Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Das mooi zo.
Ga ik thuis niet Voormekaar krijgen.
(Zou wel willen ).
Gixxer prijzen zijn 20.5k en 22.5 k

Ach naast de woonkamer staan ze samen ook een paar keer per jaar in een caravan op weg naar de bergen.. :P
 
transformatie S tot R
Is er een man of vrouw op het forum met 2 rechterhanden die zijn GSX S1000 tot GSX-R1000 heeft verbouwd? De K5 t/m K7 zijn beauties maar van de vormgeving van de S1000 springt het glazuur van je tanden, terwijl de kuipsteun al wel op het balhoofd zit.
groet,
Gert-Jan
 
transformatie S tot R
Is er een man of vrouw op het forum met 2 rechterhanden die zijn GSX S1000 tot GSX-R1000 heeft verbouwd? De K5 t/m K7 zijn beauties maar van de vormgeving van de S1000 springt het glazuur van je tanden, terwijl de kuipsteun al wel op het balhoofd zit.
groet,
Gert-Jan
waarom Denk je dat de meeste hier een s 1000 kopen ?
Omdat ze hem o.a mooi vinden en omdat hij goed rijdt.
Mooi is een smaak en een gsxr als sportbike zou mijn 1e keus niet zijn.
Omdat er mooiere zijn volgens mijn smaak.
 
Hoi Brander,
Logische reactie, dank je. Als ex GSXR rijder herken ik in de S1000 het fantastische K5 blok en ook de goede handling maar ik mis de zitpositie, goede bescherming van de kuip en de spiegel positie. Plat op de S1000 tank kan alleen Jomanda wat zien maar op de GSXR's heb je nog zicht in de spiegels. Met de TC en abs is de S1000 voor mij de GSX R voor dummies... Beroepshalve zit ik in de ontwerpsferen, fantasie is het probleem niet. Ik kon mijn 996km 2016 S1000 voor minder als 10K overnemen en ik schat dat dit de helft is van de 2017 GSX R1000.
groet,
Gert-Jan
 
transformatie S tot R
Is er een man of vrouw op het forum met 2 rechterhanden die zijn GSX S1000 tot GSX-R1000 heeft verbouwd? De K5 t/m K7 zijn beauties maar van de vormgeving van de S1000 springt het glazuur van je tanden, terwijl de kuipsteun al wel op het balhoofd zit.
groet,
Gert-Jan


Aha..nu snap ik waarom ik geen glazuur meer heb op mijn tanden.... Bijna spijt dat ik mijn GSX-R heb verkocht |(


})
 
Laatst bewerkt:
:)
full
 
Hallo Tano,
Mooie compositie van een total make-over die ik nog niet eerder had gezien. Had Suzuki ze zo maar meteen gebouwd :-)
 
Woensdag is het zo ver en kan ik mijn gsx-s 1000 gaan ophalen. Toegegeven, ik zal mijn Bandit 650 wel gaan missen. Ik heb er gelijk ook al 2 opties op laten zetten en nog iets kleins thuis liggen. Hij zal de eerste maanden nog standaard blijven aangezien ik pas mijn huis heb gekocht en al een en ander wil renoveren (lees isoleren) en daar gaat momenteel mijn spaargeld naar toe. Over enkele maandjes zal ik toch weer wat extra kunnen sparen :)
 
Woensdag is het zo ver en kan ik mijn gsx-s 1000 gaan ophalen. Toegegeven, ik zal mijn Bandit 650 wel gaan missen. Ik heb er gelijk ook al 2 opties op laten zetten en nog iets kleins thuis liggen. Hij zal de eerste maanden nog standaard blijven aangezien ik pas mijn huis heb gekocht en al een en ander wil renoveren (lees isoleren) en daar gaat momenteel mijn spaargeld naar toe. Over enkele maandjes zal ik toch weer wat extra kunnen sparen :)
gefeliciteerd de accessoires komen vanzelf.
Veel plezier ermee 🖒
 
Proficiat en veel plezier met je GSX S. Ik heb vanavond in het donker op de lekdijk gereden en dan valt op dat de koplamp ontiegelijk goed licht geeft. In een rijtje Duke 690 IV, F800S, GSX R750K6 en SV650S 2010 is de GSX S de meest verlichte motor! Ik heb als test ook even zonder eind demper gereden. Mijn conclusie is dat het een vet stationair geluid geeft ala boze KAWA en dat de motor tot 8000 rpm (verder ben ik niet geweest vanwege nog niet ingereden) niet extreem luid is. Ik ben benieuwd wat de ervaring van andere S1000 rijders is mbt de einddemper weg.
full
 
Proficiat en veel plezier met je GSX S. Ik heb vanavond in het donker op de lekdijk gereden en dan valt op dat de koplamp ontiegelijk goed licht geeft. In een rijtje Duke 690 IV, F800S, GSX R750K6 en SV650S 2010 is de GSX S de meest verlichte motor! Ik heb als test ook even zonder eind demper gereden. Mijn conclusie is dat het een vet stationair geluid geeft ala boze KAWA en dat de motor tot 8000 rpm (verder ben ik niet geweest vanwege nog niet ingereden) niet extreem luid is. Ik ben benieuwd wat de ervaring van andere S1000 rijders is mbt de einddemper weg.[afbeelding]

Ik ben benieuwd wat de ervaring van andere S1000 rijders is mbt de einddemper weg


:? die kopen gewoon een mooie Yoshi of Akra
 
Laatst bewerkt:
Ha Ruud,
De optische kwaliteiten van een Akra of Yoshi zijn idd niet te verbeteren maar ik denk dat de aanwezige voordemper en katalysator akoestisch niet te kloppen zijn. Ik ga een test doen met een verstek gezaagde gepolijste pijp en een eventueel aangepaste afdekplaat. Ik ben benieuwd of het er dan nog een beetje uitziet, foto volgt.
 
kleinere knipperlichten voor en andere spiegels er op gezet .
Ik zou nog wel een setje zwarte hendels willen .

[afbeelding]

zou je voor mij een close up foto kunnen maken van hoe je de voorknippers nu hebt zitten?

Ik ben bezig geweest om alle knippers te vervangen voor klein spul van barracuda, maar ik wil voor eigenlijk graag de afdek kapjes die aansluiten op de tellerunit behouden.
Ik kwam er echter niet helemaal uit met de knippers..
Heb wel al de kentekenplaathouder helemaal netjes gemaakt met de plaat erop. Hopelijk dit weekend monteren :)
Bobbins zitten er al op, valdoppen moeten nog (had even niet zo'n grote inbus bij de hand)
 
Ha Ruud,
De optische kwaliteiten van een Akra of Yoshi zijn idd niet te verbeteren maar ik denk dat de aanwezige voordemper en katalysator akoestisch niet te kloppen zijn. Ik ga een test doen met een verstek gezaagde gepolijste pijp en een eventueel aangepaste afdekplaat. Ik ben benieuwd of het er dan nog een beetje uitziet, foto volgt.

sorry, maar bij een nieuwe motor zou dit zeker niet mijn keuze zijn :N vind het meer een project als je met een oud barrel rijd, bij zo'n dikke naked hoort gewoon een fatsoenlijke demper, nu ga je om harder geluid te krijgen er een gepolijste pijp op schroeven :X , haal dan de kat ertussen vandaan een koop een mooie einddemper :Y dan krijg je zeker een mooie sound, met een gepolijste pijp vrees ik van niet, maar smaken verschillen :t
 
Laatst bewerkt:
Het kwaad is reeds geschied. Het is een basic uitlaat geworden... van een verstek gezaagde 50X45 aluminium buis. Ik ben er zelf toch wel een beetje blij mee, soms is minder juist meer. De uitlaat klem moet ik nog monteren en ook een ambachtelijk beugeltje voor bevestiging 2 van de rvs afdekplaat is nog niet af.
full
 
