Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Net terug van 2 dagen Assen. Dag 1 zat het niet echt mee, begon steeds te regenen net voor mijn sessie. Vandaag ging het wel lekker 4de sessie het lekkerst gereden met 2.07.
Wou er nog ff goed voor gaan zitten de laatste sessie, maar toen gingen er 2 met privéles voor me de baan op.
Wel aan mn inhaalskils gewerkt, dat gaat steeds beter.
Nog 1 keer Zandvoort en 3 dagen Jerez te gaan.

Ik vind inhalen ook moeilijk. Ik wacht veel te lang, veel te veel bochten en dan komt er soms 1 aan en hoppa, die haalt mij en degene achter wie ik zit te hangen zo in, beide in 1 bocht.

Dan denk ik toch altijd, gvd! Ik had hem er allang naast kunnen zetten. :(

Enerzijds is het soms wel leuk als je sneller bent dan de rest, want dan waan ik mij "Rossi" zo veel haal je er dan in. Anderzijds, zolang ik niet goed kan \ durf in te halen is het moeilijk een goed rondje te rijden om te kijken wat je die sessie in jou hebt.

Hoort allemaal bij het leerproces en jezelf verbeteren, maar ik vind de sessie waar ik vrij baan heb meestal het lekkerst.
 
_O- _O-

Ik zat ook te kijken en dacht eerst wat vet die R1's!! :9~

Toen dacht ik hu?? Wat rijdt die Willem bizar, maar dan ook echt bizar goed op die R1.... wow!!

Hmmm... Willem... R1... en ook nog zo bizar goed (met alle respect Willem!!).... wat klopt hier niet... :/ _O-
Hahaha nou ja het zag er wel gaaf uit!

Je bent alweer aardig bij met lezen ;)
 
Die gast die er 2 tegelijk inhaalt rijd echter wss 1:50 terwijl jij 1:57 en degene voor je 1:56.
Dus je stelling klopt niet geheel.

As maandag endurance en je moet je kwalificeren met 2:20 (of 2:25 zelfs?) en dat betekend tijden van 1:48-2:20(2:25) op 1 baan.
Daar ga ik er ook een aantal voorbij vliegen alsof ze stilstaan. Goed opletten.
 
Laatst bewerkt:
Ja in vergelijk met de randstad zeker.
Het is maar net wat je gewend bent, opgegroeid in een appartement of met 1000m2 ruimte puur op je eigen terrein.
Lekker hutten bouwen vroeger! Heb ze allemaal gehad, op palen, onder de grond, boven het water, in de boom...

Ja zeker gaaf. Ik zou voor het wonen ook wel willen verhuizen naar de wat ruimere gebieden.

Ik woon nu alleen al best wel ver van mij familie en vrienden vandaan dus dat is het probleem een beetje.

Ach ja, ik mag ook niet klagen. Heb het niet slecht.
Gisteren heb ik mijn schuur helemaal leeggehaald en eindelijk ingericht. Stelling gemonteerd, kast geplaatst, haakjes aan de wand. Alles is nu netjes opgeruimd en ingericht zoals een nette (kleine) werkplaats hoort te zijn.

Ik zou vandaag de klepspeling gaan controleren en de bougies vervangen. Dat is het laatste wat ik nog moet doen van de grote beurt samen met 2 nieuwe banden, maar het gaat vandaag goed regenen.
Vandaag binnen nog maar de 2 laatste rotklusjes gedaan en dan is het klussen aan het huis voor dit jaar wel klaar. Volgend jaar weer verder.

Morgen dus maar aan de Soes verder en daarna mijn circuitmotor aanpakken. *O*
 
Die gast die er 2 tegelijk inhaalt rijd echter wss 1:50 terwijl jij 1:57 en degene voor je 1:56.
Dus je stelling klopt niet geheel.

As maandag endurance en je moet je kwalificeren met 2:20 (of 2:25 zelfs?) en dat betekend tijden van 1:48-2:20(2:25) op 1 baan.
Daar ga ik er ook een aantal voorbij vliegen alsof ze stilstaan. Goed opletten.

Mwa.. die zijn zeker sneller, maar als ik mijn filmpjes terug kijk dan zie ik vaak veel momenten waar ik er al langs had gekund en dat niet deed.

Goed, het leerproces is ook een deel van de lol :)
 
Ja zeker gaaf. Ik zou voor het wonen ook wel willen verhuizen naar de wat ruimere gebieden.

Ik woon nu alleen al best wel ver van mij familie en vrienden vandaan dus dat is het probleem een beetje.

Ach ja, ik mag ook niet klagen. Heb het niet slecht.
Gisteren heb ik mijn schuur helemaal leeggehaald en eindelijk ingericht. Stelling gemonteerd, kast geplaatst, haakjes aan de wand. Alles is nu netjes opgeruimd en ingericht zoals een nette (kleine) werkplaats hoort te zijn.

Ik zou vandaag de klepspeling gaan controleren en de bougies vervangen. Dat is het laatste wat ik nog moet doen van de grote beurt samen met 2 nieuwe banden, maar het gaat vandaag goed regenen.
Vandaag binnen nog maar de 2 laatste rotklusjes gedaan en dan is het klussen aan het huis voor dit jaar wel klaar. Volgend jaar weer verder.

Morgen dus maar aan de Soes verder en daarna mijn circuitmotor aanpakken. *O*

Weinig ruimte betekend slim omgaan met de ruimte. Nu ben ik gelukkig érg opgeruimd en dat helpt ook :P
 
Mwa.. die zijn zeker sneller, maar als ik mijn filmpjes terug kijk dan zie ik vaak veel momenten waar ik er al langs had gekund en dat niet deed.

Goed, het leerproces is ook een deel van de lol :)

Oh ja dat zal, maar ik bedoel maar te zeggen dat waar de 1 makkelijk kan inhalen de ander het totaal niet kan.

Ook ik zal maandag wel ergens ingehaald gaan worden waar ik er niet op reken.
 
Ik vind inhalen ook moeilijk. Ik wacht veel te lang, veel te veel bochten en dan komt er soms 1 aan en hoppa, die haalt mij en degene achter wie ik zit te hangen zo in, beide in 1 bocht.

Dan denk ik toch altijd, gvd! Ik had hem er allang naast kunnen zetten. :(

Enerzijds is het soms wel leuk als je sneller bent dan de rest, want dan waan ik mij "Rossi" zo veel haal je er dan in. Anderzijds, zolang ik niet goed kan \ durf in te halen is het moeilijk een goed rondje te rijden om te kijken wat je die sessie in jou hebt.

Hoort allemaal bij het leerproces en jezelf verbeteren, maar ik vind de sessie waar ik vrij baan heb meestal het lekkerst.
Dit is echt precies hoe ik het ervaar. Ingehaald worden door iemand die net iets sneller is helpt ook wel. Maar dat gebeurde gisteren helaas niet.
 
Had geen SD card meer :o :P De bestelde uit China is al weken onderweg mits ik hem ooit nog krijg :+

Heb je een camera gekocht van een "bekend" Chinees merk zoals Gitup of Xiaomi? Of echte een AliExpress Chinese "zonder naam" ?

Ik ben wel benieuwd. Tegenwoordig zijn sommige Chinese camera's zeker wel oke :Y

Zeker prijstechnisch vergeleken met overpriced GoPro's.
 
Welk tandwiel rij je achter?
Stekkenwal in z’n 3 of 4.
Eventueel dus 1x opschakelen en de Bult in z’n 2.

rij jij de Bult in 2 Roy op jou 600? ik rij hem in 3 met de 750, maar zal mijn gopro materiaal eens bekijken wat de toerenteller daar doet in 3...schakel jij dan vlak voor insturen duikersloot naar 3 en dan shortshiften naar 4 bij uitkomen mandeveen?
 
Laatst bewerkt:
Even laatste race snelste ronde (7e 1:52.690) terug gekeken.

GT in z’n 2, rechte stuk tot z’n 5 hoog, Haarbocht in z’n 3, Madijk 4, Ossebroeken en Strubben 2, Veenslang tot 6e, Ruskenhoek tot door Stekkenwal in 4, de bult in 2, Mandeveen nog steeds 2, voor Duikersloot naar 3, uitkomen Duikersloot naar 4, net voor Meeuwenmeer naar 5, erna naar 6, voor Ramshoek naar 5, GT weer in 2.

Maar heb ook Rusken en Stekkenwal in 3, uitkomend naar 4 en de Bult weer in 2 en zoals boven verder. Maar wel minder snel!
 
Laatst bewerkt:
Even laatste race snelste ronde (7e 1:52.690) terug gekeken.

GT in z’n 2, rechte stuk tot z’n 5 hoog, Haarbocht in z’n 3, Madijk 4, Ossebroeken en Strubben 2, Veenslang tot 6e, Ruskenhoek tot door Stekkenwal in 4, de bult in 2, Mandeveen nog steeds 2, voor Duikersloot naar 3, uitkomen Duikersloot naar 4, net voor Meeuwenmeer naar 5, erna naar 6, voor Ramshoek naar 5, GT weer in 2.

Maar heb ook Rusken en Stekkenwal in 3, uitkomend naar 4 en de Bult weer in 2 en zoals boven verder. Maar wel minder snel!

interessant Roy qua versnellingen...ik zie inderdaad in mijn filmpjes dat ik best terug ga in toeren zo rond de 8000 tpm door misschien mijn schakelpatroon wat te veranderen door wat meer over te nemen van jou schakelpatroon hou ik hem meer in zijn powerband denk ik. ik zit nu op 1.58.7 op Assen
 
interessant Roy qua versnellingen...ik zie inderdaad in mijn filmpjes dat ik best terug ga in toeren zo rond de 8000 tpm door misschien mijn schakelpatroon wat te veranderen door wat meer over te nemen van jou schakelpatroon hou ik hem meer in zijn powerband denk ik. ik zit nu op 1.58.7 op Assen

Wat voor vertanding rij je? Of beter gezegd gebruik je de hele 6e versnelling ook? Als ik alles goed pak kom ik soms bij Hoge Heide nèt aan de toerenbegrenzer.
En ik wil gaan proberen Ramshoek in z’n 4 te doen, kreeg die tip laatst van iemand, zou dan harder naar de GT kunnen komen.
 
mag ik hier ook bij Roy? beetje bijkletsen en de gsxr passie in ere houden!!!👊😉
voor degene die mij niet kennen ik ben Robin (42 jaar) kom uit de buurt van Groningen en heb het circuitrijden weer opgepakt met de aanschaf van een gsxr 750 k4.
Deze motor is voorzien van de volgende specs;

- K tech voorvering
- Active type 3 snelgas
- Brembo RCS rempomp
- Goodridge RVS remleidingen
- Domino race handvatten
- Ariette haakse ventielen
- Stompgrip op de tank
- PP koppelingshendel
- PP remschakelset
- SBS dual carbon remblokken
- R&G voor en achteras protectie
- Carbon teenbeschermer
- Yoshimura compleet uitlaatsysteem
- BMC luchtfilter
- Bike design valblokken[afbeelding]

Reed jij niet niv 3B afgelopen maandag?

En bedankt door de reacties. Zaterdag beginnen met sleutelen
 
Wat voor vertanding rij je? Of beter gezegd gebruik je de hele 6e versnelling ook? Als ik alles goed pak kom ik soms bij Hoge Heide nèt aan de toerenbegrenzer.
En ik wil gaan proberen Ramshoek in z’n 4 te doen, kreeg die tip laatst van iemand, zou dan harder naar de GT kunnen komen.
vertanding achter 45 voorweet ik ff niet...6e versnelling rij ik niet op de veenslang wel bij aankomen Ramshoek maar zit dan nog niet in de begrenzer. er is mij ook al verteld om Ramshoek in 4 te nemen ik neem hem nu in 5. schat in dat ik nog wel een tandje groter kan achter
 
vertanding achter 45 voorweet ik ff niet...6e versnelling rij ik niet op de veenslang wel bij aankomen Ramshoek maar zit dan nog niet in de begrenzer. er is mij ook al verteld om Ramshoek in 4 te nemen ik neem hem nu in 5. schat in dat ik nog wel een tandje groter kan achter

Op de Veenslang niet in z’n 6? Zeker achter nog 1 groter dan. Ik zit voor de geluidsmeting al in z’n 6.
 
vertanding achter 45 voorweet ik ff niet...6e versnelling rij ik niet op de veenslang wel bij aankomen Ramshoek maar zit dan nog niet in de begrenzer. er is mij ook al verteld om Ramshoek in 4 te nemen ik neem hem nu in 5. schat in dat ik nog wel een tandje groter kan achter


Haarbocht in zijn 2 dan snel naar de derde Ossenbroeken 2 en Ramshoek terug naar zijn 3 komende uit zijn 5.

Dit rij ik nu veel hoog in zijn rpm wat ze je ook aanleren tijdens de RA.
 
Toch maar begonnen met de klepspeling te controleren. Wat een gedoe zeg. Ik onderschat het elke keer weer.

Dacht het nu ook weer ff in een middagje te doen, maar ik ben denk 4.5 uur verder met wat pauze tussendoor en heb net de bougies er uit. De deksel moet er nog af, maar ben er wel klaar mee voor vandaag. Hopelijk zit het morgen wat meer mee.

Ik moet ook echt elke stap bijna doorlezen in het wphb omdat ik de motor niet ken. :(

Goed, we zijn een eind. Nu eens ff eten halen en lekker relaxen de rest van de avond, want het begon al als werken aan te voelen. -O-

Als je de motor kent is het wel makkelijker dan bij een Honda heb ik zo het idee. Het gasklephuis hoeft er bij deze motor niet af. Dat scheelt een hoop.

Wel vandaag mijn nieuwe tanksteun kunnen gebruiken *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan