Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

T20 Super Sport X6 Hustler een oneindige historie...

heb niet zoveel friends

ik heb nog wel even tijd ( )

Dit is ook een reden waarom ik geen heel oude Japanse 2takten heb,alles van
voor 1970 is een moeilijk verhaal wat onderdelen betreft,zelfs voor jaren 70 fietsen
is het voor bepaalde modellen zeer moeilijk om aan onderdelen te komen,daarom hou
ik het maar bij m,n GT750daar zijn de onderdelen nog redelijk makkelijk voor te krijgen.
 
Mooi werk CBF!

Heb nog een spare fietsje staan, maar wil liever eerst het oudste model afmaken. Zitten detail verschillen met de eerste series, bijv. olietank blauw, met beluchting in tankdop en latere series olietank rood, met beluchtingspijp.....



Wil liever die blauwe, maar juist die zit vol bagger, kost weer extra tijd, maar dan heb je ook iets...hoop ik.

 
Laatst bewerkt:
Beetje deze kant op, alhoewel dit een tikkie overdreven is:

 



op zoiets zat ik een beetje te hopen

ik heb een late t20, is in elk geval in 1967 op kenteken gekomen. stuur me anders maar een pb met waar je me aan kunt helpen

de benzine tank van mijn t350 zat ook vol met bagger, heb er wat kleine boutjes in gegooid met wat benzine, toen helemaal met doeken ingetaped, doeken in de betonmolen gedaan en de tank erin gepropt zodat hij helemaal klem zat, en dan een tijdje laten draaien
 
Beetje deze kant op, alhoewel dit een tikkie overdreven is:

[afbeelding]

is wel heel erg mooi

ik wil hem graag rood hebben (ja ik weet het net als iedereen )
ik zal ook een paar dingen moeten verchromen, maar weet nog niet wat ik met de uitlaten moet zijn eigenlijks te mooi om te verchromen (en duur) en te lelijk om onder zo'n fiets te zetten mischien een paar expansies maken
 
CBF, iets als dit?


Als je toch after market expansies wil, lijkt me Gibson's wel een aardige keuze.
 
Een schitterend 2013 allemaal!

 
Jij ook en verder aan alle Soezoeki 2takt liefhebbers.
 
Beste wensen iedereen!

Ik las dat je een olietankje nodig had?
Hier is alvast een foto, zal ik zo vroeg mogelijk eens inwendige foto proberen maken.
 
Dit waren zowat men zonevreemde spullen, ik wist niet wat het was.
Sorrie jongens, ben nog groen achter de oren
 
Anton,

Jij hebt gelukkig niet zo'n lastige keuze te maken betreft de te gebruiken olie, maar het moet wel lekker ruiken (Castrol ?).

De T20 heeft erg mooie details, wat ik bijvoorbeeld erg mooi vind zijn de boutjes die men toen gebruikte , die met de s erop. Ook zijn het zeskant boutjes, en niet zoals Honda die $#@ kruiskop boutjes. Met het juiste gereedschap gaan ze netjes en onbeschadigd los, maar het blijft een gevecht, zeker bij een ouder blok .

De T20 was de directe concurrent van de CB72 / 77, en was sneller (de CB72 dateert dan ook uit 1961), maar de CB450 is daar weer de opvolger van en moest het tegen de snelle en veel lichtere tweetakten opnemen. Veel stijlkenmerken worden gedeeld tussen de CB450 en de T20, de chromen zij-schilden op de tank, de typische combitellers etc. toch doet de T20 moderner aan, dit komt met name door de styling van de spatborden en de voorvork. De CB450 is op papier maar 2 jaar ouder dan de T20, maar uiterlijk zou er zo maar meer tussen kunnen zitten.

Op papier is de T20 de snelste, maar is dat ook zo in de werkelijkheid ?
 
T20 is idd een super net afgewerkt modelletje, de combinatie van diep candy blue, chroom en gepolijst alu is om op te vreten. Veel mooier dan de latere T250's en T500's (sorry jongens).

Tis een mooi rank machientje, zeker "without clothes on" En Amerikanen willen er dan weer een lui stuur op, rare jongens.

Is een T20 sneller? Geen idee, nooit zelf geprobeerd. In ieder geval geen last van versleten nokken of tuimelaars. En iedere Outboard Motoroil is goed genoeg....


The T20 enjoyed some genuine racing success, too, especially in the UK. In the Production class at the 1967 Isle of Man TT, Aussie riders Barry Smith and Kel Carruthers finished third and fifth respectively.



Voorlopig ben ik nog ff bezig met uitsorteren van de bouten, moertjes, schroefjes en nippeltjes. Is verder niet zo spanned. Ook in voorbereiding voor montage van het blok. Je gooit er van een afstand de assen in, deksel erop en schroeven vast! Maar er komt nog iets meer bij kijken
 
Laatst bewerkt:

Je bedoelt deze?



Marc
 
Ja, die bedoel ik

Erg mooie details inderdaad. Ik vond laatst een zak van die boutjes tussen mijn spullen, ze liggen nu in de bak "te verzinken", te wachten op een nieuw leven.

Zo te zien is het frame gepoedercoat ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is inderdaad erg mooi spul! The Devil is in the details zeggen de Engelsen dan zo mooi....
 
The Devil is in the details zeggen de Engelsen dan zo mooi....

Maar hier zit toch een engeltje in het detail , ik zou het geen duiveltje durven noemen

Overigens maakten de Japanners van bijna alle vroege machines een Scrambler of dirt bike uitvoering (om maar even door te gaan op de CB450 K0 Bomber thread).

Je wist het vast wel, maar toch :



Als je de CL72 en de TC250 naast elkaar zet is het duidelijk dat Suzuki ook hier weer een iets modernere styling heeft

Hier nog een plaatje (scan van de parts manual) van de TC250 (mooi !) :



Het schijnt dat de scrambler uitvoering een pk'tje meer had dan de T20 zelf. Dat kan dan alleen aan de uitlaten liggen, want volgens de parts manual is het motorblok identiek, zo ook de carburators. Maar waarschijnlijk is het een broodje aap verhaal. Ik heb wel eens een TC250 horen lopen, naast een T20, en de TC250 maakt gewoon meer geluid.

Nooit heb ik iemand kunnen betrappen op het laten zien van een fatsoenlijke dynojet uitdraai van beide machines, zelfs niet van 1 van deze twee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die "S"-boutjes, daar was toch iets mee? Volgens mij gebruikte Suzuki overal gewone boutjes, behalve waar die met een genoemd moment moesten worden aangehaald, zoals bij het blok. Daar gebruikten ze die "S"-boutjes voor. Het is dus een soort signaal functie. Overaal waar je de "S" ziet, moet je even het wphb en de momentsleutel erbij pakken.
 
Volgens mij zijn het bouten voor het blok alleen, althans dat is mij verteld
Of ze nu wel of niet specifiek op een T20 horen weet ik niet, als het een vroege Honda was zou ik het wel weten.
 
Op het zakje waarin de bouten met de S zitten, staat "blokbouten compleet". De bouten zijn over het algemeen erg lang (veel van 60, 80 en een paar 100 mm lengte), vandaar dat ik het label op het zakje als correct heb beschouwd. Als er nu ook nog een type motor opstond dan was het wat gemakkelijker. geweest.
 
Op mijn GS550 zitten in het blok al die lollige (NOT ) kruiskoppen. Bijna niet los te krijgen zonder schade.

Kan bij jullie dus wel zo zijn. Ik lees maar mee

Marc