Suzuki GT 550 1972-1977

Sorry oma, sommige problemen duren lang.

De kabelboom is gereviseerd en alles werkt. Dit weekend er een nieuwe RR77 erin. Combi spanningsregelaar en gelijkrichter. Nu ook hoog stuur. Fo'to's volgende week. Nu alvast een voorproefje. Hopelijk zondag pruttelen.

Groet,
Ruud
Foto0010.jpg
 
Laatst bewerkt:
zou een kabelboom van een gt 380 het latere model met gear indicator ook hetzelfde zijn?
hadden ruud en ik maar het originele schema. de schemas die je op de computer vind zijn allemaal van het oudere model. en tweedehands is er niks te vinden. het zal toch niet zo zijn dat de gt van de zomer in de garage blijft staan. heb je al een kabelboom gevonden ruud?
de fotos willen nog niet lukken. komt binnenkort iemand doen
Hoi Dick,

Ik heb de kabelboom in orde. Schema erbij, leren begrijpen, draad bestellen en klaar. Het is te doen. Hoe is het met mijn gele broertje.

Groet,
Ruud.
 
Sorry oma, sommige problemen duren lang.

De kabelboom is gereviseerd en alles werkt. Dit weekend er een nieuwe RR77 erin. Combi spanningsregelaar en gelijkrichter. Nu ook hoog stuur. Fo'to's volgende week. Nu alvast een voorproefje. Hopelijk zondag pruttelen.

Groet,
Ruud
[afbeelding]

Mooi Ruud dat alles weer werkt *O* ,dat word straks weer knallen :] :Y
 
Dit weekend de RR77 spanningsregelaar/gelijkrichter plaatsen. Iemand nog tips of foto's van zijn of haar plaatsing. Thanks
 
Dit weekend de RR77 spanningsregelaar/gelijkrichter plaatsen. Iemand nog tips of foto's van zijn of haar plaatsing. Thanks

Als er iets is waar spanningsregelaars een hekel aan hebben is het warmte,dus
plaatsen op een zo koel mogelijk plekkie :Y
 
Als er iets is waar spanningsregelaars een hekel aan hebben is het warmte,dus
plaatsen op een zo koel mogelijk plekkie :Y
Hoi,

Ik dacht op de plek van de oude achter de zijkap. Heb jij het al eerder gedaan
 
Hoi,

Ik dacht op de plek van de oude achter de zijkap. Heb jij het al eerder gedaan

Ik denk dat je niet veel andere keus heb,zoveel ruimte heeft een GT verder niet,nee ik
heb dat zelf niet eerder gedaan,wel zat regelaars vervangen,maar dat waren gewoon orginele,wel een keer een regelaar van een Kawa Z900 vervangen door een veel nieuwer type en dat werkte prima,die had ik ook weer op de oude plek van de orginele
geplaatst,wel in de gaten houden of er een aparte massa bij moet.
 
Ik denk dat je niet veel andere keus heb,zoveel ruimte heeft een GT verder niet,nee ik
heb dat zelf niet eerder gedaan,wel zat regelaars vervangen,maar dat waren gewoon orginele,wel een keer een regelaar van een Kawa Z900 vervangen door een veel nieuwer type en dat werkte prima,die had ik ook weer op de oude plek van de orginele
geplaatst,wel in de gaten houden of er een aparte massa bij moet.
Dank je. Aparte massa klopt. Zwart van de RR77 op de montage plaat en een dikkere massa van de montage plaat op het frame.
 
RR77 zit erin en ik heb laadspanning. Hierbij wat foto's met het nieuwe stuur. Gelijk maar een stukje gereden. Rijdt voor mij veel fijner dan met een M stuur.
DSC03400.jpg

DSC03395.jpg

DSC03398.jpg


Wel een vraagje. Bij stilstand loopt de motor goed. Gas en terug naar stationair.Bij het rijden merk ik dat bij schakelen en afremmen de motor hoger in de toeren blijft hangen en wat later terug valt. Iemand tips. Ik hoor ze graag.
 
RR77 zit erin en ik heb laadspanning. Hierbij wat foto's met het nieuwe stuur. Gelijk maar een stukje gereden. Rijdt voor mij veel fijner dan met een M stuur.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wel een vraagje. Bij stilstand loopt de motor goed. Gas en terug naar stationair.Bij het rijden merk ik dat bij schakelen en afremmen de motor hoger in de toeren blijft hangen en wat later terug valt. Iemand tips. Ik hoor ze graag.

potverdorie Ruud wat is ti mooi !
 
RR77 zit erin en ik heb laadspanning. Hierbij wat foto's met het nieuwe stuur. Gelijk maar een stukje gereden. Rijdt voor mij veel fijner dan met een M stuur.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wel een vraagje. Bij stilstand loopt de motor goed. Gas en terug naar stationair.Bij het rijden merk ik dat bij schakelen en afremmen de motor hoger in de toeren blijft hangen en wat later terug valt. Iemand tips. Ik hoor ze graag.

Mijn Gt750 had dat ook,ik heb toen een electronische ontsteking gekocht bij Rene van
Maanen en toen was het weg,hij loopt ook een stuk beter er komen nu echt vette
klappen uit de expansie pijpen en loopt als een raket,maar deze ontsteking is helaas
niet voor een GT550 leverbaar.
zundm003zz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beide bedankt voor de info. Toch vraag ik me af of er een andere oplossing is. Er moet toch een reden zijn. Motor liep af fabriek toch ook goed. Ik sta nog steeds open voor ideeen.

Groet,
Ruud.
 
Mijn Gt750 had dat ook,ik heb toen een electronische ontsteking gekocht bij Rene van
Maanen en toen was het weg,hij loopt ook een stuk beter er komen nu echt vette
klappen uit de expansie pijpen en loopt als een raket,maar deze ontsteking is helaas
niet voor een GT550 leverbaar.
[afbeelding]

He' das de duitse "funckenmacher" *O* Die doet ut errug goed idd :Y

De ontstekingen die MV verkoopt zijn ook goed. Heb je er alleen een extra kastje bij en is er ook voor de 550. Ook een duidelijke beschrijving er bij met foto's.
 
Laatst bewerkt:
Beide bedankt voor de info. Toch vraag ik me af of er een andere oplossing is. Er moet toch een reden zijn. Motor liep af fabriek toch ook goed. Ik sta nog steeds open voor ideeen.

Groet,
Ruud.

Je zou nog kunnen kijken of er niet ergens valse lucht word aangezogen,ff remmenreiniger op de inlaat aansluitingen van de carburateurs spuiten,als de motor
dan hoger stationair gaat draaien is dat de oorzaak.
 
Je zou nog kunnen kijken of er niet ergens valse lucht word aangezogen,ff remmenreiniger op de inlaat aansluitingen van de carburateurs spuiten,als de motor
dan hoger stationair gaat draaien is dat de oorzaak.
Dank je. Hier heb ik iets aan.
 
Dit weekend kijken. Heb nieuwe inlaatrubbers en slangeklemmen. Kijken of ik deze nog iets kan aandraaien. Zitten nog niet erg vast. Nog iemand anders hier ervaring mee of tips.

Groet,
Ruud.
 
zou een kabelboom van een gt 380 het latere model met gear indicator ook hetzelfde zijn?
hadden ruud en ik maar het originele schema. de schemas die je op de computer vind zijn allemaal van het oudere model. en tweedehands is er niks te vinden. het zal toch niet zo zijn dat de gt van de zomer in de garage blijft staan. heb je al een kabelboom gevonden ruud?
de fotos willen nog niet lukken. komt binnenkort iemand doen

Twee weken is niet oud. Oma is oud gezien de foto.

Hoi Dick. Ik hoop dat je dit leest. Hoe zijn jou vorderingen met de gele GT550. Ben benieuwd.

Groet,
Ruud
 
Hierbij weer eens wat laten horen.

De RR77 zit erin en nog steeds laadspanning.

DSC03402.jpg


Rubbers aandraaien was een foutje. Te strak dus. Gevolg een gescheurd rubber. Maar weer nieuwe laten komen. Wel de carburateurs nagelopen. Bij de middelste zat de o-ring boven bij de montageplaat niet goed. Misschien geeft dit het probleem van het niet gelijk naar stationair gaan. Vervolgens nu goed synchroniseren conform de site 3cyl.com. Met hemelvaart de rubbers erop, carburateurs erop en dan ?????? Hopelijk rijden en dan bedoel ik goed rijden. Wordt vervolgd.

Groet,
Ruud.
 
Hoop het voor je Ruud :Y ,na alle ellende word het wel een keer tijd :)
 
Dank je. Maandag weten jullie meer. Als het nu goed gaat wordt het eerst een zomer rijden. Daarna weer verder met verfraaien.
 
Hallo mensen,

ben nieuw hier op motorforum.
Ben zelf in het bezit van een 550 gt uit 1972 die ik al een aantal jaren heb. Ik heb een afgelopen donderdag na twee jaar weer horen lopen na een motorblok wissel. wat een machtig geluid weer. Vandaag een 50 km weer gereden zonder problemen. Ik zal binnekort wat foto`s plaatsen.

groet Harry
 
Terug
Bovenaan Onderaan