Het kwaad is reeds geschied. Het is een basic uitlaat geworden... van een verstek gezaagde 50X45 aluminium buis. Ik ben er zelf toch wel een beetje blij mee, soms is minder juist meer. De uitlaat klem moet ik nog monteren en ook een ambachtelijk beugeltje voor bevestiging 2 van de rvs afdekplaat is nog niet af.[afbeelding]

Als jij er maar blij mee bent, ik vind het afschuwelijk, ik zou er aan de andere kant ook een plaatsen dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om hem als kruiwagen te gebruiken,

:+
 
Laatst bewerkt:
Het kwaad is reeds geschied. Het is een basic uitlaat geworden... van een verstek gezaagde 50X45 aluminium buis. Ik ben er zelf toch wel een beetje blij mee, soms is minder juist meer. De uitlaat klem moet ik nog monteren en ook een ambachtelijk beugeltje voor bevestiging 2 van de rvs afdekplaat is nog niet af.[afbeelding]

Naast het feit dat het gewoon slecht voor je blok is heb je hier ook wel een paar PK'tjes mee verloren.
Snap niet dat je dit bij een splinternieuwe motor doet..

Maar goed, zolang jij er blij mee bent.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zag dat de GSX-S in de basis versie ook weer 500,- omhoog was gegaan.
Prijs € 13,999 + 400 rijklaar kosten = 14399 rijklaar :X

GSX-R1000 moet je ook een dik spaarvarkentje voor stuk tikken tegenwoordig, de RR helemaal -O-
 
zou je voor mij een close up foto kunnen maken van hoe je de voorknippers nu hebt zitten?

Ik ben bezig geweest om alle knippers te vervangen voor klein spul van barracuda, maar ik wil voor eigenlijk graag de afdek kapjes die aansluiten op de tellerunit behouden.
Ik kwam er echter niet helemaal uit met de knippers..
Heb wel al de kentekenplaathouder helemaal netjes gemaakt met de plaat erop. Hopelijk dit weekend monteren :)
Bobbins zitten er al op, valdoppen moeten nog (had even niet zo'n grote inbus bij de hand)
Als ik zo vrij mag zijn om ok te reageren.

Ik heb plaatjes van R&G gekocht, en die geplaatst.
Ik vind het ook het mooist als er plaatjes zitten ipv een open gat.
Ik heb voor en achter verloopjes gekocht naar origineel Suzuki, dus nergens hoeven knippen/plakken/solderen etc. Ik heb over de barracuda bedrading een zwarte lange krimpkous gedaan die er eerst maar net overging, na verhitten zit het mooi strak en zo zie je geen geel/zwarte draad achter de teller maar 1 nette zwarte kabel links, en 1 rechts :)

720.jpg


720.jpg


720.jpg
 
Ik zag dat de GSX-S in de basis versie ook weer 500,- omhoog was gegaan.
Prijs € 13,999 + 400 rijklaar kosten = 14399 rijklaar :X

GSX-R1000 moet je ook een dik spaarvarkentje voor stuk tikken tegenwoordig, de RR helemaal -O-

Dealers mogen straks geen rijklaarkosten meer rekenen, vandaar de prijsverhoging. Ziet het bij de meeste merken terug.
 
Laatst bewerkt:
martijns motorkleding in het mooie rotterdam
heeft de kapjes voor de knipperlichten op voorraad viv.
ook maar aan de suzuki gegaan? :+
 
Laatst bewerkt:
Dealers mogen straks geen rijklaarkosten meer rekenen, vandaar de prijsverhoging. Ziet het bij de meeste merken terug.
Ja maar de bais is ook 500,- omhoog, en 400,- rijklaar maken is toch ook niet misselijk -O-
 
Ja maar de bais is ook 500,- omhoog, en 400,- rijklaar maken is toch ook niet misselijk -O-

Rijklaar maken is een vette wassen neus want ze doen geen reet. Voor die 400 euro haal ik er zelf wel een doekje overheen en vul ik de olie ff bij.
Gelukkig is voor rijklaar maken kosten berekenen vanaf 1 januari verboden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan