Suzuki GT 550 1972-1977

nog eentje
full
 
mooi balen peter ze zeggen allemaal dat ie lopend is weggezet tot je het blok los maakt
suc6 ermee
gr math
 
Daarmee bedoelen ze dat het blok de geest heeft gegeven, ze vloekend en scheldend met het ding naar huis zijn gelopen, en hem vervolgens hebben weg gezet.
 
zaterdag blokje wat schoongemaakt. ik heb er een broertje dood aan dat alles wat je vastpakt vuil is.
viel nog niet eens tegen hoe het (letterlijk) uit de verf kwam
 
Laatst bewerkt:
vandaag wat tijd gemaakt om het blok uit de Gt te verwijderen.
Wilde toch eens kijken in welke staat het blokje verkeerde.
Helaas valt het behoorlijk tegen.
De vorige eigenaar had vertelt dat hij 10 jaar geleden de brommer draaiend weggezet heeft. Wat hij echter verzuimd heeft te vertellen is dat dit op twee cilinders was:( .
Het carter van de linker cilinder zit vol olie de zuiger heeft minstens 1mm ruimte tov de cilinderwand. Niet goed dus.
De drijfstang heeft ook veel speling op de krukas.
Slopers hoogte dus.
Voor vandaag weet ik genoeg eerst maar eens even navelstaren of en hoe ik het project ga aanvliegen.
Eerste gedacht;
blok weer dicht bouwen, de kawa tot op het frame demonteren, kijken of het blok er onder/tussen te bouwen is en vervolgens besluit nemen of ik het project wel doorzet.
Beetje balen dat wel~[/url]]

Welkom bij de club ,je ben nummer zoveel in een lange lijst van kopers die daar
ingetrapt zijn,man moest de motor zeker even omdraaien voordat hij hem weg kon zetten,dus draaiend weggezet :Y ,nog zo,n mooie is lopend in de schuur gezet :+
maar het blijft mooi klote als je weer allerlei ellende tegenkomt die je niet verwacht.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Math,

Ik heb de krukas van mijn GT500 laten reviseren via Marcel Vlaandere.
Hij doet het niet zelf, maar heeft een adresje waar hij het laat doen.
De revisie is perfect uitgevoerd.
 
Eentje voor de specialisten, maandag met de GT naar werk want de collega motorrijders wilde deze klassieker eens zien (en horen/ruiken). Kilometer of 20 voor de boeg, GTje loopt heerlijk, netjes starten, soepel lopen, lekkere gas respons alle toeters en bellen werken totdat na een km of 15 de knipperlichten mee wilde doen als permanente verlichting, dus niet meer knipperen hmmmmmm nouja dan maar zonder knipperlicht voorsorteren (sorry mede weggebruikers, ze is al 37 jaar oud). Maar 2 km voor aankomst kantoor verliest ze ineens al haar power, loopt niet meer stationair en is nog net aan de praat te houden met veel gassen (mega rokend) en al pruttelend in de parkeergarage neer gezet.

Na lunch de motor aantrappen en in 1 kick lopen alsof er niks aan de hand is. Om 5 uur naar huis alles ok, netjes lopen, niet overmatig roken goede gasrespons tot na een km of 5 weer het zelfde, geen power, mega roken, niet stationair lopen uiteindelijk op fietspad gestopt (uit laten lopen) en was al aan het plannen om de vrouw te bellen om mij met auto en aanhanger op te komen pikken. Totdat ik net voor contact uit zetten het licht uit schakelde en ze ineens als vanouds liep. Dus verder naar huis gereden met licht uit en niks aan de hand.

Dus het probleem is de elektriek, niet echt mijn sterkste kant maar ik gok op overleden spanningsregelaar?


Kijk even welke dynamo erop zit, het makkelijkste is de kokusan, kan je heel simpel koolborsteltjes voor maken, ik had vroeger altijd een setje in mijn broekzak zitten, een klusje die ik meestal langs de weg deed.
Bij kokusan sleet de binnenste koolborstel redelijk snel.
 
Moet tot mijn schande bekennen dat ik nog steeds niet er aan toe gekomen ben om te kijken wat nu het probleem is met het spanningsverschil. Druk met werk en as zondag weer 10 uur in het vliegtuig richting Houston. Maar hartelijk dank voor alle bijdragen, hoogst gewaardeerd!

Over het kopen van een blok dat niet goed is, is toch heel makkelijk te ondervangen door er op proef te rijden? Als dat niet kan dan weet je dat je problemen kunt krijgen. Natuurlijk heb je bij een proefrit garantie tot aan de koop maar toch.........
 
:Y

en dat is weer hetzelfde adres waar erik potze nu ook zijn krukken heen brengt ;)
als ik dat adres heb kan ik de krukas er zelf heen brengen,ben ik goedkoper uit zonder die tussen personen,zal de motorzaak eens bellen waar ik altyd kom die weet ook wel een adres
gr math
 
Laatst bewerkt:
zaterdagmiddag weer beetje gerommeld.
Suz afgevoerd tot ik weet wat ik er verder mee doe.
Kawa uit de kleren en uitgebeend.
Deze week het Suz blok er onder zetten om te kijken of het passend te maken is.
ik durf er nog geen fles wijn op te zetten het zal er om spannen.
Hou jullie op de hoogte.
bijlage foto (als het me lukt).

Eh Math ik hou me ook aanbevolen als je het adres hebt.
Mgr. Peter
full
 
voor het idee
nu nog bedenken hoe ik het blok star in het frame krijg.
eerste indruk :
Achterkant vh blok gaat wel lukken ook met de primare ketting komt het wel goed.
moet wel met voortandwiel naar een 520 formaat.
De voorkant zal het probleem en hoofdbrekers gaan kosten.
Durf er nog geen fles wijn op te zetten.
ideeën zijn welkom!

Denk niet dat ik je frame zal gebruiken Math.
full
 
Steekt wel een beetje veel buiten het frame zo te zien,ook krijg je problemen met de koeling
als je er een kuip opzet .
 
als je m,n frame niet gebruikt peter word het zelf een ophanging fabriceren suc6 zou ik zeggen
trouwens mooie usd iets voor in mijn v max
gr math
 
Terug
Bovenaan Onderaan