Geen vermogen bij R1250GS

Newy

Rookie
24 feb 2023
5
0
Gisteren was ik onderweg op de A3 in Duitsland. Cruisecontrol ingeschakeld. Ik wilde een auto even snel inhalen zoals ik dat gewend ben maar de motor wilde niet bepaald. Hij versnelde zeer traag en kwam niet verder dan 137km/h.
Ik ben bij Rees gestopt om te tanken en daarna was alles weer bij het oude. Cruisecontrol weer ingeschakeld, even gas erop en hij ging er gewoon als een gek vandoor, zoals ik gewend ben. Zegt iemand dit iets?

Dank voor het lezen
 
Geen idee of de R1250GS deze optie heeft...................maar sommige auto's hebben een optie om de max. snelheid in te stellen.
Dus geen CC aangezet maar per ongeluk de max. snelheid ingesteld?
 
Bij mijn R1100RS gebeurde dat ook af en toe.
De stekkers op de injectoren bleken daar de schuldigen.
Een paar keer eraf en terug erop verhielp dat euvel. Dat was de quick fix.
Gewoon een beetje corrosie op de contactvlakjes dus.
Goed schoonmaken en inspuiten met het een of ander was dan de duurzame fix.
 
Het is een rijdende computer die even een glitch had, na opnieuw opstarten deed die het weer. :t

1702835696646.png
 
Gisteren was ik onderweg op de A3 in Duitsland. Cruisecontrol ingeschakeld. Ik wilde een auto even snel inhalen zoals ik dat gewend ben maar de motor wilde niet bepaald. Hij versnelde zeer traag en kwam niet verder dan 137km/h.
Ik ben bij Rees gestopt om te tanken en daarna was alles weer bij het oude. Cruisecontrol weer ingeschakeld, even gas erop en hij ging er gewoon als een gek vandoor, zoals ik gewend ben. Zegt iemand dit iets?

Dank voor het lezen
BMW staat er wel om bekend.. electronica tripjes. Anders had ik nu wel een BMW gekocht. 2e hands super betaalbaar die toerfietsen. Lees overal start problemen ABS uitvallen noem maar op. Je hebt zelfs een vrij nieuw type 1250 en nu al problemen.. jouw storing is ook niet op een slijtage onderdeel, het zit echt op onderdelen die jaren mee hadden moeten gaan.. good luck man!

BMW GS: Top 5 Issues & Problems (And What to Do)

Zie in dit verhaal optie: limpmode?
 
Laatst bewerkt:
Was je tank bijna leeg? Dan zou je onderdruk in je tank kunnen krijgen, kan soortgelijke klachten veroorzaken. Normaal gesproken zou je tankontluchting (dus eigenlijk ook beluchting) moeten voorkomen, wellicht verstopt?
 
BMW staat er wel om bekend.. electronica tripjes. Anders had ik nu wel een BMW gekocht. 2e hands super betaalbaar die toerfietsen. Lees overal start problemen ABS uitvallen noem maar op. Je hebt zelfs een vrij nieuw type 1250 en nu al problemen.. jouw storing is ook niet op een slijtage onderdeel, het zit echt op onderdelen die jaren mee hadden moeten gaan.. good luck man!

BMW GS: Top 5 Issues & Problems (And What to Do)

Zie in dit verhaal optie: limpmode?
De BMW oplossing voor die issues is om bij de R1300GS de hele cardan als slijtagedeel te benoemen, die mag om de 80K gewisseld worden. Bij de R1400GS zal het hele blok wel als zodanig bestempeld worden? ;)

Ik heb een R1100GS, die heeft dat soort dingen niet, ruilen? :+
 
Zou je met tankontluchting niet eerder met een volle tank problemen krijgen?

Stel je begint te rijden met een bijna lege tank die geen drukverschil heeft met de atmosfeer maar absoluut geen lucht binnenlaat.
Je heb 5 l benzine en 15 liter lucht, zodra de benzine op is heb je een absolute druk van 0.75 bar (of 0.25 bar onderdruk.

Met een volle tank en dezelfde randvoorwaarden:
19 liter benzine en 1 liter lucht.
Zodra je dan 5 liter benzine verbruikt hebt, heb je een absolute druk van 0.17 bar ofwel 0.83bar onderdruk.
Dan moet je al een stevige tank hebben wil die niet gaan ploppen trouwens.

Ik denk dat je met een volle tank geeneens de 5 liter er uit gaat krijgen maar bij de tweede liter al problemen krijgt.

db
 
De BMW oplossing voor die issues is om bij de R1300GS de hele cardan als slijtagedeel te benoemen, die mag om de 80K gewisseld worden. Bij de R1400GS zal het hele blok wel als zodanig bestempeld worden? ;)

Ik heb een R1100GS, die heeft dat soort dingen niet, ruilen? :+
Volgens mij staat dat de TS een 1250 heeft en geen 1300....
En die mag om de 60.000 km gewisseld worden, tegen een kleine vergoeding (meen iets van 900 Euro).
 
Zou je met tankontluchting niet eerder met een volle tank problemen krijgen?

Stel je begint te rijden met een bijna lege tank die geen drukverschil heeft met de atmosfeer maar absoluut geen lucht binnenlaat.
Je heb 5 l benzine en 15 liter lucht, zodra de benzine op is heb je een absolute druk van 0.75 bar (of 0.25 bar onderdruk.

Met een volle tank en dezelfde randvoorwaarden:
19 liter benzine en 1 liter lucht.
Zodra je dan 5 liter benzine verbruikt hebt, heb je een absolute druk van 0.17 bar ofwel 0.83bar onderdruk.
Dan moet je al een stevige tank hebben wil die niet gaan ploppen trouwens.

Ik denk dat je met een volle tank geeneens de 5 liter er uit gaat krijgen maar bij de tweede liter al problemen krijgt.

db
Je gaat er in dit voorbeeld van uit dat de vaak aanwezige retour van de brandstofpomp 0% lucht terug de tank in pompt? En de ontluchting 100% dicht is?
Injectie maakt deze zaak echt wel een stukje ingewikkelder, bij m'n koekblik staat er altijd lichte overdruk op de tank als ik de dop loshaal bijvoorbeeld.
 
Was je tank bijna leeg? Dan zou je onderdruk in je tank kunnen krijgen, kan soortgelijke klachten veroorzaken. Normaal gesproken zou je tankontluchting (dus eigenlijk ook beluchting) moeten voorkomen, wellicht verstopt?
Bij vacuum (of in ieder geval onderdruk) in je tank hoor je hem ook lucht aanzuigen als je de tank opent, heb je dat toevallig gehoord?
 
Terug
Bovenaan Onderaan