. Er moet nog het een en ander aan gebeuren, waarvan de kabelboom waarschijnlijk de grootste klus is.
Qua uiterlijk gaat er niet ontzettend veel veranderen. Er komt een mooier bobber zadel op, het stuur wordt iets conventioneler (minder 'chopper', terug naar origineel halfhoog chrome) en de olietank gaat waarschijnlijk zwart worden met stickers/pinstriping.
De motor is voorzien van een Wassel elektronische ontsteking, maar de bekabeling is niet af en echt een rommeltje. Hoe veel kleuren kun je aan elkaar rijgen achter je koplamp?!
Hier een kort overzicht van wat er aangepast is aan de motor:
- Achterste subframe vervangen voor hardtail frame
- Voetschakeling aangepast naar handschakeling (zie snookerbal!)
- Extern oliefilter gemonteerd
- Wassel elektronische ontsteking
- Twee 'trompet' uitlaten
- Middenbok verwijderd
- Nieuwe olietank
- Ander stuur
- Andere koplamp
- Reproductie 'Miller' achterlicht
Origineel zijn:
- Het frame!
- Blok. 500cc met twee carburateurs, af fabriek opgave van ongeveer 43pk
- Tank
- Voorvork
- Wielen en remmen
- Tellers (km-teller en toerenteller)
Ik vind het leuk om het project te delen, maar zal ook zeker links en rechts wat advies kunnen gebruiken! Cheers!
Laatst bewerkt: