Triumph Street Twin 900

Hai, PhannieNL welkom hier en gefeliciteerd met je Twin daar ga je echt zo veel plezier van hebben!
Ik heb vanmorgen nog heerlijk 100 km gereden, handvatverwarming aan en gaan! Niet schromen om fotos, te plaatsen en te vertellen over je avonturen die je ongetwijfeld gaat beleven met de Twin!
 
Vandaag weer heel wat kilometers gereden met deTwin, optimaal genieten!
 

Bijlagen

  • 20240314_131308.jpg
    20240314_131308.jpg
    647,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240314_131258.jpg
    20240314_131258.jpg
    632,7 KB · Weergaven: 0
Ziet er goed uit op de foto's! Ik mag de mijne morgen eindelijk gaan ophalen. Gelukkig is het nog lekker weer ook.
 
Heel veel plezier en veilige km gewenst met je geweldige Twin....
 
Weer een heerlijke avond rit gemaakt. Jullie nog gereden?
 

Bijlagen

  • IMG-20240329-WA0009.jpeg
    IMG-20240329-WA0009.jpeg
    483,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240329-WA0007.jpeg
    IMG-20240329-WA0007.jpeg
    434,9 KB · Weergaven: 0
Ziet er goed uit op de foto's! Ik donderdag middag. Rondje "Eindhoven" (buitengebied). Maar na een uur terug gegaan. Het was net iets boven de 10 graden en waaide flink. Morgen (zondag, 1e paasdag) ga ik even op pad tussen 11:00 en.... 15:00 uur?
 
Mooie foto's, Storkie!

Die van mij is het weekend voor het Paasweekend mee naar Duitsland geweest. Bochtentraining met een groep, heel gezellig! Gelijk kunnen oefenen met filerijden heen en terug (toch een stuk fijner om de eerste paar keer achter een meer ervaren rijder aan te gaan). En de haarspeldjes gingen (voor een beginner) goed. Hij is in ieder geval niet tegen de vlakte gegaan;) Al zat hij alsnog vol modder, dus afgelopen weekend even uitgebreid met de hogedruk aan de slag gegaan...

In de middagen was het overigens op eigen houtje de route volgen, en ik zat toevallig bij een snel groepje. Dus gelijk z'n snelheid kunnen testen! Op de rechte stukken haalde ik de rest zo in, optrekken gaat als een kanon. En dat hij het in de bochten niet bijhield lag niet aan de motor maar aan mij:')
Plus: van 09:00 tot 17:00/17:30 gereden en dat 4 dagen lang... En nog steeds zat hij heerlijk!

Dus intussen ook een tricky roads (onverharde wegen) training geboekt, en besloten dat het weekje Zwarte Woud in het najaar ook een motor trip gaat worden (alleen nog routes en een hotel zoeken).
Hoe meer ik met m'n Twin doe, hoe blijer ik ben dat ik voor deze motor ben gegaan:) Vond het ook wel grappig dat in die hele groep van de bochtentraining, hij behoorlijk veel complimenten oogstte!
 
Weer een heerlijke avond rit gemaakt. Jullie nog gereden?

Heel weinig. Door long Covid maar weinig kunnen rijden.
Mijn motor is ook heel lang weg geweest vanwege een poreuze cilinderkop.

Tevens de Phantoms laten vervangen door Michelin Road Classics. Helaas is er een trilling ontstaan en hij staat weer bij de dealer om de oorzaak te vinden. Ze geven aan dat het door de Michelin's komt. Daar ga ik niet in mee. :-)
De Michelins zijn een hele grote verbetering t.o.v. de Phantoms. Eindelijk heb je het gevoel weer contact met de weg te hebben. Dat miste ik met de standaard Phantoms.
Schijnbaar worden de nieuwe ST met deze Road Classics geleverd. Zijn ze toch weer verstandig geworden bij Triumph.
Hopelijk kan ik de ST komend weekend weer ophalen.
 
Die van mij (2023) kwam inderdaad met met de Road Classics. Rijden heel fijn, alleen kan ik niet echt vergelijken (want heb er nooit andere banden onder gehad).
 
Ik heb persoonlijk een prima weg motor gevoel met de Phantoms, mijn stepje links en rechts al regelmatig op de weg gehad, vooral op de rotonde lekker schrapen!
Zo zie je maar weer dat motor rijden persoonlijke voorkeuren heeft! En ach die 65 pk van onze Twin heeft ook niet echt plakkers nodig.
De balans van de Twin geeft mij persoonlijk zoveel vertrouwen dat ik na 35 jaar motorrijden echt wel durf te zeggen dat de Twin alles heeft wat ik zoek in een motor!
 
Vandaag maar een stukje gereden. Wat was het lekker weer! Aantal kilometers in Brabant gedaan.
 

Bijlagen

  • IMG_2340.jpg
    IMG_2340.jpg
    931,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2338.jpg
    IMG_2338.jpg
    617,4 KB · Weergaven: 0
Al weer twee jaar in mijn bezit nu met 7000 km op de teller. Afspraak voor de jaar beurt is gemaakt. Geen slag verkeerd gemaakt optimaal genieten van deze geweldige Twin..
 

Bijlagen

  • IMG-20240501-WA0001.jpeg
    IMG-20240501-WA0001.jpeg
    402,8 KB · Weergaven: 0
Dag 1, richting luxemburg in de ochtend droog, in de middag regen. Niks aan te doen. Het was de heenreis.
Onze slaapplek (Bollendorf) een burgt gebouwd in 716.
PHOTO-2024-05-22-13-21-04.jpg

Dag 2 Route in het vulkaan eifel gebied. Prachtig weer. Bewolkt en af en toe zon. Tussen de 15 en 20 graden.
PHOTO-2024-05-22-13-20-47.jpg

PHOTO-2024-05-22-13-20-48.jpg

Onze slaapplek in Stadtkyll:
PHOTO-2024-05-23-16-08-07.jpg

Dag 3 een route in het noord-eifel gebied.
PHOTO-2024-05-24-17-48-23.jpg

Einde van deze dag aangekomen in Monschau waar onze slaap plek was.
IMG_2490.jpg
IMG_2492.jpg

De laatste dag werden we wakker met regen.... met als resultaat dat we vanaf Monschau direct naar huis zijn gereden.
Warme douch en de rest van de dag relaxen.
 
Vorige week een nieuwe speed twin 900 gehaald dus voorlopig nog ff aan het inrij advies houden .
Maar rijd super tot nu toe.
Iemand al ervaring met paddock stand mogelijkheden?
Handig met ketting onderhoud oliepeil controle etcetera.
 
Hai NRS welkom hier!
Kom maar op met de foto,s
Goede keus gemaakt aangaande de Speed twin daar ga je veel plezier mee beleven!
Qua paddock stand ik gebruik een normale met platte adapters.Het is ff voorzichtig aan maar dit werkt voor mij prima.
Ik heb er ergens in dit forum een foto van gepost!

De mijn e heeft gisteren met 7000 km op de teller zijn jaar beurt weer gehad dus ik kan er weer ff tegen...
Nou i.i.g. het mooie weer komt eraan dus veel rijplezier gewenst.
 
  • Leuk
Waarderingen: NRS
Ik heb een soort lange staaf met bobbins gekocht uit Engeland (online besteld, maar intussen nieuwe laptop dus ik weet de website niet meer...). Die gaat door de as van het achterwiel heen. Wel weer eruit halen als je gaat rijden, want anders gaat hij los. Misschien dat je ook wel zo'n staaf bij een bouwmarkt kan kopen en op maat kan zagen, maar zo handig ben ik niet.
De paddock stand zelf is gewoon eentje van Goedhart, waar de bobbins in vallen. En ondanks het gewicht kan ik hem in m'n eentje erop en eraf krijgen! Moet dan wel echt op de paddockstand springen, anders ben ik niet zwaar genoeg:')

Gisteren trouwens voor het eerst een andere Speed Twin "in het wild" tegengekomen! Eentje met een zwarte tank en zo te zien costum wielen (met chroom erin). Was ergens tussen Waddinxveen en Boskoop.
 
Hallo Storkie en Fairy666tale
Bedankt voor de reacties over de paddock stand daar kan ik wat mee.
Dat was ik niet tussen Boskoop en Waddinxveen .
Spotte er wel een tussen Nieuwkoop en Noorden
Website met de bobbins en staaf gevonden.
Squaredeals UK LTD
 
Laatst bewerkt:
Vandaag nog ff heerlijk wat kilometers gereden in het mooie Noord-Holland..
 

Bijlagen

  • IMG-20240617-WA0007.jpeg
    IMG-20240617-WA0007.jpeg
    358,8 KB · Weergaven: 0
Hallo Storkie en Fairy666tale
Bedankt voor de reacties over de paddock stand daar kan ik wat mee.
Dat was ik niet tussen Boskoop en Waddinxveen .
Spotte er wel een tussen Nieuwkoop en Noorden
Website met de bobbins en staaf gevonden.
Squaredeals UK LTD
Werkt prima, maar ketting spannen wordt lastiger.
20230304_194541.jpg
 
Dankjewel Dynamite devil
Ketting spannen moet ook gaan door de bobbins niet helemaal aan te draaien zodat er ruimte is om de wielas moer los te draaien heb ik ergens gelezen.
Heb een voor en achter paddock stand via marktplaats gescoord en zal verslag doen hoe het werkt (als ik de bobbins heb)
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond toch maar zo'n setje bobbins met staaf besteld ipv zelf maken .
kost inmiddels €50 inclusief opsturen.+ €15,86 inklaringskosten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan