SV-tje rijdt...SV-tje ligt: toch TE glad vandaag

motorfret

Die hard MF'er
3 dec 2002
568
82
omgeving nijmegen
FF wat van me af schrijven:

vanochtend dacht ik dat ze bij mij net de woonwijk uit alles wel sneeuwvrij zouden hebben (zoals gisteren), maar helaas:
alleen maar van die heerlijk supergladde aangereden sneeuw.
ik ben er nog heelhuids overheen gekomen met de SV van m'n vriendin.
snelweg was gewoon helemaal schoon. dus dat was goed te doen.

maar op een kilometer van m'n werk, boven aan de afslag van de snelweg, ging het opeens fout en lag de SV op z'n kant. :(
gelukkig heb ik 2 maanden terug valbeugels op de kop weten te tikken, waardoor de schade beperkt is gebleven tot een kapot knipperlicht en een kapotte versnellingspook+voetsteun.

op de terugweg vandaag sneeuwde het allejezus hard, dus met 2000 toeren in de 1e versnelling over de vluchtstrook van de snelweg, 17 km naar huis gereden.
da's niet leuk!
(snelweg zelf was eigenlijk redelijk te doen, maar als ik min of meer aan het glijden ben en de auto's en vrachtwagens komen me met 50km/u voorbij of zitten 2 meter van m'n kont, dan kies ik wel voor de vluchtstrook)

thuis was ik helemaal op van het super geconcentreerd en gespannen rijden.
toch maar 's een quad kopen!?

(ps: iemand nog een compleet schakelsetje liggen voor een SV 650?)
 
jesus...wat klote...balen man...
maarja je weet toch dat je eigenlijk niet moet gaan motorrrijden???
 
Snap niet waarom je geen alternatief zocht, zoals bijv. het peperdure openbaar vervoer. Kon je niet carpoolen met een ander?

Zonde van de motor.
 
Ben je ziek ofzo? Je gaat met dit weer toch niet met de motor? Wie zich niet wil branden moet niet met vuur spelen en anders niet piepen als ie zichzelf pijn doet...

Vind het wel kut voor je hoor daar niet van...
 
Dit weer valt nog wel mee vind ik persoonlijk , ga nog altijd liever met de moto als met het openbaar vervoer zal het zo zeggen :P
 
Ik heb hem gelukkig overeind weten te houden in dit barre weer :)
Maar volgens mij hebben we nu het ergste gehad niet ?
 
ik heb vandaag ook gereden, vrolijk 19,8 van de 20 kilometer afgelegd, en net op het moment dat ik schuin omhoog naar rechts moet om een brug over te gaan voel ik m'n achterkant naar rechts schuiven. Niet gevallen, geen schade.

En rijden is PASSIE, right? waarom ben je dan gestoord als je met dit weer gaat rijden? Om dat het risico te groot is? Agreed! Maar daarom is het rijden nog wel tof.

Maar goed, ik ben gestoord |( :X
 
Worden de doorrijders nu weer eens voor gek uitgemaakt als ze met dit weer op de motor kruipen.........ik heb geen blik en moet dus wel met de motor naar het werk [30km].
Enne we zijn het er wel over eens dat het net ff wat spannender was als andere dagen vandaag :P
Suc met de Sv.
 
Petje af voor Fret! :}
Ik ben toch echt niet snel van de motor af te krijgen, maar met dit weer is het ook voor mij te gevaarlijk.
idem, ik zag persoonlijk zelf moeilijk waar de stoep en waar de weg lag.. das nou net iets te maft om dan op twee wielen (en een motorblok) te gaan 'bollen'
wat zei je vriendin eigenlijk ?
 
Voor mij ook geen andere keuze dan de motor voor mijn werk. Het was overigens best aardig te doen buiten de binnenwegegen dan.

Mischien een tip voor de volgende keer. Niet in je een rijden, maar minmaal in je twee. Slip je niet zo gauw door. Als het echt glad is rij ik in zijn twee weg voor een stoplicht. Scheelt een berg.
 
Mischien een tip voor de volgende keer. Niet in je een rijden, maar minmaal in je twee.
Denk dat z'n twee ff moeilijk te vinden was...

Heb zelf niet gereden, en als m'n pieper vannacht was gegaan (lag 5 cm deels aangereden sneeuw overal, dus met 145 pk nogal lastig rijden) was ik niet met de motor gegaan. Eigen veiligheid eerst.

Maar goed... blijft klote dat er een schuivertje geweest is.
 
Voor mij ook geen andere keuze dan de motor voor mijn werk. Het was overigens best aardig te doen buiten de binnenwegegen dan.

hier normaal gesproken dus ook, al jaren is het netjes schoon.
alleen zoals altijd, gebeurt het net op het punt dat je het niet verwacht.

Mischien een tip voor de volgende keer. Niet in je een rijden, maar minmaal in je twee. Slip je niet zo gauw door. Als het echt glad is rij ik in zijn twee weg voor een stoplicht. Scheelt een berg.

i know...
(14 jaar motorervaring met gem. 30.000km/j)
ligt er ook aan hoe je het doet (lees: kan doen)

wat betreft andere opties:
- auto: heeft de vriendin al mee, een 2e wordt te duur naast huis, 2 motoren, 9 huisdieren, vriendin, etc....
- openbaar vervoer: een stukkie waar ik normaal 17 min over doe wordt dan 2 uur..

enne: de vriendin vond het niet erg, aangezien vallen met een SV goedkoper is dan vallen met een VFR van nog geen jaar oud...
(en zij anders met de motor moet :) )

dus moet wel met de motor. ik maak bewust dus de keuze. en door die keuze te maken accepteer ik dus ook de minpunten van die keuze.
ik vind het ook niet erg: ik had niks en de motor is te repareren.
 
Balen dat je onderuit gegaan bent, maar respect voor de mensen die nu nog rijden. Ik heb lang doorgereden, maar dit weer wordt me toch te gek. Vandaag vanuit de auto nog een aantal die-hards zien rijden :} :} Zaterdag, als de sneeuw weg is (hoop ik), ga ik weer met de motor.

Beetje jammer van je onderschrift trouwens B|
 
Sterkte met de schade, ik ben lekker op het fietsje naar mijn werk gegaan (10 KM heen en 10 terug) en heb de Divi lekker op stal laten staan vandaag. Gister bijna verongelukt met het koekblik van me ouders. Stond een vrachtwagen (dubbele zandlader) voorgesorteerd naar links en duikt ineens naar rechts zonder ricjting en zoder te kijken voor me omdat ik rechtdoor ging (ander voorsorteervak) ik moest dus in de sneeuw vol in de remmen (reed maar 40) en belandde dus na een glijpartij op het busvak. I HATE THEN THOSE F*CKING TRUCKERS !!!! (er zijn uitzonderingen steelwheel)
 
Een collega van mij heeft deze morgend zijn motor aan een tankstation geparkeerd toen hij op weg was naar het werk. Hij wou het laatste stuk te voet afleggen want het was echt te glad om verder met de motor te rijden. Gelukkig voor hem kwam er nog een andere collega voorbij die hem dan met de auto heeft meegenomen naar het werk. Anders moest hij die laatste kilometers te voet moest doen.
 
ik ben vandaag met het ov gegaan. ik heb een hekel aan de ns, maar (het risico lopen) tegen de vlakte (te) gaan met je motor is ook niet alles.

ik rij graag en had, indien ik met de motor was gegaan, een sympathieke blondine achterop mogen nemen, maar safety fist en lekker duf met de trein gegaan.

jij in iedergeval succes met herstel van machine. en gelukkig ben je zelf nog in 1 deel. stoere beslissing trouwens om de vluchtstrook te pakken. het doel heiligt de middelen in zo'n geval.
 
:} voor alle doorrijders vandaag.

[me]Friezinnetje is echte koukleum, en zolang er een auto voor de deur staat...[/me]
 
tja, ik heb gisteren ook maar blauw-geel-te-laat genomen, die ondanks vertragingen toch sneller blijft dan wanneer je voorzichtig door de sneeuw die 50 km moet afleggen.

Uiteraard eerste klas, kan je lekker zitten en het is een stuk goedkoper dan al dat plastic op de motor.

Vandaag uiteraard weer op de :]
 
Ik vind het gewoon dom om met dit weer op 2 wielen te gaan rijden.
Ik moest een maatje wegbrengen naar Voorburg en op de terugweg lag er op de A4 van Leiden tot de Schipholtunnel een laag ijs op de weg. Hoe wil je daar in godsnaam over op 2 wielen? Vragen om problemen lijkt me... Ik vind het kut voor je dat je onderuit gegaan bent, want dat blijft klote, maar 't is een beetje eigen schuld dikke bult. Gisteren onderweg toch 2 motorrijders gezien. Ik vraag me af wat er in die mensen omgaat... moeten ze zich bewijzen of zijn ze gewoon dom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan