Sync probleem TT420

9 sep 2008
164
76
Soest
Na heel veel puzzelen toch maar hier mijn vraag/probleem "droppen".
Heb een TomTom Rider 420 en prima ding. 4 jaar terug USA kaart erbij gekocht ivm campertrip en toen routes en plekken zoals campgrounds vanuit tomtom MyDrive naar mijn 420 "geblazen".
Over 12 weken opnieuw die kant op en bezig met routes en groot aantal plekken (mijn plaatsen) in MyDrive te zetten.
Maar nu wil het synchroniseren totaal niet lukken.

MyDrive Connect ziet mijn Rider.

1687976043162.png


20230628_074024599_iOS.jpg

20230628_074038321_iOS.jpg

Kan ook via PC in verkenner de interne opslag zien (gebruik ik eigenlijk bijna altijd als ik via kurviger.de een GPX heb gemaakt)
20230628_074221118_iOS.jpg

Syncen loopt
20230628_080530620_iOS.jpg
Device is klaar
20230628_081106637_iOS.jpg
Spec's e te zien laatste verbinding en ruimte vrij
20230628_082314276_iOS.jpg
Heb als test stemmen erop en eraf gehaald, evenals laadpunten erop en eraf.
Dus PC en zelfs extra laptop (ook even MyDrive als erop gezet) "ziet" dus de TomTom 420. Zelfs ook andere kabel, maar geen verschil (tja, je probeert van alles)

Maar routes en plaatsen? Vergeet het maar.

In de webapplicatie staat alles goed lijkt me

1687976953478.png

1687976798059.png

1687976838943.png

Nu kan ik routes wel via GPX export en import via verkenner voor elkaar krijgen, maar vooral veel plaatsen is best een "dingetje" als ik dat met de hand zou moeten doen.
Zou toch moeten werken of zie ik ondanks veel gepuzzel nog iets over het hoofd
 
Je TomTom gekoppeld met telefoon en bluetooth data-tethering aan gezet?
Op je TomTom ingelogd in account?

Bij mijn 450, wat net als jouw 420 gewoon een TT400 is met een bepaald update/kaarten pakket, kwamen zelfs de opgeslagen adressen niet zichtbaar tenzij hij verbinding had met internet via mijn telefoon en ingelogd was.

Dat is het nadeel van MyDrive, voor de gegevens die daarop staan moet je wel internet verbinding hebben...
Ook al heb je "Synchroniseer deze route als een track op mijn systeem" aan staan.... zonder die optie komt ie gewoon niet voor in de lijst.

--edit:
Wat ik denk wat er gebeurt, iig bij mij, is dat de gegevens (bij verbinding met internet) wel gesynchroniseerd worden naar m'n TT, maar in 'volatiel geheugen'... van tijd tot tijd, als ik mijn TT aanzette dan was de lijst leeg en moest ie eerst even laden voor de lijst gevuld werd....
Werd steeds duidelijker naar mate de accu van mijn TT slechter werd.
 

Okami_Xci: Dank je voor meedenken. Ik heb de TomTom niet via telefoon of wat dan ook verbonden met internet.

Puur via de PC met kabeltje. Heeft bijna 4 jaar terug wel gewerkt bij eerste USA trip met adressen en routes via dezelfde PC en zelfde wijze.

Mydrive werkt goed, want wat ik op mijn PC verander, zie ik vrijwel gelijk op andere PC en ook mijn Iphone in de app.

Mbt geheugen: Idd mijn TT een "oudje", maar je zou verwachten dat dit nog zou moeten werken.

Voel er weinig voor om alleen hiervoor een 550 te kopen, want routes importeren via verkenner werkt goed. Dan zou het alleen voor de adressen zijn die ik dan met het handje in moet voeren op de 420.

 
@fred-mtb-sport
Volgensmij hebben ze ergens in een update iets veranderd of zo, vroeger had ik ook alle adressen op de tomtom maar de afgelopen jaar of zo alleen als ik mijn bluetooth data-tethering aan had staan...
Dan stonden de gegevens weer beschikbaar voor een paar weken en dan moest ik 't weer opnieuw doen...
(kuren van mijn TT450 is overigens de reden dat ik recentelijk geswitcht ben naar een Zumo XT2)

Probeer voor de grap eens de tomtom met je telefoon te verbinden (bluetooth) en dan op je telefoon bij "hotspot instellingen" bluetooth tethering aan te zetten. Daarna kan je op de tomtom inloggen in je mydrive account.
Gunstigste situatie synchroniseert ie wel de gegevens van MyDrive naar je TT en ben je daarna klaar (en kan bluetooth-tethering weer uitzetten/ongedaan maken)
 

Okami_Xci : Gelijk geprobeerd toen ik thuiskwam en idd vanaf mijn Iphone kan ik nu via Bluetooth de plaatsen en routes overblazen.
Dus bedankt voor deze tip.
Is natuurlijk bizar dat je normale updates wel via kabeltje kan doen en plaatsen weer niet.
Maar is voor mij (nog) geen reden om over te stappen op andere navi. Misschien bij een volgende campertrip ergens op de wereld.
Voor de motor hooguit soms routes, maar die via kurviger.de en dan bevalt prima.

 
Terug
Bovenaan Onderaan