Triumph Street Triple topic deel 24

Van het weekend geknutseld aan de STr

Knoppie toegevoegd:
20241025_155403-X2.jpg


en ik kan nu van standaard dimlicht met wenkbrauwen:
20241025_164610-X2.jpg


ook kiezen voor dit:
20241025_164546-X2.jpg


meer info in deze post:
 
Seizoen zit erop voor mij, vandaag de Triumph de laatste wasbeurt van dit jaar gegeven:
Bekijk bijlage 2065121
7326km mee gereden dit jaar.

Nu al zin in volgend seizoen 😅
dat geel blijft toch echt een mega kleur he... .poahhhhh

al rijd ik niet veel, ik rijd gewoon in de winter ook (als het droog is en niet kort daarvoor gestrooid is)
ook in de winter is het vaak nog prima te doen op de motor! Zeker voor een "even het koppie leegmaken" ritje!
 
Voor mij begint rond deze tijd de lol er wel af te gaan. Teveel drek op de weg, en het pekel seizoen rijd ik sowieso niet.
 


Nou... Dat werd de trapfiets vanochtend. Wie vertelt me wat hier aan de hand is? Dat 'uithijgen' in plaats van starten gebeurde bij elke poging, en kwam steeds iets eerder.
 
Nogmaals jullie reactie gevraagd. Motor ligt uit elkaar, 2013 gen 2 STR met 36k op de teller.

Zal ik uit voorzorg de cam chain tensioner of nokkenaskettingspanner vervangen? Geen zin in geratel nadat alles goed is. Of is dit echt alleen een zwakte van de STR van gen1?
Er is ook verschil tussen manueel en hydraulisch. Gen 1 kreeg standaard manuele en vanaf 2012 werd die hydraulisch. Kan iemand hier iets over zeggen?
 
Elke street rammed een seconde of 2 na een koude start, vooral als die een weekje heeft stil gestaan. De spanner moet onder druk komen. Die van mij heeft met 38k op de teller nooit problemen gegeven.
 
Goedemorgen,

Veel gedaan gister. Blok weer dicht en kettingset + achterrem gedaan. Daarnaast de blockoff set geplaatst en vloeistoffen gevuld.

Nu uitdaging voorvork. Heeft iemand dit onderdeel te koop, te huur of te leen? Slecht te krijgen.
Gek, want dit onderdeelnummer is schaars en duur.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-11-10-06-44-13-81_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.webp
    Screenshot_2024-11-10-06-44-13-81_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948.webp
    82,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20241109_223108.webp
    IMG_20241109_223108.webp
    340 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20241109_223139.webp
    IMG_20241109_223139.webp
    269,7 KB · Weergaven: 0
@SW-ZH777 het is zeker aan de prijs (ik heb er geen te leen). Qua beschikbaarheid zou ik buiten de Triumph onderdelen catalogus kijken, want het is een Öhlins tool. De vorkpoten op de foto zien er niet uit als Öhlins, heb je aftermarket cartridges erin?
 
@SW-ZH777 het is zeker aan de prijs (ik heb er geen te leen). Qua beschikbaarheid zou ik buiten de Triumph onderdelen catalogus kijken, want het is een Öhlins tool. De vorkpoten op de foto zien er niet uit als Öhlins, heb je aftermarket cartridges erin?
Bedankt voor je reactie. Zover ik weet is dit orgineel 2013 gen 2 Street triple R, maar dat is dus niet zo? Op Marktplaats zie ik.geen verschillen met anderen en volgens de specs zouden dit Ohlins zijn.

We kiezen ervoor om ze tot hier uit elkaar te halen, de keringen/olie de vervangen en de verdere inserts te laten zitten. Olie was helder en stonk niet.
 

Bijlagen

  • IMG_20241109_225150.webp
    IMG_20241109_225150.webp
    208,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20241109_225208.webp
    IMG_20241109_225208.webp
    56,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20241109_223139.webp
    IMG_20241109_223139.webp
    269,7 KB · Weergaven: 0
Origineel heeft de Street Triple in dat jaar KYB voorvork, volgens mij, en de zwarte vorkpoten zien er origineel uit. Dus of je hebt een aftermarket Ohlins cartridge of het is geen Ohlins. De dop bovenop de vork is duidelijk herkenbaar:

Öhlins goud/zilver met blauw.
KYB rode verstelknop
 

Bijlagen

  • IMG_6466.webp
    IMG_6466.webp
    12,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_6467.webp
    IMG_6467.webp
    389 KB · Weergaven: 0
Bedankt,
2009 tot 2017 met de street triple 675
2017 overgestapt op een KTM Superduke 1290R
Na een verkeersongeluk in 2022 een Triumph Tiger 900.
2024 terug Street Triple 765RS.

Gave ritjes zo te zien! En zoals @SW-ZH777 ook al zei, hopelijk niks aan overgehouden dat ongeluk?
 
Gisteren vanuit de achterhoek naar Triumph Bruurs in Noord-scharwoude gereden om een RS uit 2017 te bekijken en uiteindelijk ook te kopen. Erg fijne zaak en eigenaar! Hopelijk zaterdag ophalen. En intussentijd lees ik hier het topic alvast door voor tips.

Ik ben benieuwd naar een goede plek voor de navi, zodat de teller ook de teller nog goed te lezen is en daarnaast naar een goede tankgrip.
 

Bijlagen

  • 20241112_121729.webp
    20241112_121729.webp
    808,6 KB · Weergaven: 0
ik gebruik deze: werkt prima en de teller is ook nog prima te zien.

 
Gisteren vanuit de achterhoek naar Triumph Bruurs in Noord-scharwoude gereden om een RS uit 2017 te bekijken en uiteindelijk ook te kopen. Erg fijne zaak en eigenaar! Hopelijk zaterdag ophalen. En intussentijd lees ik hier het topic alvast door voor tips.

Ik ben benieuwd naar een goede plek voor de navi, zodat de teller ook de teller nog goed te lezen is en daarnaast naar een goede tankgrip.
Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik heb een stem mount (quadlock):
20240827_200658-X2.jpg


20240827_200652-X2.jpg


20240827_200611-X2.jpg


is wel met een telefoon, maar met navi is het hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met de aankoop!

Ik heb een strem mount (quadlock):
20240827_200658-X2.jpg


20240827_200652-X2.jpg


20240827_200611-X2.jpg


is wel met een telefoon, maar met navi is het hetzelfde.
Ah zo'n ding heb ik nog ergens liggen van een oude motor, als ik de Triple thuis heb ga ik dat eens passen en proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan