Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Merci 👌
1405612
 
Goedemorgen!!

Wie rijdt er met een quickshifter en welke?
Kunnen GSXR bakken daar gewoon tegen zoals bijvoorbeeld Honda bakken?

Kawasaki bakken zijn soms zwak en helemaal gevoelig voor dingen als quickshifters. Kan wel, maar sommige van die bakken gaan al stuk zonder _O-
Dat heeft wat extra aandacht nodig en als dat bij de GSXR ook zo is hoef ik het niet. :+

Nooit wat over gelezen dus zal wel goed zitten, maar toch ff vragen.

Ik zou zelf graag een Translogic willen. Healtech heb ik gehad en HM momenteel op mijn circuitmotor. Translogic had ik en die was het simpelst. Monteren en gaan. Afstellen deed het zelf.

Van het weekend een blitz Suzuiki Ecstar shirtje gekocht. Tweede motor shirtje ooit en toevallig altijd als ik een Suzuki heb 8-)

Iemand nog een adresje voor motor shirtjes? Rossi 46 of Suzuki, GSXR of iets. Anders gaan we gewoon ff googlen vanmiddag.
Besloten mijn garderobe eens uit te breiden. Moet er wel blitz uit zien als ik met mezelf in de schuur sta te knutselen.
 
Deze heeft voor mij even uitleg nodig... Verjaardag ouders en jou koelkast is overgenomen?
Of je woont nog thuis, of jullie zijn buren, of...? 🤔

Buren idd. En hun koelkast koelt amper rn is klein. Dus zo af en toe word er wat geschoven. En mogen ze van mijn huis/koelkast gebruik maken.

Weet jij of er bijzonderheden zijn mbt een GSXR (en de bak)?

Of gewoon gaan met die banaan?

Neuh, goed afstellen en gaan.
L1 en jonger hebben wel meer afgeschuinde tanden op de bak waardoor deze het beter kunnen hebben.
 
Ok, ik moest nog even terug komen op het schakelpedaal verhaal. Heb alleen thuis geen computer dus moest even wachten totdat ik weer op het werk was.
Het gaat dus om de bus welke rood omcirkeld is. Deze heeft bij het vervangingspedaal meer speling dan bij de oude. Is deze los verkrijgbaar of kan ik beter een bronzen bus draaien (of niet huilen en er mee leven)?

1406010


Ik hoor het graag.
 
Ok, ik moest nog even terug komen op het schakelpedaal verhaal. Heb alleen thuis geen computer dus moest even wachten totdat ik weer op het werk was.
Het gaat dus om de bus welke rood omcirkeld is. Deze heeft bij het vervangingspedaal meer speling dan bij de oude. Is deze los verkrijgbaar of kan ik beter een bronzen bus draaien (of niet huilen en er mee leven)?

Bekijk bijlage 1406010

Ik hoor het graag.

Zoals ik al zei, is die bus niet eruit te tikken en over te zetten?

Ik weet ook niet hoeveel meer speling deze heeft?
 
Zoals ik al zei, is die bus niet eruit te tikken en over te zetten?

Ik weet ook niet hoeveel meer speling deze heeft?

Echt, wat achterlijk van mijzelf dat ik daar niet aan heb gedacht. Exacte speling heb ik niet gemeten maar het is wel aardig wat en dit heeft gewoon invloed op het schakelen. Ik merk dat ik er nu wel eens naast trap terwijl ik daar eerst geen last van had. To be continued.....
 
Hoppa, foto's zijn binnen van afgelopen zaterdag.
Ik merk dat ik er niet goed op zit. Heb deze keer vooral geconcentreerd om mijn zitpositie en positionering onderlichaam beter te krijgen.
Ik weet eigenlijk niet goed op welke specifieke punten ik nu moet letten. Ik denk zelf dat mijn buitenbeen te ver van de motor af staat. Klopt dit ook of maakt dat geen reet uit? Op onderstaande foto zie je dus mijn buitenbeen nog wat uitsteken. Ook zit de neus van mijn laars aan de binnenzijde zowat aan de grond.

1406047


Op deze foto zit mijn buitenbeen wel strakker tegen de motor en lijkt er aan de binnenkant meer bodemspeling te zijn.

1406049


Verder vraag ik mij af of ik wel genoeg de bal van mijn voet op de stepjes heb of dat ik mijn voet nog verder naar achteren moet verplaatsen.

1406053


Kom maar door met de tips het commentaar :t
 
Hoppa, foto's zijn binnen van afgelopen zaterdag.
Ik merk dat ik er niet goed op zit. Heb deze keer vooral geconcentreerd om mijn zitpositie en positionering onderlichaam beter te krijgen.
Ik weet eigenlijk niet goed op welke specifieke punten ik nu moet letten. Ik denk zelf dat mijn buitenbeen te ver van de motor af staat. Klopt dit ook of maakt dat geen reet uit? Op onderstaande foto zie je dus mijn buitenbeen nog wat uitsteken. Ook zit de neus van mijn laars aan de binnenzijde zowat aan de grond.

Bekijk bijlage 1406047

Op deze foto zit mijn buitenbeen wel strakker tegen de motor en lijkt er aan de binnenkant meer bodemspeling te zijn.

Bekijk bijlage 1406049

Verder vraag ik mij af of ik wel genoeg de bal van mijn voet op de stepjes heb of dat ik mijn voet nog verder naar achteren moet verplaatsen.

Bekijk bijlage 1406053

Kom maar door met de tips het commentaar :t

Volgens mij lig je op de eerste foto veel platter als op de 2e. In principe de voetbaan de binnenkant met de tenen op de steun en die aan de buitenkant met de bal, zoals je hem op foto 2 hebt.
Op de derde foto zie ik wel dat je buitenste arm niet op de tank hebt liggen. Meer contact is beter voelen wat de motor doet.
 
Op de derde foto zie ik wel dat je buitenste arm niet op de tank hebt liggen. Meer contact is beter voelen wat de motor doet.

Ik heb net even stiekem gekeken en ik heb in 90% van de gevallen mijn arm niet tegen de tank. Moet ik hiervoor mijn bovenlichaam meer verdraaien?
Of in het geheel wat meer naast de motor gaan zitten/hangen?
 
Ik heb net even stiekem gekeken en ik heb in 90% van de gevallen mijn arm niet tegen de tank. Moet ik hiervoor mijn bovenlichaam meer verdraaien?
Of in het geheel wat meer naast de motor gaan zitten/hangen?

Andersom denken, handvat vast pakken, onderarm op de tank en kijk waar je bovenlichaam heen gaat. In principe zou die dan dus meer naar de binnenkant van de bocht gaan.
 
Hoppa, foto's zijn binnen van afgelopen zaterdag.
Ik merk dat ik er niet goed op zit. Heb deze keer vooral geconcentreerd om mijn zitpositie en positionering onderlichaam beter te krijgen.
Ik weet eigenlijk niet goed op welke specifieke punten ik nu moet letten. Ik denk zelf dat mijn buitenbeen te ver van de motor af staat. Klopt dit ook of maakt dat geen reet uit? Op onderstaande foto zie je dus mijn buitenbeen nog wat uitsteken. Ook zit de neus van mijn laars aan de binnenzijde zowat aan de grond.

Bekijk bijlage 1406047

Op deze foto zit mijn buitenbeen wel strakker tegen de motor en lijkt er aan de binnenkant meer bodemspeling te zijn.

Bekijk bijlage 1406049

Verder vraag ik mij af of ik wel genoeg de bal van mijn voet op de stepjes heb of dat ik mijn voet nog verder naar achteren moet verplaatsen.

Bekijk bijlage 1406053

Kom maar door met de tips het commentaar :t
Ziet er goed uit Frank! Ik heb het ook gehad dat m'n laars over het asfalt mee schuurde 😁 Midland is een korte baan, keihard werken daar!

Je zegt dat je merkt dat je er niet goed op zit. Waar merk je dat aan, aan de motor of zie je het alleen terug op de foto's?
 
Ik merk dat ik moeite heb om elke keer de juiste positie aan te nemen. Zit vooral te kutten met m'n benen.
Ook (zoals door Roy opgemerkt) zit de bovenkant nog niet goed. Maar daar had ik bewust wat minder aandacht aan geschonken.
Het is vooral dat je alles nog zo bewust moet doen, het gaat niet vanzelf zeg maar.
Ach, dan hebben we nog wat om aan te werken over 2 weken op Assen.

Oja, had ik al verteld dat ik allerjezus spierpijn in de kuiten heb :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan