Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
oja check effe deze koppeling
http/koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/motoren_aprilia/17945221.html?
groetjes jan
Jij ook al? Er blijft niemand over met de oer tuono...
ja wil graag de 2006 tuono
maar heb me wel voorgenomen om wat normaler te gaan rijden
wil wel graag weer nadat ik ben wezen toeren bij mijn kleine meid thuis komen
Nou, zo simpel is het niet en op zich wel heel simpel (ahum). Er zijn allerlei regels waaraan de plaat moet voldoen. Hij mag bijvoorbeeld maximaal 15 graden schuin staan dacht ik als je kentekenplaat niet hoger zit dan 1.20m. Hij mag 5 graden de andere kant (naar beneden gericht) zijn gebogen als de kentekenplaat zich boven de 1.20m bevindt. Daar zit ook weer een maximum aan qua hoogte. Verder is er een regel vanaf welke hoek de plaat te lezen moet zijn (dus iets links/rechts staan) achter de motor. Ik heb een hele tijd geleden eens een tekening gezien waarop precies de hoeken en regels zijn aangegeven. Dit is tot in detail beschrven. Probleem is dat overal wordt verwezen naar een bijlage in de wetgeving, alleen die bijlage is nergens te vinden. En er is verder 1 regel die het meest lastige maakt: de kentekenplaat moet bevestigd zijn op de daarvoor bestemde plaats. Een motor krijgt een typegoedkeuring met daarbij beschreven waar de kentekenplaat moet zijn bevestigd. Zodra je er iets aan wijzigt (egen gemaakte beugel), betekent dat dat je motor niet meer voldoet aan de type goedkeuring. Nu doen ze daar in Nederland in het algemeen niet zo moeilijk over, zoals bijvoorbeeld in Duitsland. Maar geloof me, als ze willen kunnen ze je op alles pakken dat je zelf verandert aan je fiets..... alle wijzigingen die je doet moeten voldoen aan de wetgeveing of aan de reeds afgegeven type goedkeuring. Doet dat het niet...... tja...... de vraag is alleen altijd, wanneer loop je nog aan de juiste kan van het randje......Nou dan heb ik zeker mazzel gehad met m.n plaat.
op mn suzuki was de plaat alleen leesbaar als je er recht achter stond
En dat is voor de wet voldoende, en moet haaks op wegdek staan,maar alleen 90graden is haaks en 89 niet.
Zodra je motor in of uitveert veranderd de hoek,dus kom maar op.
Ik heb wel eens gevraagd aan de agent om een boete te geven maar hij weigerde
Zal toch wel een moeilijk gevalletje zijn.
Gewoon netjes rijden zoals ik dan is er niks aan de hand
Ben in oktober nog in Duitsland (Gemund) aangehouden bij een politiecontrole waarbij ze alleen motorrijders aanhielden. Had ook geen E-keurmerk in mijn demper staan (er staat wel in "for racing only" ). Ik moest meteen 70 euro betalen, geluk dat ik zoveel geld bij me had anders had ik mijn motor inderdaad kunnen laten staan. Naast het uitschrijven van de bekeuring hebben ze van alle kanten foto's van de motor gemaakt.@Driver.... in Duitsland weten ze er ook wel raad mee. Geen E-keurmerk op je demper: laat je motor maar staan......
Jij ook al? Er blijft niemand over met de oer tuono...
Alleen in de Eifel zijn ze vrij extreem daarmee verder valt het wel mee .@Driver.... in Duitsland weten ze er ook wel raad mee. Geen E-keurmerk op je demper: laat je motor maar staan......
Net wat je zegtJij ook al? Er blijft niemand over met de oer tuono...
Dan heb je mazzel gehad. Bij sommige controles (er zijn ook videobeelden van) was het gewoon motor laten staan mits je een dB-killer oid op dat moment kon installeren. Er was er toen eentje (Nederlander) met een Ducati. Die liet een vriend komen met de origenele dempers..... pas nadat deze waren gemonteerd kan ie verder rijden. Misschien dat ze met tv-camera wat strenger zijnBen in oktober nog in Duitsland (Gemund) aangehouden bij een politiecontrole waarbij ze alleen motorrijders aanhielden. Had ook geen E-keurmerk in mijn demper staan (er staat wel in "for racing only" ). Ik moest meteen 70 euro betalen, geluk dat ik zoveel geld bij me had anders had ik mijn motor inderdaad kunnen laten staan. Naast het uitschrijven van de bekeuring hebben ze van alle kanten foto's van de motor gemaakt.
Mijn MIVV is met DB Killer maar zonder keurmerk.Wat zouden ze daar van zeggen danDan heb je mazzel gehad. Bij sommige controles (er zijn ook videobeelden van) was het gewoon motor laten staan mits je een dB-killer oid op dat moment kon installeren. Er was er toen eentje (Nederlander) met een Ducati. Die liet een vriend komen met de origenele dempers..... pas nadat deze waren gemonteerd kan ie verder rijden. Misschien dat ze met tv-camera wat strenger zijn
Gaat die blonde mee als voorrijder...
Tuurlijk
Bij de weg, een eerste opzet, maar het seizoen is bijna open:
www.9oo.cc/activiteiten/Tuonorit06
Voor de nieuwsgierige mensen..
Toen op het filmpje was het helemaal simpel. Geen E-keurmerk, ding laten staan. Kijk hier even. Dacht dat ie hier tussen stond: http/www.xtremebikz.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=3Mijn MIVV is met DB Killer maar zonder keurmerk.Wat zouden ze daar van zeggen dan
Jij ook al? Er blijft niemand over met de oer tuono...
Jij ook al? Er blijft niemand over met de oer tuono...
mooie filmpjesToen op het filmpje was het helemaal simpel. Geen E-keurmerk, ding laten staan. Kijk hier even. Dacht dat ie hier tussen stond: http/www.xtremebikz.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=3
ik pas op de 3300 km dus ....hou hem nog wel ffeHoho, hier nog 1! Ervoor gevallen als een blok, liefde op het eerste gezicht.
Kost alleen wat om haar te laten doen wat ik wil
Gaat echt de deur niet zomaar uit voor haar jongere zus hoor! Een goede relatie
is bestand tegen dat soort gevalletjes. Een wat rijpere,waar je desondanks meer dan je handen vol aan hebt, is toch veel leuker en diepgaander dan haar wat bedeesde jongere zus?
Wil eigenlijk de ton gaan halen met deze,
en ben al zowat op de helft