Terug plaatsen originele uitlaten

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
3
Heren techneuten,

De meeste vragen wat betreft uitlaten gaan over het monteren van een sport systeem of demper/s. Mijn vraag is echter of ik ongestraft de originele dempers kan monteren voor een weekje knallen in de Alpen.

Het betreft een Voxan Cafe Racer die ik kocht met sportdempers (Devil)

full


Hier waren de originele dempers natuurlijk gevlogen en daarom wil ik van een Ducati 1000 DS Senna http://link.marktplaats.nl/506344043 de dempers monteren, omdat deze qua passing heel goed uit komen, en het ook om een 1000cc twin gaat.

Is dit ongestraft te monteren? Of komt de hele "afstelling" weer om de hoek kijken?
Wie weet raad!!!

JFJ
 
Maar weet je zeker dat deze dempers passen zonder geknutsel?

Omdat je geen PC gemonteerd hebt is de mapping nog origineel en zul je dus niet zo snel problemen krijgen met originele dempers. Als de diameter van deze dempers hetzelfde zijn als de linkpijpen van jouw motor lijkt het me niet dat er problemen kunnen zijn qua demping. Maar ik kan het ook mis hebben hoor. :) Je hoort wel vaker dat mensen dempers van andere motoren gebruiken/pasmaken.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar misschien dat er iemand is die dat wel heeft en mij nu een schop onder mijn hol verkoopt :P
 
Laatst bewerkt:
Ja daar mankeert niet het meeste aan. Het gaat ook om de zelfde cilinder inhoud en motor configuratie. Maar als er meer zijn met een mening, het is een discussie forum ;)

Tnx indodude.
 
Om hier maar even een staartje aan te geven, ik heb een stel originele Voxan dempers op de kop kunnen tikken met een lichte schade die ik heb weggewerkt. Kan dus met originele dempers op pas volgende week zonder aanpas werk.

Toch mooi dat ik ze er bij heb gekregen, want die franse kromme gaat nooit meer weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan