Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GT 550 1972-1977

Als je dat overzicht volgt zou het een B moeten zijn, L is van 1974 maar ja dat zegt niet alles sommige oudere GT's zijn pas later op kenteken gezet.
Hier heb je een overzicht van de verschillende types
Suzuki GT550 model history
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik er niet genoeg verstand van Ruud, een ander punt is dat onderdelen binnen een GTserie ook uitwisselbaar zijn en dit ook veel gebeurde.
Ik denk dat de enige manier om er daar achter te komen is via de gegevens op het frame en het bloknummer en navragen bij Suzuki of misschien is er een overzicht te vinden van deze productienummers op het internet.....
 

Dank je. Ik ga hiermee aan de slag.
 
Dan klopt dat wel met de gegevens hierboven een B komt uit 1977.
 
kenteken wilde ik typen,..maar was al verzonden,..ik zal marcel vlaandere is bellen en na vragen,..moet toch te achterhalen zijn
 
Blok v.d Suz. hangt inmiddels goed in het frame.
Iets hoger en wat meer naar voren dan ik gewild had maar ja kon niet anders.
Ik moet de ketting nog in lijn brengen door 8 mm v.d achterwiel flens af te (laten) draaien ik ga echtertandwiel/520 ketting (maat vd Kawa) gebruiken en laat een 530 voortandwiel naar 520 vermaken of indien het niet anders kan, een tandwiel laten maken kan ook nog altijd.
Ik hoop nu dat ik de gewichtsverdeling niet te ver naar voren heb ik zal zoveel als mogelijk componenten aan de achterkant proberen onder te brengen (olie/accu) etc. alle beetjes helpen.
De expansiepijpen zijn ook besteld ook hier zal het, tgv het blok wat ver in het vooronder staat, voor de middelste pijp erg krap worden. Als de brommer vol in de voorveren staat hou ik 7 cm. ruimte over. Voorlopig hou ik me even met het frame bezig en het nodige polijstwerk vh blok (blijf er vertrouwen in houden dat ik het niet voor niets doe) maar ach ben troch lekker bezig. zodra de uitlaten binnen zijn de volgende stap.

Twee vraagjes,
welke tandwiel combinatie rijden jullie? heb je tips dan hoor ik het graag.
is er iemand die ervaring heeft met expansiepijpen? welke sproeier bezetting bebruikt je.
gebruik je open kelken of heb je K&N gemonteerd. heb je tips of ervaring dan hoor ik dat ook graag.

Math,
vergeet je niet hoor vd week kom ik er weer in de buurt. Je hoort
 
komt goed peter, en anders bellen we wel ff, ok zal volgende week eens bellen voor een adres voor krukas revisie, alvast prettig weekend
math
 
Laatst bewerkt:
Twee vraagjes,
welke tandwiel combinatie rijden jullie? heb je tips dan hoor ik het graag.
is er iemand die ervaring heeft met expansiepijpen? welke sproeier bezetting bebruikt je.
gebruik je open kelken of heb je K&N gemonteerd. heb je tips of ervaring dan hoor ik dat ook graag.



Is er hier nog iemand actief ?
 
hoi peter
het is een slapende site geworden hier weinig te beleven
van de tandwiel bezetting kan ik je niet helpen helaas,zou kunnen kijken wat er bij mij op zit
gr math
 
Laatst bewerkt:
Ik ben hier mee begonnen en kijk nog elke dag. Zelf heb ik niets te melden omdat de suuz in winterslaap is. Toch zijn er zat bezitters gepasseerd. Waarschijnlijk is er nog niets te vragen of te melden. Afwachten maar.

Gr. Ruud.
 
Heren, ik bied mijn GT550 te koop aan, ik wilde er eerst een cafe racer van gaan maken met oa moderne vering en remmerij erop maar ik zie dat toch niet helemaal zitten. En de fiets is nog erg origineel en compleet, wel in B staat misschien iemand die deze fiets in A staat wil brengen als project? Richtprijs is wat ik er voor betaald heb, 2 mille.

Surfroy01 in "Suzuki GT 550 1972-1977"
 

Ik denk dat de meeste met de standaard verhouding rijden(40-16) ,wat de rest betreft heb ik
alleen maar ervaring met de GT750,daar zitten ook expansiepijpen onder maar met
het standaard luchtfilter,sproeiers zijn bij mij 5 maten groter dan standaard,mensen
die met open carbs rijden doen er meestal 10 maten groter in,maar er is ook een verschil
of je met de oliepomp ga rijden of mengsmering,met mengsmering moeten er nog
grotere sproeiers in,overigens kan je niet zomaar met mengsmering gaan rijden zonder
de buitenste krukaslagers aan te passen.
 
Laatst bewerkt:

Succes met de verkoop!

Groet, Ruud.
 
heb mijn project de gt550 ff stop gezet.nog wel wat onderdelen verzamelen en dan vlg jaar weer verder. ben nu aan mijn andere monster verbouwingen aan het doen de v-max
gr math
 
Bedankt voor de gegevens, nu heb ik een basis om mee te gaan experimenteren als het zover is. Ik laat de olievoorziening, middels de pomp, wel intact.

Mijn Projectje ligt qua techniek wat stil ik wacht op de uitlaten uit Blackpool als ik deze passend krijg kunnen er weer stappen gezet worden. Ik hou me nu bezig met schuren en poleisten vh Kawa frame. Morgen nog even naar FTR om het voortandwiel te bestellen ( moet geschikt voor 520 ketting worden) en ze mogen ook de 8mm vd achterwielflens afdraaien zodat de ketting mooi in lijn komt te liggen.
Wat moet je nu nog aan de V-max verbeteren Math ? brommer zag er toch goed uit.
Ik heb aan de guzzi nog een ding gewijzigd en dat is een diepere karterpan geplaatst.
staat hem goed.

goeie jaarwisseling voor jullie allemaal.
peter


 
Waar je wel op moet letten is dat de ketting vrij loopt van de achterbrug,het kan zijn dat
de originele GT kettingwielverhouding de achterbrug gaat raken ,omdat bij een moderner
frame zoals het Kawa frame de stand van de achterbrug extremer is dan van een GT,ook
is de veerweg vaak langer dan bij de oude fietspompen die op een GT zaten.