Suzuki GT 550 1972-1977

Ik heb hier een NOS kabelboom liggen voor een GT380, maar ik vrees dat je daar niets aan hebt. Is nog voor een J-model ook, dus die heeft ook al geen versnellingsindicator.
 
In geval van nood kun je zelf een nieuwe maken. Heb ik ook gedaan voor mn R5. Behoorlijke butklus voor een leek, maar het was te doen. :Y

Toen ik hem af had stonden er opeens twee komplete boompjes vlak achter elkaar op eBay.usa. _O-
 
zou een kabelboom van een gt 380 het latere model met gear indicator ook hetzelfde zijn?
hadden ruud en ik maar het originele schema. de schemas die je op de computer vind zijn allemaal van het oudere model. en tweedehands is er niks te vinden. het zal toch niet zo zijn dat de gt van de zomer in de garage blijft staan. heb je al een kabelboom gevonden ruud?
de fotos willen nog niet lukken. komt binnenkort iemand doen
 
Nee Dick, ik heb ook nog niets kunnen vinden. Op marktplaats zie je regelmatig iemand met de mededeling, Heb veel. Als je mailt, hoor je niets. Triest. Als het niet lukt, dan maar zelf bouwen.
 
Halloa,
Ben sinds vandaag ook een gt eigenaar maar dan wel een uit 1976,
Moet hem nog invoeren....wil graag blauwe platen erop....heb op internet gezocht en heb de indruk dat dit alleen kan als ie ouder is dan 1973.
Vindt ik erg jammer...iemand andere ervaringen/ ideeen hierover??

Bvd.

Mvg johan
 
Halloa,
Ben sinds vandaag ook een gt eigenaar maar dan wel een uit 1976,
Moet hem nog invoeren....wil graag blauwe platen erop....heb op internet gezocht en heb de indruk dat dit alleen kan als ie ouder is dan 1973.
Vindt ik erg jammer...iemand andere ervaringen/ ideeen hierover??

Bvd.

Mvg johan

Je kan met een 76er blauwe platen voeren,de grens ligt bij 1978.
Blauwe kentekenplaat op Oldtimernederland.nl
 
Laatst bewerkt:
Dat stukje had ik ook gevonden en bracht me juist aan het twijfelen...in de laatste alinea ergens staat namelijk het volgende :Voertuigen die voor die tijd zijn ingevoerd kunnen nu alsnog in aanmerking komen voor deze series 'ouderwetse kentekens', mits de datum eerste toelating voor automobielen voor 1978 en voor motorrijwielen / bedrijfsvoertuigen voor 1973 ligt. NB: De RDW hanteert de datum eerste toelating. Indien deze niet aangetoond kan worden, maar wel het bouwjaar, dan gaat de RDW uit van het

Dat geeft me de indruk dat bij motoren het pas van voor 1973 van toepassing is.
Zit ik er naast ???
Hoop het!!!
 
Je zit er niet naast -O-

NL motorfietsen t/m 1977 en geimporteerde t/m 1972.

Alles na deze jaartallen is officieel gele plaat. Maar als je eenmaal een kenteken hebt kun je daarnaast toch ook een blauwe met hetzelfde kenteken laten maken :+

Schoef je die over de gele heen en tegen die tijd dat er iets van wordt gezegd haal je de blauwe er toch vanaf :Y
 
Mn Rijstkokert is van 1975 en is uit de usa geimporteerd. :Y

Als die binnenkort rijklaar is, gaat er gewoon een blauwe plaat op.
Een motor uit dat jaar met een gele plaat is geen gezicht. :N

In het aller-aller, allerergste :+ geval krijg ik daar een verbaal voor.
Jammer dan. '(

Gewoon lekker :]
 
Hoi Michel,

Was zeer zeker leuk. Nu ik weet wie jij bent op het forum, ga ik zeer zeker ook bij jou kijken.

Groetjes,
Ruud.
 
Het wordt wat beter schuur weer. Vandaag wat prijzen gevraagd bij EP. Stuur, rubbers, hendel etc. Kan ik weer beginnen met bouwen. Het mooie weer komt eraan.
 
Spulletjes komen eraan. Deze weer monteren. Nu weer verder met de draadboom. Doe het met het schema. Ik ga het steeds beter begrijpen. Gelukkig maar. Iemand nog tips mbt de draaddikte en een adresje voor draad in de omgeving Den Haag.
 
Laatst bewerkt:
Spulletjes komen eraan. Deze weer monteren. Nu weer verder met de draadboom. Doe het met het schema. Ik ga het steeds beter begrijpen. Gelukkig maar. Iemand nog tips mbt de draaddikte en een adresje voor draad in de omgeving Den Haag.

Ik denk dat je het beste dezelfde dikte kan nemen als orgineel,kabel heeft iedere
goede automaterialen zaak wel op voorraad :Y
Of anders online ff bestellen, http://www.google.co.uk/url?sa=t&so...bF-eIG&usg=AFQjCNFJABquD1wt_McDfF-91OuHtxOFBw
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. Naar welke draad, qua dikte moet ik kijken.

Tja dat is de vraag,soms zitten er verschillende diktes draad in een kabelboom,de orginele zijn meestal vrij klein van diameter,welke maat dat is weet ik zo niet,ik denk
1kwadraad of 1,5,ga anders ff met een oud stukje naar een automaterialenzaak,dan kan je ff vergelijken,of stel deze vraag ff in het techniek gedeelte van het forum,er zal vast wel iemand dat weten,of bel ff een motorzaak en vraag het daar.
 
Deze is wat makkelijker en heb hem volgens mij al eens gepost ................

http://www.rdae.nl/index.php

Hoi ,

Nog bedankt voor de info. Ik heb diverse kleuren draad in bestelling staan. Ik snap het schema en kan binnenkort aan de slag. Toch heb ik nog 1 probleem en kan dit niet vinden op het internet. Origineel suzuki zitten een aantal zwart/wit en oranje draden samen in een transparante lasdop. Hoe krijg ik in de nieuwe situatie een aantal draden bij elkaar. De lasdop kan ik niet vinden. Iemand nog tips. Ik hoor het graag.

Groetjes,
Ruud.
 
Hoi ,

Nog bedankt voor de info. Ik heb diverse kleuren draad in bestelling staan. Ik snap het schema en kan binnenkort aan de slag. Toch heb ik nog 1 probleem en kan dit niet vinden op het internet. Origineel suzuki zitten een aantal zwart/wit en oranje draden samen in een transparante lasdop. Hoe krijg ik in de nieuwe situatie een aantal draden bij elkaar. De lasdop kan ik niet vinden. Iemand nog tips. Ik hoor het graag.

Groetjes,
Ruud.

Ik had nog ff gekeken op m,n werk wat voor draad wij hebben,dat is 1 en 1,5 kwadraad,
draden bij elkaar is niet zo moeilijk,gewoon solderen en isoleren met tape of krimpkous .of als je het niet wil solderen kan het ook met krimpkous met lijm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan