tank laten ontroesten

Rldr

MF'er
15 jan 2015
188
4
Tillywood
Hi Allen,

ik heb onlangs een BMW R1100GS aangeschaft, maar helaas blijkt nu dat de tank flink aan het roesten is, om problemen te voorkomen wil ik dit laten opknappen, maar tot op heden nog niet direct een goed adres gevonden bij voorkeur in brabant, heeft iemand tips?

ik heb gezien dat er ook doe het zelf setjes zijn, maar volgens mij geeft dat gemengde resultaten en wil graag dat het goed gebeurt :-)


alvast bedankt!


tank.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker zelf doen. Zoek eens op electrolytisch ontroesten. Is niet bepaald moeilijk, je hebt eigenlijk alleen maar een acculader, water, baking soda en om het af te maken citroenzuur nodig.
Volgende mij is er ook ergens een how-to, en anders google.
 

Bijlagen

  • 20240314_164757.jpg
    20240314_164757.jpg
    167,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG-20240204-WA0002.jpg
    IMG-20240204-WA0002.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240312_132950.jpg
    20240312_132950.jpg
    556,5 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Als je de zoekfunctie even gebruikt kom je meerdere uitgebreide topics tegen over het ontroesten van een tank.
Vergeet niet deze daarna weer te beschermen.
 

Ik heb daar 1 tank laten doen, twee jaar geleden, en tot nu toe is het prima.
 
electrolytisch werkt zeer goed (dmv bak soda / citroenzuur) ik heb daarna met tweetakt olie na gespoeld. geeft een super resultaat.
Wel even de niveau meter eruit halen en b.v een kurk erin .


Voor mij was dit ok.... maar vallen er gaten in je tank...... was hij toch iets verder in het roest proces.

Sukses op je eigen verantwoording. baat het niet dan schaad het maar|(


20230917_111336.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pfffff, wat een gedoe….ga je toch zelf niet mee lopen klooien :?
Beugol Motoren in Kootwijkerbroek vindt het leuk werk !
Praat lekker voor jezelf aub.

Misschien vindt ts het ook wel leuk om te doen. Het is leerzaam en niet duur om zelf te doen, daar staat tegenover dat het tijd kost. Al valt dat ook wel mee, want tijdens het proces ga je er niet bij blijven staan (doe je bij de wasmachine, droger en vaatwasser ook niet).

Kosten baten zeg maar.
 
Ik gebruik daarvoor een draadeind die zet je vast met 2 moeren en kan niet verschuiven.
En dus ook niet de tank raken..... mijn kosten zijn :baksoda /citroenzuur en twee pakkings voor kraan en niveau meter. ( totaal 30 euro)
En even met tweetakt olie spoelen voor het goede gevoel.
............
Ik heb het net weer opnieuw aangeschaft voor een rf900r motor met een beetje roest in de tank .
(Het minste vind ik altijd de oude benzine te lozen.) Groeten
 

Ik heb daar 1 tank laten doen, twee jaar geleden, en tot nu toe is het prima.

Pfffff, wat een gedoe….ga je toch zelf niet mee lopen klooien :?
Beugol Motoren in Kootwijkerbroek vindt het leuk werk !

Kost dat?
 
Praat lekker voor jezelf aub.

Misschien vindt ts het ook wel leuk om te doen. Het is leerzaam en niet duur om zelf te doen, daar staat tegenover dat het tijd kost. Al valt dat ook wel mee, want tijdens het proces ga je er niet bij blijven staan (doe je bij de wasmachine, droger en vaatwasser ook niet).

Kosten baten zeg maar.
TS schrijft letterlijk in de beginpost dat hij het wilt laten doen. ;)
 
Ts schrijft ook letterlijk:

ik heb gezien dat er ook doe het zelf setjes zijn, maar volgens mij geeft dat gemengde resultaten en wil graag dat het goed gebeurt :-)

Dus laat ik een manier zien waarop je het goed en zelf kan doen. ;)

Dus aan ts de keuze om het zelf, dan wel te laten doen. Zoals eerder gezegd, kosten baten.
 
Alleen is het spul van rustbuster erg moeilijk goed op te lossen.

In het blikje is de substantie al bijgevoegd, je moet alleen erg goed roeren.
Maar dat valt best tegen.
Het "lost" niet heel makkelijk op.

Daarom denk ik eraan om of idd azijn/ dingesoplosspul te gebruiken, als de tank verder ok is (zit iets aan te komen van een RD,
Maar met roest erin weet ik dat nog niet..
 
Praat lekker voor jezelf aub.

Misschien vindt ts het ook wel leuk om te doen. Het is leerzaam en niet duur om zelf te doen, daar staat tegenover dat het tijd kost. Al valt dat ook wel mee, want tijdens het proces ga je er niet bij blijven staan (doe je bij de wasmachine, droger en vaatwasser ook niet).

Kosten baten zeg maar.
Weet je het zeker??? Heb je de vraag van topicstarter gelezen???
 
Terug
Bovenaan Onderaan