Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Gaten in topkuip en airduct en trekbandje erdoor.



Ja dat is gewoon lucht.
De motor gisteren opgehaald en je had het al aangegeven: gewoon lucht. Scheelt weer een kleine € 400,- die ik ergens anders aan kan spenderen :t

Het was best wel fris vandaag zeg maar, zo erg dat ik best last heb gehad van mijn blaas vandaag. :+
Handvatverwarming op standje nuke, en veel koffie! :Y

Flinke ronde gehad vandaag, goeie 350km, begonnen met een volle tank, onderweg nog 15 liter getankt, en geëindigd met een lege tank. :+
route-720x600.jpg

Begonnen om half 9 vanochtend, binnendoor richting Kleef met een stukje snelweg vanaf Haps, even schoonblazen. :Y

Door naar het startpunt in Ulft:
2019-03-23-09.59.53-Medium.jpg

2019-03-23-09.59.49-Medium.jpg

WhatsApp-Image-2019-03-23-at-10.29.00-Medium.jpeg

Vanaf Ulft binnendoor richting Winterswijk, daar bij de Mac een bakkie koffie gedaan en de eerste plaspauze. :+
2019-03-23-11.13.07-1-Medium.jpg

2019-03-23-11.13.13-Medium.jpg

2019-03-23-11.13.21-Medium.jpg

Daarna door richting Lochem, daar de Lunch en weer een plaspauze gehad:
WhatsApp-Image-2019-03-23-at-10.29.00-1-Medium.jpeg

2019-03-23-11.59.19-Medium.jpg

2019-03-23-11.59.51-1-Medium.jpg

2019-03-23-12.33.29-1-Medium-e1553362001521.jpg

Toen zigzaggend Via Vorden naar Hengelo om van daaruit mooi binnendoor via Toldijk, Ellecom binnendoor richting Arnhem te rijden, zo langs Arnhem naar boven naar Het Hazeleger, daar afscheid genomen en de weg vervolgt richting het startpunt. :Y Was koud, we hadden al een bui gehad en het zag er niet echt heel best uit, dus maar even via de snelweg richting huis gegaan. Mooi dagje zo!
Mooie rit en dat op een niet al te warme dag. :) De screenshot van de route, is dat in TomTom myroute? (je hebt een TomTom toch?) En een goede 30 liter op 350 km? Lijkt me niet toch, dat is 1 op 11, 1 op 12...

Moet alleen nog even nadenken over degene waar ik op heb gereden, zit wat pekelschade, waaronder aan de oliekoeler, wielen en blokdeksels moeten ook opnieuw gepoedercoat worden.
de achterband en beide ventielen zijn verdroogd, ding stond al stil sinds september (huidige eigenaar een mooi weer rijder) dus ik moet op z'n minst gelijk een kleine beurt doen.
Voor de rest liep dat ding als een zonnetje, prachtig (maar excessief) geluid (zelfs met Db killer in de uitlaat -en dat terwijl m'n huidige M4 al een pijp is waar m'n kameraad niet achter wil blijven rijden, dus ik ben wel wat gewend)
Zaten al stalen remleidingen en valdoppen op, eigenaar wist niet of frame en rempomp modificatie zijn uitgevoerd
Verkoper wou wel iets omlaag in de prijs, maar met bovenstaande dingen zou ik het toch liever wat meer zien zakken



M'n beessie ga ik nog kanibaliseren voor wat onderdelen (TRE, PC3, MWR filter, pro-bolt spul, handvaten en spiegels, misschien de M4 demper, de velocity stacks inlaatkelken zag ik dat de rubbers begonnen te verdrogen, dus ik denk niet dat die nog waarde hebben)
daarna zet ik d'r denk ik hier op MF "onderdelen fiets, TEAB"
Gecondoleerd met dit verlies!
Mogelijk heb ik wel interesse in de M4 demper. Heb je hier een foto van (op de foto die je eerder postte staat nog de originele uitlaat). En zit hier e-keur op?
 
Gecondoleerd met dit verlies!
Mogelijk heb ik wel interesse in de M4 demper. Heb je hier een foto van (op de foto die je eerder postte staat nog de originele uitlaat). En zit hier e-keur op?

De enige "E" die erin voorkomt is die van "HerriE"
Toegegeven, het is geen Racefit qua volume, met Db killer kan de windruis er nog steeds bovenuitkomen.
Maar toen ik ermee naar een kameraad in DL ging zat ik toch niet op m'n gemak, en was er vrij zeker van dat Herr Offizier der Polizei, mij toch wel even zou aanspreken als ik er 1 tegenkwam.


Nou heb ik m'n motor al een tijdje niet gepoetst, maar zo mooi glimmend zal die hoe dan ook niet meer zijn na 8 jaar op m'n motor te hebben gezeten:

1379991

1379992

1380006
 
Laatst bewerkt:
Mooie rit en dat op een niet al te warme dag. :) De screenshot van de route, is dat in TomTom myroute? (je hebt een TomTom toch?) En een goede 30 liter op 350 km? Lijkt me niet toch, dat is 1 op 11, 1 op 12...
Nee van Google Maps, in mijn tijdlijn houd ik met mijn locatie bij waar ik ben en gereden heb. Zelf heb ik (gelukkig) geen TomTom, ik gebruik wel Tyre om de routes te maken en laad deze dan in in Sygic op de telefoon. :)

30 liter is idd overdreven, had hem weggezet zonder af te tanken, gemiddeld doe ik rond de 1 op 15 met de Gixxer. :)
 
De enige "E" die erin voorkomt is die van "HerriE"
Toegegeven, het is geen Racefit qua volume, met Db killer kan de windruis er nog steeds bovenuitkomen.
Maar toen ik ermee naar een kameraad in DL ging zat ik toch niet op m'n gemak, en was er vrij zeker van dat Herr Offizier der Polizei, mij toch wel even zou aanspreken als ik er 1 tegenkwam.


Nou heb ik m'n motor al een tijdje niet gepoetst, maar zo mooi glimmend zal die hoe dan ook niet meer zijn na 8 jaar op m'n motor te hebben gezeten:

Bekijk bijlage 1379991
Bekijk bijlage 1379992
Bekijk bijlage 1380006
Mooie kleurenstelling
 
Nou dames en heren, in het kader van aan alle dingen komt een eind:

Vanmiddag 23/3/2019, net de 95000km gepasseerd, sloeg mijn cockpit ineens door, 0 toeren p/m, 0 km/u, maar m'n motor liep nog.
ik dacht in eerste instantie dat m'n teller z'n beste tijd had gehad
Maar 2km later dook ze opeens helemaal weg, ik probeerde nog eerste hulp, ambulance gebeld, maar de dynamo bleek opgeblazen.

Met al een gescheurde uitlaat, lekkende voetpakking, een vork toe aan revisie, bladderende lak, en waarschijnlijk nog een zooi andere dingen die dicht bij sterven na dood zijn in het blok,...

...is redding niet meer mogelijk.

Ik had haar graag nog meegenomen naar de 100.000, maar ik denk het blik van mij vandaag zien proefrijden op een 1000 k5 haar hart heeft gebroken en haar teveel is geworden.


Prachtig man!
Mijn eerste motor was dezelfde, in dezelfde kleur.

Met veel pijn in het hart toen afstand van gedaan met maar 33k ofzo.

Als ik er naar kijk zou ik mijn K8 er zo weer voor inruilen!


Toen destijds, tot en met vandaag, was en ben jij de enige hier op MF die ik heb gezien met dezelfde kleurstelling!

95K :}

Jullie zijn helden!
 
Ik heb er in al die jaren maar 2 in het wild gezien met dezelfde kleur
(en dan ook nog 's jááren geleden)
Zal me niks verbazen als 1 van de 2 de jouwe is geweest
 
Ik heb deze zelf ook maar heel weinig keren gezien. Inderdaad misschien 3 / 4 keer ofzo.
De 1000 versie wel een paar van gezien, maar altijd enkel bij het naar huis gaan van de WSBK. Nooit op een normale dag.

Het blijft een prachtige motor zelfs na 13 jaar. Ik baal dat ik de centen niet heb om deze van je over te nemen. NU had ik op zoek moeten zijn naar een motor :(
 
De enige "E" die erin voorkomt is die van "HerriE"
Toegegeven, het is geen Racefit qua volume, met Db killer kan de windruis er nog steeds bovenuitkomen.
Maar toen ik ermee naar een kameraad in DL ging zat ik toch niet op m'n gemak, en was er vrij zeker van dat Herr Offizier der Polizei, mij toch wel even zou aanspreken als ik er 1 tegenkwam.


Nou heb ik m'n motor al een tijdje niet gepoetst, maar zo mooi glimmend zal die hoe dan ook niet meer zijn na 8 jaar op m'n motor te hebben gezeten:

Bekijk bijlage 1379991
Bekijk bijlage 1379992
Bekijk bijlage 1380006
Aha, oke. Zo'n pijp heb ik reeds (Jardine GP1 :)) dus helaas geen interesse. Mogelijk nog wel interesse in andere dingen van jouw fiets maar daarover zal ik je een PB sturen.
Nee van Google Maps, in mijn tijdlijn houd ik met mijn locatie bij waar ik ben en gereden heb. Zelf heb ik (gelukkig) geen TomTom, ik gebruik wel Tyre om de routes te maken en laad deze dan in in Sygic op de telefoon. :)

30 liter is idd overdreven, had hem weggezet zonder af te tanken, gemiddeld doe ik rond de 1 op 15 met de Gixxer. :)
Nu herinner ik het me weer, je maakt gebruik van je telefoon + CN X-grip houder. Zelf gebruik ik ook de telefoon voor navigatie. Eerst ook Sygic i.c.m. TYRE, daarna overgestapt op OSMand. Die kan overweg met GPX zodat ik de routes ook kan delen met anderen. En toen ik het eenmaal uitgevonden had hoe ik routes in OSMand kan maken heb ik TYRE nog maar zelden gebruikt. Lekker op een zaterdagavond op de bank wat routepunten aan elkaar knopen en zondag lekker rijden.
 
Het blijft een prachtige motor zelfs na 13 jaar. Ik baal dat ik de centen niet heb om deze van je over te nemen. NU had ik op zoek moeten zijn naar een motor :(

Geloof me, zoals ze er het afgelopen jaar er uit heeft gezien was het steeds meer een hoopje ellende aan het worden.
Die mooie aubergine kleur uit de eerste foto is niet meer "Robijn intensief"
Carbon covers geel verkleurd, velgen onder de gunk, kuipruitje niet meer helder om door te kijken, coating van achterbrug aan het bladderen enz,...

Edit:
Daarbij waren de achterkuipen links en rechts al niet meer origineel in die kleur te verkrijgen bij Suzuki en heb ik ze de laatste keer dat ik schade had moeten spuiten
 
Laatst bewerkt:
Oke...

Tsjaa, jammer enerzijds, maar de fiets heeft "geleefd" zeg maar. Zijn maar weinig die hun GSXR zo lang en er zoveel kilometers mee rijden. :t
 
Oke...

Tsjaa, jammer enerzijds, maar de fiets heeft "geleefd" zeg maar. Zijn maar weinig die hun GSXR zo lang en er zoveel kilometers mee rijden. :t


Je hebt nog een kans:

Hoewel dat 2008 van geen kanten klopt, zou het héél misschien kunnen dat deze fiets 2 jaar stof heeft staan vangen bij een dealer
(Niet echt de meest gewilde kleur zullen we maar zeggen)
 
Zoals Suzuki eigen is het niet echt rood
in verschillend licht, kon het van diep kersen rood, naar aubergine, naar bruin schakeren

Toegegeven als er een zwart/gele toen in 2006 hier in Europa was uitgebracht, had ik die genomen
 
Ik ben nu voorzien. Toen ik 2 jaar terug een motor zocht stonden er wel een 2, maar toen besloot in een R6 te kopen. |(|(

Die was wegens omstandigheden na 6 maanden alweer weg en toen wilde ik weer een 750. Als eerste gekeken of er nog een bordeaux rode te koop was, maar geen 1!! :(:(:(

Toen ben ik bij mijn huidige fiets uitgekomen.
Ben vooralsnog niet voornemens hier wat aan te veranderen, want heb een To do list van heb ik jou daar. En die moet af zodat ik weer kan gaan hobbiën (lees: naar het circuit).
 
Omdat mijn huidige carburateurs zoveel onderdeeltjes missen en ik een set tweedehands wil kopen: In hoeverre maakt het uit wat het ID nummer van de carburateur is voor een SRAD? Mijn carb's hebben opdruk 34E2, wat dus voor een model uit Duitsland is. Nu kan ik een set carb's tweedehands krijgen met de opdruk 34E0, bestemd voor Nederlandse markt. Volgens het WPH is alles hetzelfde alleen bij de 34E2 carb's staan de mengsel schroeven 2 en een kwart en 3 en een kwart uitgedraaid, bij de 34E0 2.5 slag en 3.5 slag. Als ik de 34E0 carburateurs op mijn motor plaats moet ik dan de afstelling van de 34E2 aanhouden of de 34E0?
 
Je moet de instellingen aannemen die bij de carb horen. 34E0 dus.

Bedankt, dan ga ik dat setje eens proberen. Het nieuwe setje heeft ook een beugel op de vlotterbak, dat hebben de mijne niet. Enig idee waar dat voor dient?

1380641
 
Nou dames en heren, in het kader van aan alle dingen komt een eind:

Vanmiddag 23/3/2019, net de 95000km gepasseerd, sloeg mijn cockpit ineens door, 0 toeren p/m, 0 km/u, maar m'n motor liep nog.
ik dacht in eerste instantie dat m'n teller z'n beste tijd had gehad
Maar 2km later dook ze opeens helemaal weg, ik probeerde nog eerste hulp, ambulance gebeld, maar de dynamo bleek opgeblazen.

Met al een gescheurde uitlaat, lekkende voetpakking, een vork toe aan revisie, bladderende lak, en waarschijnlijk nog een zooi andere dingen die dicht bij sterven na dood zijn in het blok,...

...is redding niet meer mogelijk.

Ik had haar graag nog meegenomen naar de 100.000, maar ik denk het blik van mij vandaag zien proefrijden op een 1000 k5 haar hart heeft gebroken en haar teveel is geworden.


WoW wat een intens moment!
Het gaat je goed Beessie!
 
Mijn Ferodo remblokken zijn na 6000 km bijna op zag ik vandaag. Die moeten er binnen 1000km wel onder vandaan. Valt beetje tegen toch niet eens 7000 km?

Remmen verder wel prima.
 
Ga nu weer SBS sintered bestellen. Die gaan ook wel rond de 10k+ mee is mijn ervaring.

De Ferodo's waren goedkoop bij MLM, maar goedkoop is weer duurkoop gebleken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan