ex-motorloos
MF veteraan
Yep, zie post #11Meer druk op achterwiel is minder snel slippen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Yep, zie post #11Meer druk op achterwiel is minder snel slippen.
Overdrijven is ook een vak.......Ik heb 1x een zwaarder persoon achterop gehad, dat doe ik nooit meer.
Het punt is: zolang je bijrijder er een beetje gevoel voor heeft is het geen punt. Maar als het een waardeloze bijrijder is, ben jij constant aan het vechten om de boel op de rails te houden. Als je moet vechten tegen iemand die (veel) zwaarder is, wordt t alleen maar lastiger.
Dat mag je vinden ik heb er iig geen goede ervaring aan overgehouden. Was overigens wel op een cbr600f3, zal op een allroad oid weer heel anders zijn geweest.Overdrijven is ook een vak.......
cardan, gewicht, bereikbaarheid onderhoud...Vertel?
Tuurlijk wel 200. Dan weet je dat het bij 1 keer blijftMaar waarom zou je niet gewoon "Nee" zeggen dan als het je zoveel twijfel brengt?
Ongeacht de reden dat iemand overwicht heeft weten mensen zelf ook vaak wel dat ze te zwaar zijn voor sommige activiteiten lijkt me en zal het niet als een schok komen wanneer je aangeeft dat de motor een gewichtsbeperking heeft en het daardoor gewoon niet gaat.
En als je geen nee wilt zeggen om welke reden dan ook, tsja waarom dan de vraag hier stellen denk ik dan? Neem haar dan gewoon achterop en ga een stukje rijden, als het alleen voor de leuk is hoef je niet 200km te rijden en zal het best goed komen met je motor en de banden, etc..
De OP zei wel 'zwaardere passagier' maar 200 kg extra gewicht achterop lijkt me ook weer iets overdreven ...Ik vind dat niks, motorrijden moet vrijheid geven, dat heb je niet met 200kg extra gewicht achterop.
Tsja, het wegglijden van het achterwiel zit nogal in m'n hoofd.. verder..Grip in de bochten is geen probleem door meer druk op het achterwiel. Een lichtere voorkant zou een ding kunnen zijn op hogere snelheden.
Wel een interesse vraag: rijden met een blinde passagier? Hoe gaat dat in zijn werk, want passagier kan niet meekijken etc. Verder is er voor jaar ook niets te zien
Is het puur het samen zijn of de beleving van vrijheid?
Over het weg glijden kan je twee dingen doen:Tsja, het wegglijden van het achterwiel zit nogal in m'n hoofd.. verder..
Ik ben lang genoeg om goed bij de grond te komen en kracht is niet direct een probleem.
Ze doet 't eigenlijk heel prima na wat basisinstructies (samen zeilen, waarbij zij de fokkeschoot bediend, gaat eigenlijk ook heel prima).
Nee ze ziet niets maar voelt de beweging, wind, bochten en acceleratie wel.
Geen grip of wegglijden is totaal het probleem niet met jouw passagier achterop. Als jij normaal rijdt zoals het in het verkeer moet, helemaal klaar bent voor de bocht ingaan is er niks aan de hand. Al dan niet vallen ligt dan echt niet aan de banden, eerder aan andere tekortkomingen zoals te hard de bocht ingaan of te laat kunnen reageren op andere obstakels door teveel snelheid.. Gewoon normaal rijden en samen veel plezier hebben.Tsja, het wegglijden van het achterwiel zit nogal in m'n hoofd.. verder..
Het enige gevaarlijke wat ik heb meegemaakt door iemand die achterop zit is dat diegene schrikt en opeens, in een reflex, de besturing over neemt door flink te gaan leunen. Op een buitenweg ben ik zo eens een keer aan de binnenkant van de bocht in de berm geraakt met een flinke snelheid en door diepe opgedroogde sporen gevlogen. Degene zag de bocht en was bang dat we die niet haalden.Nee ze ziet niets maar voelt de beweging, wind, bochten en acceleratie wel.