Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Even een vraag voor de circuitrijders.
In mei ga ik 2 dagen op assen spelen, met mijn 750k6 nu heb ik een crc kuipset gekocht en ben deze passend aan het maken (voor zover dat nodig is)

Met het monteren van de topkuip zit ik een beetje met de luchthappers welke naar je frame lopen..hoe hebben jullie deze vastgezet, in de kuip zit hier geen bevestiging voor.

Groet Jeroen
 
Ik heb mijn tomtom nu 1,5 jaar nergens geen problemen mee. Hvv wil ik ook nog erop monteren, en een gear indicator
Lekker gebruiken dan. :) Voor mij hoeft het echt niet met al het gedoe ermee wat ik gezien en meegemaakt hebt.

En met handvatverwarming, kost een paar euro maar gelijk een Yamaha setje monteren:
2018-03-06-19.58.13-Medium.jpg
 
Lekker gebruiken dan. :) Voor mij hoeft het echt niet met al het gedoe ermee wat ik gezien en meegemaakt hebt.

En met handvatverwarming, kost een paar euro maar gelijk een Yamaha setje monteren:
2018-03-06-19.58.13-Medium.jpg
Wat een fancy hvv. Ziet er strak uit en beter dan zo’n oxford ding die je ergens moet gaan plakken
 
GB Tech in Kampen



Zuigers echt helemaal erin? Dan komen ze idd vaak moeilijker weer uit. Of had je al wel iets druk?
Ongeveer 1/3 slag gebeurt er niks, daarna wel. Voorheen was het een paar mm knijpen
Heb je ook geen ruimte voor, plus deze wordt een stuk beter warm. :)
Zo'n oxford kastje past prijs op de koppekingshendel :) maar is inderdaad minder fraai dan de hvv van Yamaha
Hoe heet dat type ?
Exacte type kreeg ik niet gevonden, wel hier te koop. Misschien dat Joop het typenummer of EAN kan posten..?
 
Even een vraag voor de circuitrijders.
In mei ga ik 2 dagen op assen spelen, met mijn 750k6 nu heb ik een crc kuipset gekocht en ben deze passend aan het maken (voor zover dat nodig is)

Met het monteren van de topkuip zit ik een beetje met de luchthappers welke naar je frame lopen..hoe hebben jullie deze vastgezet, in de kuip zit hier geen bevestiging voor.

Groet Jeroen
Gaten in topkuip en airduct en trekbandje erdoor.

Ongeveer 1/3 slag gebeurt er niks, daarna wel. Voorheen was het een paar mm knijpen

Zo'n oxford kastje past prijs op de koppekingshendel :) maar is inderdaad minder fraai dan de hvv van Yamaha

Exacte type kreeg ik niet gevonden, wel hier te koop. Misschien dat Joop het typenummer of EAN kan posten..?

Ja dat is gewoon lucht.
 
Het was best wel fris vandaag zeg maar, zo erg dat ik best last heb gehad van mijn blaas vandaag. :+
Handvatverwarming op standje nuke, en veel koffie! :Y

Flinke ronde gehad vandaag, goeie 350km, begonnen met een volle tank, onderweg nog 15 liter getankt, en geëindigd met een lege tank. :+
route-720x600.jpg

Begonnen om half 9 vanochtend, binnendoor richting Kleef met een stukje snelweg vanaf Haps, even schoonblazen. :Y

Door naar het startpunt in Ulft:
2019-03-23-09.59.53-Medium.jpg

2019-03-23-09.59.49-Medium.jpg

WhatsApp-Image-2019-03-23-at-10.29.00-Medium.jpeg

Vanaf Ulft binnendoor richting Winterswijk, daar bij de Mac een bakkie koffie gedaan en de eerste plaspauze. :+
2019-03-23-11.13.07-1-Medium.jpg

2019-03-23-11.13.13-Medium.jpg

2019-03-23-11.13.21-Medium.jpg

Daarna door richting Lochem, daar de Lunch en weer een plaspauze gehad:
WhatsApp-Image-2019-03-23-at-10.29.00-1-Medium.jpeg

2019-03-23-11.59.19-Medium.jpg

2019-03-23-11.59.51-1-Medium.jpg

2019-03-23-12.33.29-1-Medium-e1553362001521.jpg

Toen zigzaggend Via Vorden naar Hengelo om van daaruit mooi binnendoor via Toldijk, Ellecom binnendoor richting Arnhem te rijden, zo langs Arnhem naar boven naar Het Hazeleger, daar afscheid genomen en de weg vervolgt richting het startpunt. :Y Was koud, we hadden al een bui gehad en het zag er niet echt heel best uit, dus maar even via de snelweg richting huis gegaan. Mooi dagje zo!
 
Nou dames en heren, in het kader van aan alle dingen komt een eind:

Vanmiddag 23/3/2019, net de 95000km gepasseerd, sloeg mijn cockpit ineens door, 0 toeren p/m, 0 km/u, maar m'n motor liep nog.
ik dacht in eerste instantie dat m'n teller z'n beste tijd had gehad
Maar 2km later dook ze opeens helemaal weg, ik probeerde nog eerste hulp, ambulance gebeld, maar de dynamo bleek opgeblazen.

Met al een gescheurde uitlaat, lekkende voetpakking, een vork toe aan revisie, bladderende lak, en waarschijnlijk nog een zooi andere dingen die dicht bij sterven na dood zijn in het blok,...

...is redding niet meer mogelijk.

Ik had haar graag nog meegenomen naar de 100.000, maar ik denk het blik van mij vandaag zien proefrijden op een 1000 k5 haar hart heeft gebroken en haar teveel is geworden.


In memoriam Large.jpg
 
Nou dames en heren, in het kader van aan alle dingen komt een eind:

Vanmiddag 23/3/2019, net de 95000km gepasseerd, sloeg mijn cockpit ineens door, 0 toeren p/m, 0 km/u, maar m'n motor liep nog.
ik dacht in eerste instantie dat m'n teller z'n beste tijd had gehad
Maar 2km later dook ze opeens helemaal weg, ik probeerde nog eerste hulp, ambulance gebeld, maar de dynamo bleek opgeblazen.

Met al een gescheurde uitlaat, lekkende voetpakking, een vork toe aan revisie, bladderende lak, en waarschijnlijk nog een zooi andere dingen die dicht bij sterven na dood zijn in het blok,...

...is redding niet meer mogelijk.

Ik had haar graag nog meegenomen naar de 100.000, maar ik denk het blik van mij vandaag zien proefrijden op een 1000 k5 haar hart heeft gebroken en haar teveel is geworden.


[/QUOTE
Hoe beviel de K5 1000? Schijnt een van de beste Suzuki's ooit te zijn.
 
Je quote is stuk ;)

Maar een 1000 K5 heeft het nieuwe lichtere en meer wendbare frame (en kleiner, voor mij helaas) met alle analoge voordelen van de generatie zoals ik die hebt. Echt een speel en gooi en smijt fiets, plus een hooligan mobiel want dat voorwiel blijft niet laag. :Y Lekkere rauwe fiets. :9
 
Je quote is stuk ;)

Maar een 1000 K5 heeft het nieuwe lichtere en meer wendbare frame (en kleiner, voor mij helaas) met alle analoge voordelen van de generatie zoals ik die hebt. Echt een speel en gooi en smijt fiets, plus een hooligan mobiel want dat voorwiel blijft niet laag. :Y Lekkere rauwe fiets. :9
Ging niet helemaal goed inderdaad |(.
 
Hoe beviel de K5 1000? Schijnt een van de beste Suzuki's ooit te zijn.

1379863




ON-
GE-
LOOFELIJK!

:o


M'n beessie was echt niet traag, en met het gekietel van de PC en de TRE en een rizoma gashendel (kortere slag), best snel van z'n plek...

1379864



Dat ding rukt harder dan een 15-jarige alleen thuis, die voor het eerst Pornhub ontdekt.
(In 2006 wou ik al een K5/6 kopen, maar koos voor de 750 omdat ik nog geen 2 jaar m'n rbw had, achteraf HEEL verstandige keuze geweest)

Zodra de koppeling had aangegrepen was het power, power, power en nog meer power, zo'n k5 heeft geen powerband, het is een powerband
En dat dan in een frame wat maar een paar Kg zwaarder is als een 600/750
Mijn helm werd tijdens het rijden gevuld met kreten zoals "Wat de F...?" "GVD!" "WAT EEN FIETS!!!"

Conclusie:
 
Moet alleen nog even nadenken over degene waar ik op heb gereden, zit wat pekelschade, waaronder aan de oliekoeler, wielen en blokdeksels moeten ook opnieuw gepoedercoat worden.
de achterband en beide ventielen zijn verdroogd, ding stond al stil sinds september (huidige eigenaar een mooi weer rijder) dus ik moet op z'n minst gelijk een kleine beurt doen.
Voor de rest liep dat ding als een zonnetje, prachtig (maar excessief) geluid (zelfs met Db killer in de uitlaat -en dat terwijl m'n huidige M4 al een pijp is waar m'n kameraad niet achter wil blijven rijden, dus ik ben wel wat gewend)
Zaten al stalen remleidingen en valdoppen op, eigenaar wist niet of frame en rempomp modificatie zijn uitgevoerd
Verkoper wou wel iets omlaag in de prijs, maar met bovenstaande dingen zou ik het toch liever wat meer zien zakken



M'n beessie ga ik nog kanibaliseren voor wat onderdelen (TRE, PC3, MWR filter, pro-bolt spul, handvaten en spiegels, misschien de M4 demper, de velocity stacks inlaatkelken zag ik dat de rubbers begonnen te verdrogen, dus ik denk niet dat die nog waarde hebben)
daarna zet ik d'r denk ik hier op MF "onderdelen fiets, TEAB"
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag voor de circuitrijders.
In mei ga ik 2 dagen op assen spelen, met mijn 750k6 nu heb ik een crc kuipset gekocht en ben deze passend aan het maken (voor zover dat nodig is)

Met het monteren van de topkuip zit ik een beetje met de luchthappers welke naar je frame lopen..hoe hebben jullie deze vastgezet, in de kuip zit hier geen bevestiging voor.

Groet Jeroen


Gaatje maken inham luchthapper en Lucht inlaat en vast maken met tierips. Zo doe ik het
 
Terug
Bovenaan Onderaan