Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

Ik meen onlangs ergens op dit forum gekezen te hebben dat juist doordat de valbeugels vervormen de energie van de val geabsorbeerd wordt, zou dat niet gebeuren dan zou die energie vd val doorgegeven worden naar bv het blok waardoor de schade veel groter zou zijn.
Ik vond dat vrij logisch klinken........
Is wat voor te zeggen, en het scheelt een hoop geld. ipv een paar duizend euro, ben je nu een paar honderd euro kwijt. Scheelt toch. Moet alleen nog met mezelf in het reine komen, dom, dom, dom..:N
 
Ik had het met m'n vorige Triumph, een Tiger Explorer, ook hoor. Goed en wel op pad en op een kruispunt het hoge zwaartepunt overschat...BAM, daar lag 'ie, en ik er naast.
Geloof me, de schade aan de handkap en de kras op de beugel overleef je wel, maar die deuk in je ego ... 🥴
 
Afbeelding van WhatsApp op 2024-03-19 om 22.48.36_ffdd5bba.jpg
Hierboven een (snelle) schets.
Ik denk dat hij redelijk duidelijk is.
Het alu profiel 20*20*2 mm
Het gat van 4mm in het ronde deel zit dus op 7mm van onderen ( middenin de D=14mm)
Het 6mm gat is dus voor het leidingbeugeltje, en zit net zover van de voorkant als het gat van 4mm: dus op 7mm uit de voorkant.

Succes
 
Afgelopen woensdag de Tiger 900 opgehaald, vandaag m al op zijn kant gelegd. Klassieke beginnersfout, dat f..ing schijfremslot laten zitten. Gelukkig hebben alle valbeugels, handbeugels de klap opgevangen, allen het schakelpookje is verbogen maar dat buig ik wel bij. De valbeugels zijn echter wel asynchroon . Misschien een nieuwe set opzetten. Zijn er mensen die ervaring hebben met valbeugels die niet vervormen?Bekijk bijlage 1985886
Heb ik ook gehad met mijn tiger 800.
Na 22 jaar dit nooit te hebben gehad....
Kan iedereen overkomen helaas. Niet alleen beginners.
Maar op mijn huidige Tiger 900 heb ik een roadlok gezet. Zo kan me dit niet nog eens gebeuren.
 
Nog een vraagje: Op de Triumph 900 GT Pro zaten aftermarket rem en koppelings hendels. Ik heb bij de koop de originele hendels erbij gekregen. Ik heb vandaag deze gemonteerd (die aftermarket troep was wat gammel). Probleem is nu dat het remlicht constant blijft branden. Remmen gaat goed, zit m alleen in de verflichting. Die aftermarketdingen terugzetten lost ook niets op. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
 
Hallo mannen,
Vraagje m, op mijn tiger 900 gt pro uit 2020 zitten lage valbeugels, ik zou ook hoge erbij willen hebben om ook de tank bij een vak te beschermen
Nu vind ik ze op Google volop, maar dan in het zwart, rvs of soms zelfs wit
Helaas zijn de mijne grijs/zilver en daar vind dr maar 2 van
Van de firma Ziegler, en die zijn vrij lelijk en van de firma Heed .
Helaas webshop dus je moet het vanaf een plaatje bekijken
Iemand hier ervaring mee of het gaat passen en dergelijke?
Hoor graag van jullie
 
Hallo mannen,
Vraagje m, op mijn tiger 900 gt pro uit 2020 zitten lage valbeugels, ik zou ook hoge erbij willen hebben om ook de tank bij een vak te beschermen
Nu vind ik ze op Google volop, maar dan in het zwart, rvs of soms zelfs wit
Helaas zijn de mijne grijs/zilver en daar vind dr maar 2 van
Van de firma Ziegler, en die zijn vrij lelijk en van de firma Heed .
Helaas webshop dus je moet het vanaf een plaatje bekijken
Iemand hier ervaring mee of het gaat passen en dergelijke?
Hoor graag van jullie
Gewoon de originelen van Triumph, dan is de kleur hetzelfde en ze passen goed. Simpel toch.
 
Als het jou gelukt is hoor ik het graag - ik heb het nog niet voor elkaar...
ik heb um zelf nog gemonteerd, wel in huis maar de motor moet nog komen zie je het plaatje is dat zo duidelijk?
 

Bijlagen

  • Scherm­afbeelding 2024-03-31 om 16.14.19.png
    Scherm­afbeelding 2024-03-31 om 16.14.19.png
    336,4 KB · Weergaven: 0
Thema gewijzigd van Cobalt naar Furnace.
Wie heeft welk thema?
 

Bijlagen

  • CE9E4DF3-01F0-47CE-BFBA-A1022476B096.jpeg
    CE9E4DF3-01F0-47CE-BFBA-A1022476B096.jpeg
    391,3 KB · Weergaven: 0
Ander ruitje besteld, voor de tiger
Het waaide afgelopen weekend redelijk maar het gebulder om de helm heen was niet normaal
Hoogste stand, laagste stand maakte niks uit.
Dat gaat veel ergenis geven op termijn, dus hopelijk is het een verbetering
Zijn er anderen met dit probleem?
 
Ander ruitje besteld, voor de tiger
Het waaide afgelopen weekend redelijk maar het gebulder om de helm heen was niet normaal
Hoogste stand, laagste stand maakte niks uit.
Dat gaat veel ergenis geven op termijn, dus hopelijk is het een verbetering
Zijn er anderen met dit probleem?
Heb ook last van de wind. Was natuurlijk erg verwend met de schuifpui op de Pan.

Ik lees dan ook even mee.
 
Hmmmm, ik zie dat jouw sowieso al veel groter is dan wat er bij mij nu op zit
Ben benieuwd of de nieuwe ruit dan afdoende werkt of dat dr nog zo'n extra ding bij op moet
Cosmetisch niet mijn smaak maar dat gebulder aan mijn kop is erger
Komend weekend eerst de nieuwe maar proberen en kieken wat ut wordt
 
Terug
Bovenaan Onderaan