Bij het vervangen van de keerringen bleek de voorvorkveer gebroken. Het betreft de voorvork van mijn samengeraapte XT500 met een onbekende voorvork. Ik dacht handig te zijn en andere poten te kopen met dezelfde diameter (XT550) echter blijkt het voorwiel dan uit het center te zitten. Andere combinaties van poten, wiel en kroonstuk leiden tot hetzelfde.
Dus mijn idee: de binnenveren overzetten. Qua lengte past het redelijk, echter zijn die van een xt550 een stukje stugger en van dikker draad maar opzich passen ze wel. De voorvork die ik had vond ik veel te zacht voor op de weg (enorm duiken). Ga ik nou iets doms doen als ik de veren uit de XT550 voorvork in mijn “oude” voorvork zet of zeggen jullie: goh prima idee eigenlijk?
Zelf is mijn gedachtegang dat een XT550 met hetzelfde doel gebouwd is en van hetzelfde kaliber, en de slag /stugheid van de veren daarmee wel prima is.
Op onderstaande foto heb ik de veren naast elkaar gelegd. Origineel = de lange veren, xt550 zijn die uit 2 delen bestaan met een koker.
Dus mijn idee: de binnenveren overzetten. Qua lengte past het redelijk, echter zijn die van een xt550 een stukje stugger en van dikker draad maar opzich passen ze wel. De voorvork die ik had vond ik veel te zacht voor op de weg (enorm duiken). Ga ik nou iets doms doen als ik de veren uit de XT550 voorvork in mijn “oude” voorvork zet of zeggen jullie: goh prima idee eigenlijk?
Zelf is mijn gedachtegang dat een XT550 met hetzelfde doel gebouwd is en van hetzelfde kaliber, en de slag /stugheid van de veren daarmee wel prima is.
Op onderstaande foto heb ik de veren naast elkaar gelegd. Origineel = de lange veren, xt550 zijn die uit 2 delen bestaan met een koker.