Terugzetten Suzuki Gladius vol vermogen

bibilicious

MF veteraan
3 sep 2009
19.605
1
Rotterdam
Ik heb afgelopen weekend een Suzuki Gladius 2010 gekocht welke is teruggevoerd naar 25kw op kenteken.
Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken geweest om de motor terug te laten zetten naar vol vermogen. Moest via een dealer gebeuren werd mij verteld, dus daar contact mee opgenomen.
Zij vroeg mij of ik het originele ecu/cdi nog had, maar ik heb de motor zo gekocht en de vorige eigenaresse wist niks van motoren. Een ik wil een motor, doe mij die groene maar gevalletje.
Ze kon me alleen nog vertellen dat de motorzaak waar ze hem gekocht heeft haar had verteld dat hij makkelijk terug te zetten was. Dit doe mij dus vermoeden dat het originele ecu/cdi er nog in zit.

Is er een manier om te checken of het origineel er nog in zit? Begreep van de dealer dat een nieuw ecu/cdi nogal in de kosten kan lopen. €1100,- 😭

Moet zeggen dat ik van dit soort elektronica geen kaas gegeten heb en dus alles maar voor waar aanneemt.
Als er echt een nieuwe moet komen welke zo aan de prijs is, dan rijdt 25kw ook prima voorlopig. 😬
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je niet persee helpen hiermee maar heb wel van de suzuki gladius een ecu gevonden van 95 euro. Ik weet alleen niet of deze hetzelfde is omdat hij uit 2014 komt maar 1100 is inderdaad vrij veel. Staan wel een paar nummers op misschien kan je kijken of die hetzelfde zijn als bij jouw.

 
Thanks, maar begreep dat het via een dealer moest omdat ie op kenteken 25kw is. Moet dus aangepast worden bij de rdw.

Ik heb de ballen verstand van dit soort dingen, dus correct me when wrong.
Raak al de weg kwijt bij al die nieuwe soorten rijbewijzen. Code 80 etc etc.
Blij dat ik voor die tijd gewoon m'n A heb gehaald vol vermogen zonder gezeur. 😁
 
Het kan zijn dat de motor begrenst is door middel van een boutje bij de gasklepaansturing. Dat kan de dealer zo zien....

Er zijn wel 2 onderdeelnummers voor de ECU's.... de ene kost ca. € 220,-, de andere ca. € 608,-
 
Ja, en dan zoeken naar een spel in een hooiberg? Zou niet weten waar te beginnen of te kijken.
Je kunt kijken of het gas is geblokkeerd zoals hierboven al gezegd is, bij de body's of bij je handvat ofzo. En anders kijken welke ecu je hebt (nummers opzoeken) misschien kun je daar wat over vinden. En anders kan dit alleen via uitlezen? Denk ik? Gewoon zoeken naar die speld, in de knipperlichten zal het wel niet zitten dus zo groot is de hooiberg niet succes!
 
Je kunt kijken of het gas is geblokkeerd zoals hierboven al gezegd is, bij de body's of bij je handvat ofzo. En anders kijken welke ecu je hebt (nummers opzoeken) misschien kun je daar wat over vinden. En anders kan dit alleen via uitlezen? Denk ik? Gewoon zoeken naar die speld, in de knipperlichten zal het wel niet zitten dus zo groot is de hooiberg niet succes!
Bij het handvat iig niet. Zal bij de komende grote beurt alles eens goed nakijken. Heb intussen meer gesleuteld dan gereden, dus ga nu gewoon ff genieten van het mooie weer.

Bedankt allen iig. Ik blijf uitkijken naar de mogelijkheden en oplossing.
 
Suzuki Dealer zou gewoon moeten kunnen zien welk type ECU erin hangt. Daarop is hij begrenst. Als de motor weer omgebouwd is naar volvermogen door een erkend dealer door het wisselen van de ECU kan deze bij de RDW melden dat dit gebeurd is. Omdat deze 2 typeverklaringen heeft. Dan krijg je gewoon een nieuw kentekenpasje thuisgestuurd.
 
Krijg zojuist mail van een suus dealer.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210611_162107_com.whatsapp.jpg
    Screenshot_20210611_162107_com.whatsapp.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 57
Ik begreep van de vorige eigenaresse dat toen zij hem kocht de verkoper had gezegd dat hij makkelijk terug te zetten was. Maar ja, mevrouw weet niet meer waar ze hem 2 jaar terug gekocht heeft. |(

Dacht dat wij vrouwen olifanten geheugen hadden.. Of geldt dat alleen als het gaat om dingen die jullie mannen verkeerd hebben gedaan in onze ogen?
 
Gisteren de verkoop historie opgevraagd. Ze heeft hem particulier gekocht. De eigenaar daarvoor heeft hem bij een zaak gekocht.
Getracht onderhoud verleden op te vragen bij de zaak waar zij kwam, maar die houden niks bij. Dus alles zelf maar nalopen.
Gezien de dikke laag drab op de ketting en andere delen, denk ik dat het onderhoud niet heel goed is geweest.
 
Is al genoemd, maar het hoeft niet middels de ecu gebeurd te zijn. Als het inderdaad met een plaatje is gedaan ben je met wat tientjes klaar. Het kan ook via de ecu, maar veel mensen deden dat niet vanwege… (tromgeroffel)… de kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan