Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Ik wil naar dezelfde maat overstappen, schijnt net iets fijner de bocht in te vallen. Volgens dealer kan dit, houd alleen rekening met een afwijking in snelheidsmeter. Welke band wil jij laten monteren?
Ik heb nu toerbanden, Michelin pilot Road 4 maar ga nu naar meer sport banden die geven me toch meer vertrouwen. Van die sportbonden twijfel ik nog tussen de Pirelli en de Michelin (maar volgens mij zijn ze allemaal goed).
 

Bijlagen

  • 62B87FA9-2C10-4552-B07C-0C2968B3D5F6.jpeg
    62B87FA9-2C10-4552-B07C-0C2968B3D5F6.jpeg
    409,4 KB · Weergaven: 36
Ik heb nu toerbanden, Michelin pilot Road 4 maar ga nu naar meer sport banden die geven me toch meer vertrouwen. Van die sportbonden twijfel ik nog tussen de Pirelli en de Michelin (maar volgens mij zijn ze allemaal goed).
Dat is wel een radicaal grote stap, van toer naar supersport. De nieuwe generatie toer/sport heeft geweldige sport-eigenschappen en ook nog eens een behoorlijke levensduur. Absolute toppers hierin zijn de Dunlop Roadsmart IV, de Michelin Road 6, De Metzeler Roadtec 01 SE en de Pirelli Angel GT II. Ze kunnen allemaal veel meer dan jij durft!
 
Het ligt ook allemaal een beetje aan je gebruik uiteraard. Naast een sportief rondje om of circuit rij je misschien (regelmatig) door de regen. Wellicht rij je ook veel kilometers in het jaar.

In dat soort gevallen kijk je kritisch naar slijtage en nat wegdek.
 
Misschien dat de nieuwere sport tour banden (vergeleken met die pilot Road 4) in combinatie met de 190/55 maat inderdaad beter/sportiever stuurt. De Dunlops die er af fabriek op lagen waren sportieve banden en stuurde erg goed (ook in de bergen en in de regen) tot op de rand. Die Pilot Road 4 had ik erop gelegd omdat ze langer meegaan, ook goed mee gestuurd in de bergen maar toch kreeg ik er niet het goede gevoel mee in de bochten. Ik zal die sport tour banden is in overweging nemen.
 
Hoi allemaal,
Ik moet binnenkort nieuwe banden, nu wil ik overstapppen naar een 190/55 achterband (schijnt beter te sturen) ipv de originele 190/50. Ik heb een GSXS1000F uit 2016. Past deze maat band makkelijk? Raakt ie verder niks? Wat is jullie ervaring?
Ja deze past. 190/55 stuurt vele malen beter als de 190/50 op een GSX-S1000 van 2015-2020. Hoegee adviseert deze maat ook.
 
Sport/Tour banden werden mij afgeraden, de GSX-S1000 beschikt over veel vermogen en blijft een sportfiets, daarom sportbanden. De nieuwere generaties sportbanden gaan al een stuk langer mee als voorheen. Ik heb er Dunlop Sportsmart MK3's op liggen, op advies van.

Deze zijn totaal niet vergelijkbaar met de fabrieks-af Dunlop's, sterker nog ze rijden beter i.m.o. als de Bridgestone S22's en Michelin Pilot Power's. De fabrieks-af banden zijn drama. Weinig grip en hoog slijtagegehalte. Budgetband.

De nieuwe Dunlop sportband beschikt over meerdere compounds waardoor je met veel vertrouwen de bocht doorgaat en de middenbaan niet heel hard slijt door de hardere compound in de middenbaan.
 
Sport/Tour banden werden mij afgeraden, de GSX-S1000 beschikt over veel vermogen en blijft een sportfiets, daarom sportbanden. De nieuwere generaties sportbanden gaan al een stuk langer mee als voorheen. Ik heb er Dunlop Sportsmart MK3's op liggen, op advies van.

Deze zijn totaal niet vergelijkbaar met de fabrieks-af Dunlop's, sterker nog ze rijden beter i.m.o. als de Bridgestone S22's en Michelin Pilot Power's. De fabrieks-af banden zijn drama. Weinig grip en hoog slijtagegehalte. Budgetband.

De nieuwe Dunlop sportband beschikt over meerdere compounds waardoor je met veel vertrouwen de bocht doorgaat en de middenbaan niet heel hard slijt door de hardere compound in de middenbaan.
Ja klopt, die af fabriek is een budget band was inderdaad zo op. Goed om te weten dat de Sportsmart fijn stuurt!!
Bedankt voor je reactie!
 
Achteraf vraag ik me ook af wat je op straat moet met die 150pk topvermogen. Je gebruikt het toch (waarschijnlijk) niet behalve op het circuit.

Persoonlijk gebruik ik meer het koppel en passeer de 7k toeren zeer zelden.
Ik gebruik het volledige vermogen bijna elke rit, uiteraard wel op de wegen/stukken waar het verantwoord is. Topsnelheid gaat het mij totaal niet om maar het acceleratievermogen en de vermogenscurve van de 1000 is gewoon bruut.

Ik zeg altijd als je het vermogen niet gebruikt ben je 'gek' als je een 1000 koopt. Zonde van het geld. De 750 is meer gericht op toeren of beginnend bestuurder.
 
Voor zover ik heb begrepen is de 950 op de markt gekomen voor een nieuwe groep rijders (licht rijbewijs), de nieuwe milieuwetgeving, en voor een zo laag mogelijke prijs een motor presenteren in het segment waarmee ze qua prijs onder de concurrentie zitten. Deze fiets is dan ook voor een grote doelgroep te berijden en betalen.

Het vermogen word nu eenmaal gedrukt door de nieuwe E-normen wat me is verteld.
 
Ik rijd met de metzeler roadtec se01 op de suzuki gsx s1000f dit is dus een sport toerband, stuurt heel goed, goede grip en rijdt ze gemakkelijk op de rand. En ze slijten niet snel, super tevreden van . Had deze ook liggen op de bandit 1250 en voor mij was dit de enige band waar de bandit 1250 zijn kont niet verzette bij sportief gebruik
 
Sporttoerbanden op de GSXS is geen enkel probleem. De hierboven vermelde banden kunnen allemaal meer dan dat vermogen aan en zijn bovendien veel sneller warm voor straatgebruik dan een sportband.
Sterker nog, ik had een (KTM 1290) GT, en toen ik van Angel GT / Road5 / Roadtec 01 naar mijn oude vertrouwde PP2CT overschakelde, was het als op zeep rijden met het gas open.
Ze gaan ook 6000 km mee ipv 3000...
 
Ik gebruik het volledige vermogen bijna elke rit, uiteraard wel op de wegen/stukken waar het verantwoord is. Topsnelheid gaat het mij totaal niet om maar het acceleratievermogen en de vermogenscurve van de 1000 is gewoon bruut.

Ik zeg altijd als je het vermogen niet gebruikt ben je 'gek' als je een 1000 koopt. Zonde van het geld. De 750 is meer gericht op toeren of beginnend bestuurder.
750 voor beginners?
Als ervaren rijder heb ik er meer dan genoeg lol op.
Vindt de 1000 een stuk tammer aanvoelen en dat terwijl ik jaren op een 1000 2 cilinder heb gereden.
Maar ieder z'n ding.
Dat is het met banden ook, de een zweert bij Michelin de ander bij Bridgestone, Dunlop, etc.
Vindt de S21 onder de GSXS750 geen verkeerde band.
 
750 voor beginners?
Als ervaren rijder heb ik er meer dan genoeg lol op.
Vindt de 1000 een stuk tammer aanvoelen en dat terwijl ik jaren op een 1000 2 cilinder heb gereden.
Maar ieder z'n ding.
Dat is het met banden ook, de een zweert bij Michelin de ander bij Bridgestone, Dunlop, etc.
Vindt de S21 onder de GSXS750 geen verkeerde band.
De 750 is inderdaad meer geschikt voor beginnend bestuurders en rijders welke meer toeren of niet het volledige vermogen van een 1000 gebruiken.
Een 1000 heeft dan weinig meerwaarde, enkel een meerprijs, voor de beginnend bestuurder is dit vermogen (+/-160pk) gewoonweg gevaarlijk.

Om verwarring te voorkomen, ik zeg hiermee niet dat de 750 niet geschikt is voor ervaren rijders 👍🏻. Heeft voldoende vermogen, maar wel degelijk een groot verschil met de 1000.

Als je een 1000cc GSX-S tammer als een 750 vind vraag ik me af of je beide motoren van hetzelfde jaar hebt gereden, het verschil in vermogen is aanzienlijk, zeker hoger in de toeren.

Groeten
 
Nou ben ik echt aan het denken om de 950 te kopen en dan naar vermogen van de S1000 te laten tunen.
enige (grote?) verschil is dan nog de remmen en vering. 3 ipv 5 TC standen dat maakt niets uit. volgens mij heeft de 950 een QS/ blipper.
heb je na de mapping nog een 3.5K euros over in vergelijking met een nieuwe gsxs1000 om vering en remmen aan te pakken, indien nodig.
de remmen van de gsx-s1000 zijn sws niet denderend en de vering is degelijk maar zeker niet geweldig.
heb je nog wat geld over en een betere fiets :P
 
enige (grote?) verschil is dan nog de remmen en vering. 3 ipv 5 TC standen dat maakt niets uit. volgens mij heeft de 950 een QS/ blipper.
heb je na de mapping nog een 3.5K euros over in vergelijking met een nieuwe gsxs1000 om vering en remmen aan te pakken, indien nodig.
de remmen van de gsx-s1000 zijn sws niet denderend en de vering is degelijk maar zeker niet geweldig.
heb je nog wat geld over en een betere fiets :P
Heb jij een GSX-S1000? (2021-2023)
 
Als je de motor puur op straat gebruikt zullen de remmen en vering van de s950 ongetwijfeld voldoen. Ik gok echter want heb alleen ervaring met een s1000f.

Persoonlijk kan ik me voorstellen dat het volle vermogen verkrijgen uit de s950 een mooie optie is voor velen. Sterker nog, zelfs ik (geen circuit rijden en nooit het uiterste op straat) zou dat geen gek idee vinden.

Maargoed ik vind redelijk goede remmen wel belangrijk en misschien zijn die op de s950 zoveel minder dat het ergelijk wordt als de rest wel goed is.
 
ik heb een 2016 GSXS1000 en een 2005 GSXR1000.

Ik heb wel zo goed als alle reviews gezien van de +2021 GSXS en ken iemand die zo eentje heeft.Bekijk bijlage 1878622Bekijk bijlage 1878623
Mooie motoren, maar zelf heb je geen ervaring met de nieuwe GSX-S1000!? Ik heb deze zelf nu een half jaar ongeveer en met de remmen, Brembo's, vindt ik eigenlijk prima remmen! Goed te doseren en ook met hard remmen voor een bocht ofzo bijten ze er perfect in.

Vering, mits goed afgesteld, voldoen prima bij mij! Ik heb hiervoor een Kawasaki Z1000 2016 en een Yamaha MT-10 2019 gehad en vindt de vering op de GSX-S één van de betere van deze 3!
 
Voor diegene die nog steeds twijfelen aan de remmen van een gsx s950 het zijn gewoon remklauwen van een eerdere versie van een gsx r1000, en heb met beide motoren gereden. wees maar gerust dat ze stoppen, die naam brembo, daar staren zich veel te veel mensen blind op.
Je hebt ook een mercedes instapversie, dan heb je ook heel veel renault onderdelen, zoals motorblok, enz... maar je hebt ook een mercedes van 10 000 den euros. bij brembo hetzelfde, instapversie of topversie, groot verschil. dan de veren, zijn standaard gewoon goed. wil je echt gaan racen, dan praat je over iets heel anders. Maar dan zijn de veren van de 1000 ook niet goed. Dan voor diegene die de 950 willen laten aanpassen aan het vermogen. stage 1 +25pk ergens om en bij de 500-750 euro. of stage 2 +50 pk, en de quickshifter denk maar aan 1000 a 2000 euro. wil je de quickshifter niet, komt er een speciale kabel bij. die kost ook geld he. En er zijn mogelijkheden om de abc stand te verkrijgen bij de +50pk, Kijk eens bij woolich.
 
2000 euro lijkt mij belachelijke prijs voor zo'n aanpassing. En zou je idd net zo goed de 1000 kunnen kopen.
 
Ik zeg niet dat de remmen slecht zijn. Bij normaal gebruik functioneren ze goed. gsxs hebben inderdaad brembo klauwen. Het gaat vooral om de budget rempomp, niet de klauwen. De M4 klauwen zijn meer dan goed voor straat gebruik.

Zet er een brembo pomp en stalen remleidingen op, wereld van verschil in remkracht en gevoel/ dosering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan