Tips gevraagd rijden met zwaardere passagier..

ik zou me d'r echt niet zo druk over maken, maar ik zou hem zeker niet op 3.5 zetten, als je
t dan echt per see wilt... 3.1... ish ... misschien... ish...

Als t kan je veren achter wel op standje "vrachtwagen" zetten.
DAT ga je echt wel merken dat verschil

1723905408116.png

Dit vind ik in het owner's manual van de XJ900F. Dus bij meer dan 90kg en/of snelweg, dan voor 2,5 bar en achter 2,9 bar. Verder gewoon lekker gaan rijden Sammy. Er is helemaal niets om je zorgen over te maken. Wens je heel veel plezier!!

Wat staat er bij het sterretje met de Maximum Load* ?
Er zit uiteraard marge op en dat kan zo een factor 1.3 of 1.5 zijn, maar even voor de zekerheid. Want daar ga je denk wel dik (hihi) overheen.

Wat staat er bij het sterretje met de Maximum Load* ?
Er zit uiteraard marge op en dat kan zo een factor 1.3 of 1.5 zijn, maar even voor de zekerheid. Want daar ga je denk wel dik (hihi) overheen.
Hallo zeg, je lijkt wel zo'n veiligheids-functionaris op het werk. Die doen ook niets anders dan spijkers op laag water zoeken. Bij het sterretje staat het volgende:

1723919769203.png

Hoeveel de maximum load is staat nergens in het Owner's Manual vermeld. Kennelijk is dit manual nog uit de tijd dat de mensen hun gezonde verstand gebruikten. Tegenwoordig staat er een waarschuwing in dat je accu-zuur niet moet drinken...... En waarom zou Sammie over maximum load heen gaan?

De XJ900F is een van de meest bomvrije en betrouwbare motoren ooit gebouwd. Daar kun je met je hele familie plus de veestapel wel op rijden.

En in het Verre Oosten doen ze dit ook, zie foto hieronder. En dan ook nog op 110cc motorfietsjes. Dus Sammie kan makkelijk met een zware duopassagier gaan rijden zonder zich enige zorgen te hoeven maken.

1723920355732.png

Hallo zeg, je lijkt wel zo'n veiligheids-functionaris op het werk. Die doen ook niets anders dan spijkers op laag water zoeken. Bij het sterretje staat het volgende:

Bekijk bijlage 2040701

Hoeveel de maximum load is staat nergens in het Owner's Manual vermeld. Kennelijk is dit manual nog uit de tijd dat de mensen hun gezonde verstand gebruikten. Tegenwoordig staat er een waarschuwing in dat je accu-zuur niet moet drinken...... En waarom zou Sammie over maximum load heen gaan?

De XJ900F is een van de meest bomvrije en betrouwbare motoren ooit gebouwd. Daar kun je met je hele familie plus de veestapel wel op rijden.

En in het Verre Oosten doen ze dit ook, zie foto hieronder. En dan ook nog op 110cc motorfietsjes. Dus Sammie kan makkelijk met een zware duopassagier gaan rijden zonder zich enige zorgen te hoeven maken.

Bekijk bijlage 2040702

Veiligheidskundige is een vies woord. Maar bereken wel constructies door. Daarom zeg ik ook dat er zeker een marge op zit en dat zit er dan natuurlijk al vanaf het ontwerp er in. Dit houdt dus in dat de waarde die ze opgeven een stuk lager is dan wat het kan hebben voordat er eventuele schade op treed.

Nog wat aan de instellingen van de vering gewijzigd of gewoon op goed geluk gegaan?
Nog andere bevinden gevonden wat je lastiger vond of wat je eigenlijk mee vond vallen?

Terug
Bovenaan Onderaan