Thunderin' Tuono's 3

XtremeBiker: mocht je een ritje gaan maken op je nieuwe tuono dan horen we graag jouw ervaring over hoe 'íe bevalt :} :} :}
Als ik nu naar buiten kijk, brrrrrr..
 
Is goed......... ik zie dat het redelijk "wit" is, dus dat wordt nog even kijken vanmiddag. Zal dan toch hoogstens een half uurtje of zo zijn. Even dat ding ontmaagden, want het kriebelt toch wel heel erg. Maar om op m'n bek te gaan heb ik ook niet zo heel veel zin in :]
 
Is goed......... ik zie dat het redelijk "wit" is, dus dat wordt nog even kijken vanmiddag. Zal dan toch hoogstens een half uurtje of zo zijn. Even dat ding ontmaagden, want het kriebelt toch wel heel erg. Maar om op m'n bek te gaan heb ik ook niet zo heel veel zin in :]
kijk uit voor strooiwerk Gerard.Is net zonde van de fiets vinnik.

gr Driver
 
Zojuist de eerste 30km er op gezet. De fun-factor moet ik nog even missen aangezien hij ingereden moet worden. Alhoewel het rijden op zich al fun is. Redelijk rustig onder de 6000 toeren blijven hangen. Tot zover rijdt ie prima. Wel heb ik een 3 of 4 keer heel even een hik gehad. Dat gebeurd m.n. als je het gas even iets los laat en dan weer gas er op zet. Moet dat nog even in de gaten houden.

De achterrem is een verhaal apart. Die doet nog niet veel op dit moment. Ik denk dat ik die nog even opnieuw moet laten checken. Hij remt wel iets, maar niet echt bijzonder (maar kan nog wat gewenning zijn.

En de LeoVince-dempers die zijn het einde...... maar street-legal volgens de papieren..... ik geloof er geen ruk van :] .

Meest opvallende is zijn gewicht. Mijn vorige motor was een XJR met en dikke 220 of 230kg. Nu een fiets met 50kg minder en dat merk je aan alles.

Kortom: ik kan niet wachten dat het weer ietsie warmer is.....
 
thanks fot the input xtremebiker!
misschien heeft het te maken dat íe nog hagelnieuw is en nog ingereden moet worden, of heeft die 'hik' misschien last van de lage temperatuur. Achterrem? ff bellen met de dealer?
 
Zojuist de eerste 30km er op gezet. De fun-factor moet ik nog even missen aangezien hij ingereden moet worden. Alhoewel het rijden op zich al fun is. Redelijk rustig onder de 6000 toeren blijven hangen. Tot zover rijdt ie prima. Wel heb ik een 3 of 4 keer heel even een hik gehad. Dat gebeurd m.n. als je het gas even iets los laat en dan weer gas er op zet. Moet dat nog even in de gaten houden.

De achterrem is een verhaal apart. Die doet nog niet veel op dit moment. Ik denk dat ik die nog even opnieuw moet laten checken. Hij remt wel iets, maar niet echt bijzonder (maar kan nog wat gewenning zijn.

En de LeoVince-dempers die zijn het einde...... maar street-legal volgens de papieren..... ik geloof er geen ruk van :] .

Meest opvallende is zijn gewicht. Mijn vorige motor was een XJR met en dikke 220 of 230kg. Nu een fiets met 50kg minder en dat merk je aan alles.

Kortom: ik kan niet wachten dat het weer ietsie warmer is.....
Tuono rijdt veel lichter dan de xjr.Achterrem....doet gewoon niks hadden ze beter niet kunnen monteren.De mijne moet je op gaan staan voordat ie iets doet.Gewoon een overbodig gemonteerd onderdeel
:Y .

Gewoon niet gebruikn en alles met de voorremmen want die zijn prima vinnik.

Funfactor....ook onder de 6000 toeren kun je funnen

gr Driver :+
 
@ XtremeBiker: Ik heb je een mail gestuurd naar je hotmailadres ivm je uitlaten en vroeg me af of je deze ontvangen hebt.
 
@ XtremeBiker: Ik heb je een mail gestuurd naar je hotmailadres ivm je uitlaten en vroeg me af of je deze ontvangen hebt.
Jip, heb ik ontvangen (ik kijk nooit zo vaak op mijn hotmail-adres :X ). Ik kom er nog bij je op terug.
 
Is dit nu ingevoerd omdat er een nieuwe Tuono uit is??
Hmm, toch maar eens de kentekenplaat thuislaten.
Horkenovertreding%202006.jpg
 
hey tuono ridders
hier effe een feitje
maat van mij heeft een zx6r heeft hier ook een beetje lopen rommelen met zijn kentekenplaathouder zodat deze wat minder zichtbaar is op zich zag het er goed uit is hij gisteren bij nieuwegein ergens staande gehouden door dit feit dat zijn kenteken niet goed of helemaal niet zichtbaar was de desbetreffende verbalisant heeft ter plaatse contact op genomen met de officier van justitie
deze besloot dat de motorfiets in beslag moest worden genomen.
ja daar sta je dan zo zie je maar weer dat het allemaal strenger gaat worden
de agent had tegen hem gezegt dat ze de motorrijders heel hard gaan aanpakken en dat het vaak niet bij een boette zal blijven dus inbeslagname zit in een klein hoekje de officier die op dat moment dienst had of zo had gezegd dat hij dit een zwaar vergrijp of zo vond vandaar de inbeslagname en hij kon rekenen op een hoge boette
dus bij deze tuono mannen kijk goed uit
wisten jullie trouwens dat als een surveilance auto in burger jou middels een bord in de auto wil laten stoppen middels een volgen teken dat je niet hoeft te stoppen er zijn namelijk zowel hier als in belgie en frankrijk nep agenten actief
jij stopt en ze roven je auto of vrachtwagen helemaal leeg.
tot de volgende rit groetjes jan
 
Ik ben blij dat ie van mij nu toch gewoon achteraan zit.

Ik vind het wel en raar verhaal dat ze daarvoor de motor in beslag nemen. Je buigt toch gewoon de plaat recht en klaar is klara? Als ze dan nog een motor daarvoor in beslag nemen, dan zou er van mijn kant toch wel werk van worden gemaakt. Zeker weten dat er niet meer aan de hand is geweest? Een officier kan niet zomaar van alles in beslag laten nemen, wat hun goed dunkt. Daarvoor zullen ze toch echt gegronde redenen moeten hebben.
 
hey tuono ridders
hier effe een feitje
maat van mij heeft een zx6r heeft hier ook een beetje lopen rommelen met zijn kentekenplaathouder zodat deze wat minder zichtbaar is op zich zag het er goed uit is hij gisteren bij nieuwegein ergens staande gehouden door dit feit dat zijn kenteken niet goed of helemaal niet zichtbaar was de desbetreffende verbalisant heeft ter plaatse contact op genomen met de officier van justitie
deze besloot dat de motorfiets in beslag moest worden genomen.
ja daar sta je dan zo zie je maar weer dat het allemaal strenger gaat worden
de agent had tegen hem gezegt dat ze de motorrijders heel hard gaan aanpakken en dat het vaak niet bij een boette zal blijven dus inbeslagname zit in een klein hoekje de officier die op dat moment dienst had of zo had gezegd dat hij dit een zwaar vergrijp of zo vond vandaar de inbeslagname en hij kon rekenen op een hoge boette
dus bij deze tuono mannen kijk goed uit
wisten jullie trouwens dat als een surveilance auto in burger jou middels een bord in de auto wil laten stoppen middels een volgen teken dat je niet hoeft te stoppen er zijn namelijk zowel hier als in belgie en frankrijk nep agenten actief
jij stopt en ze roven je auto of vrachtwagen helemaal leeg.
tot de volgende rit groetjes jan
de mijne zit zoals ie hoort dus no problem
:Y , Alleen die M-F sticker kan wel us lastig worden misschien.Haal ik er toch maar af denk ik.

Controles worden i.d.d strenger ook bij klaverbladjes ect.
Dus....we motte naar Duitsland toe om te :] ,ik woon er vlak bij das weer mazzel.

gr Driver
 
jazeker ik vond het ook maar een raar verhaal
ik geloofde het in eerste instantie ook niet maarja het was dus wel waar
hij had het dusdanig zo gemaakt dat er gezegd werd dat het een moedwillige daad was en dan zien hun het zo dat je de wet overtreed
en dan mag de officier bepalen wat er moet gebeuren ik vind het zelf ook wel extreem maarja
ik heb het zelf ook gehad daar in de beurt werd ik ook staande gehouden omdat mijn kenteken niet zichtbaar was ik kreeg toen een bekeuring van 160 euro
ook geen lachertje maarja hetzij zo
 
Als je bewust je kentekenplaat onzichtbaar maakt pleeg je geen overtreding, maar een misdrijf.
Hiervoor kom je dus automatisch voor de rechter...

Overigens, inbeslag nemen is voor een bepaalde tijd, ze kunnen je niet zomaar een boete geven van € 13.850,= (Wel zonde als dat in het mooie seizoen valt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan