T20 Super Sport X6 Hustler een oneindige historie...

Wat een bagger!

Kool op de zuigerkronen en blow-by langs de zijde van de zuigerpennen.

Schoonmakers gezocht. En een zuigersetje. :Y
full
 
Laatst bewerkt:
verbazingwekkend hoeveel dit japanse blok,op mijn italiaanse guzzi/benelli blok lijkt.

De italianen hebben duidelijk wat inspiratie bij de jappen opgedaan.
 
verbazingwekkend hoeveel dit japanse blok,op mijn italiaanse guzzi/benelli blok lijkt.

De italianen hebben duidelijk wat inspiratie bij de jappen opgedaan.
Vroeger was het andersom :Y
 
Problemzone #1: de krukas.

Motorolie en veel water. Keerringen natuurlijk overleden. Het big end en de hoofdlagers voelen nog wel stevig aan.

Waar halen jullie nieuwe -de twee centrum- krukaskeerringen? [afbeelding]

Ik denk dat het probleematisch gaat worden ,e-bay af speuren ,je zou ook eens
Erik Potze (www.knalnaarpotz.nl),of Marcel Vlaandere (http://www.suzukitandgtparts.nl)
kunnen bellen misschien dat zij je verder kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Thx! Uitdagingen als deze?



full
 
Of deze?

Cilinders zien er op het oog goed uit. Ff nameten en indien OK licht honen.

Die kruiskopschroeven |(
full
 
Of deze?

Cilinders zien er op het oog goed uit. Ff nameten en indien OK licht honen.

Die kruiskopschroeven |(
[afbeelding]


Die kruiskop schroeven van de uitlaat klemmetjes kun je uitboren.
Ze zitten ook op de cilinders van de T/GT 250 en T350
Als je probeerd om de kop met een tang vast te pakken om het schroefje er uit te draaien is de kans vrij groot dat het afbreekt. |( |(
Je kan wel mooi centreren in de kruiskop om het uit te boren

Succes :Y
 
Mooi om te zien zon late jaren 60 cilinder,als je er dan eentje ziet van 5 jaar jonger zijn de verschillen al heel duidelijk.
Wel een heel mooi ding zon T20
 
Even off-topic de JADA 500. :9

Gebouwd door Daniele Fontana voor Jack Findlay (JAck & DAniele), die ermee deelnam aan de GP500 in 1972. (Fontana werd bekend door zijn uitstekende trommelremmen. Vaak gegoten uit magnesium, was het de ultieme kwaliteit, voor de komst van schijfremmen).

Kennelijk kon Fontana ook een frame (CrMo) bouwen. Met een gewicht van 120 kg, het blok van de Suzuki TR500 met 73 pk haalde Findlay een zevende, zesde, vierde, tweede, derde plaats en met een aantal uitvallers een 8e plaats algemeen in seizoen '72.

full
 
Of deze?

Cilinders zien er op het oog goed uit. Ff nameten en indien OK licht honen.

Die kruiskopschroeven |(
[afbeelding]

Gelukkig hebben ze dat in Japan tegenwoordig afgeleerd *O* ,jarenlang zijn mensen gepest met die klote dingen van pisbakken staal :r |( :+
 
Geroest oud ijzer. Is er nog wat van te maken?? '(

full
 
Vlottertjes gemarineerd in.. benzine en water. Schoonmaken kan , maar vlot is anders. |(

full
 
Toen was geluk nog heel gewoon! In Rotterdam, ja toch niet dan? :}

full
 
Kost wel je vakantiegeld, maar de toekomst ziet er weer schitterend uit... *O*

Ontchromen, slijpen, schuren, verkoperen, polijsten, vernikkelen en natuurlijk...verchromen!



full
 
Daar kun je toch heel blij van worden, nietwaar?
 
~
Kost wel je vakantiegeld, maar de toekomst ziet er weer schitterend uit... *O*

Als je op vakantie gaat zijn na 14 dagen de centjes *O* Van deze investering heb je veeeel langer plezier,ik beschouw het als sparen! :) {zo leg ik dat aan het vrouwtje uit]
 
Een stukje opbouwen........






Denk dat Candy blue erbij.... :9
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan