Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Dat is een flinke klus geweest, zeg! Ik doe het je niet na. Heel netjes. Ik wil mij eigenlijk ook eens wat meer verdiepen in de techniek en zelf wat meer oppakken. De garantietermijn is nu toch verlopen...
 
Jaren een Bandit 1200 gehad, was er erg gek op maar werd door een achteruitrijdende streekbus TL gereden (economisch totalloss) vroeg me af of er al mensen zijn met een echt hoge kilometerstand bij de 1250 en of iemand het verschil tussen de oude oliekoeler weet uit eigen ervaring?

Heb nu een Moto Guzzi Breva1100 dus heb nu een betonmixer :+
 
Echt hoge km stand heeft mijn 1250 niet. Staat nu op 29000km. Heb eerder ook een Bandit 1200 gereden. Ik vind het grootste verschil zitten in het koppel dat bij de 1250 nog eerder en nadrukkelijker aanwezig is. Dat viel me tijdens een test met de 1250 op toen ik zelf nog de 1200 reed.
De 1200 is wel beter door te trekken in hogere toeren dan een standaard 1250.
Ik heb vorig jaar de secundaire gaskleppen eruit gehaald waardoor de 1250 vanaf zo'n 7000rpm niet meer gesmoord wordt. Sindsdien heeft doortrekken tot bijna rood weer zinvol.
 
Echt hoge km stand heeft mijn 1250 niet. Staat nu op 29000km. Heb eerder ook een Bandit 1200 gereden. Ik vind het grootste verschil zitten in het koppel dat bij de 1250 nog eerder en nadrukkelijker aanwezig is. Dat viel me tijdens een test met de 1250 op toen ik zelf nog de 1200 reed.
De 1200 is wel beter door te trekken in hogere toeren dan een standaard 1250.
Ik heb vorig jaar de secundaire gaskleppen eruit gehaald waardoor de 1250 vanaf zo'n 7000rpm niet meer gesmoord wordt. Sindsdien heeft doortrekken tot bijna rood weer zinvol.

Dank je voor jou reactie,..nog meer koppel. Ding is dus amper met het voorwiel aan de grond te rijden. :} :}
 
Dat dan weer wel.... Door het wat hogere gewicht zal dat wel meevallen. Ik heb het voorwiel nog niet los gehad. Maar door het flinke koppel ben ik meer van het short shiften. Pas vanaf de 3e versnelling haal ik m echt door
 
Jeetje Appeltje,

daar heb je een flinke klus aan gehad. Ben blij dat ie het weer doet, want een weigerende fiets zonder dat je weet waarom blijft aan je vreten.

Heb je trouwens nog snel gedaan ook.
 
Epenerbaan mooiste weg van Nederland

De Epenerbaan tussen Vaals en Camerig is de mooiste weg voor automobilisten in Nederland.

Dat is althans de uitkomst van een onderzoek door autoverhuurbedrijf Avis en Autoblog.nl.(link is external)

Shortlist
Een jury verkoos de ruim vijf kilometer lange weg door het Heuvelland uit een shortlist van vijf wegen in heel Nederland. Automobilisten hadden zelf eerder 250 wegen aangedragen waarvan zij vinden dat het de moeite waard is om er een ritje te maken.

Concurrentie
De andere kandidaten waren de Polredijk bij Veere in Zeeland, de Zeedijk in het Noord-Hollandse Marken, de Nijverdalsebergweg op de Sallandse Heuvelrug en de Pomphulweg bij het Gelderse Hoog Soeren.

Maximumsnelheid
Bij de beoordeling lette de jury niet alleen op leuk bochtenwerk en een mooi uitzicht, maar ook op de veiligheid en de bezienswaardigheden langs de route. De Epenerbaan ging er met de eerste plaats vandoor vanwege het 'on-Nederlandse heuvelachtige karakter.' En ondanks de geldende maximum snelheid kan er wat de jury betreft ook redelijk sportief gereden worden.
bron: 1limburg.nl
De mooiste weg van Nederland

Dat was bij ons motorrijders natuurlijk al langer bekend. Ik kwam erachter dat we de Pomphulweg tijdens ons tripje in mei 2014 ook bereden hebben.
Toch eens die andere 3 opzoeken.
Dat stukje bij het Markermeer heb ik tijdens rondje IJsselmeer tot 2x toe overgeslagen helaas.

Afgelopen zaterdag met de 4wieler dagje Ardennen gedaan.
Luik-Bastenaken-Luik. Zelfs in dit jaargetijde een heerlijke route om te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te weten Sjoerd.
Ik heb ze bij mijn favorieten geplaatst en dus heb ik weer een paar leuke bestemmingen voor volgend seizoen.
Groeten,

Jos
 
Dat zal binnenkort wel over zijn, Sjoerd! Er hebben immers 190 landen heel hard foei gezegd tegen het klimaat. Vanaf volgend jaar dus weer koude winters!
 
Redelijk weer vanmiddag en de brommer maar eens even van stal gehaald.
Als bestemming het glazen huis in Heerlen ingevoerd.
Via de optie spannende route op de Tomtom werd ik aan de Duitse kant van de grens richting het zuiden geleidt.
Ik moet toch zeggen dat ik via die optie op diversen plaatsen gekomen ben waar ik nooit eerder was geweest.
 
Op 9 en 10 april (2016) zijn er weer de landelijk motordagen in Assen.

Altijd feest ! Denk dat ik er heen ga.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb de uitnodiging voor de motordagen ook net binnen. Ik ga dat zeker weer proberen na de twee toersessies van dit jaar. Hebben nog meer mensen interesse?

Maar eerst op weg naar de motor beurs natuurlijk!

Dat heb ik ook, Sjoerd! Je blijft op verrassende wegen uitkomen.
 
Laatst bewerkt:
Ha Sjoerd, dat is tot nu toe bij mij wel het geval geweest, maar ik probeer meestal juist andere punten te kiezen. Je kunt je route als het goed is wel opslaan als het mooie wegen bevat.
 
Wat een leuk bericht van de gemeente zo op het eind van het jaar.
Afgelopen week eindelijk de laatste documenten mogen ontvangen, en ook de laatste vaccinaties gehad..
Aangezien ik nog genoeg vrije dagen op het werk heb, en het weer ook nog meewerkt kan ik (als het even meezit) een dezer dagen voor een wereldreis op de motor.
5 continenten staan op de planning.
Antartica gaat helaas wat lastig worden met de motor, en ook Zuid Amerika moet ik vooralsnog overslaan.
Hoelang ik wegblijf geen idee. Maar ik zal tussendoor zeker wat foto's posten.
:] ;)
 
Laatst bewerkt:
Zo na ruim 4u, 180km en 5 continenten verder mag ik met trots melden dat ik de wereldreis voltooid heb.
Eerst op weg naar Spanje
2uha8tc.jpg


Voor mijn volgende land hoef ik niet ver te gaan.
9iz76f.jpg


Via de Alpen…
2lnwqbs.jpg


Zetten we koers naar Nederland
1zq82ld.jpg


Via het smalste stukje Nederland naar België
2w2ovg3.jpg


En daarna via de Napoleonsweg o.a. door Neer
25hd6xe.jpg


Het is ver rijden maar we zijn dan eindelijk in Azië
116hsv6.jpg


Via de Beringstraat wacht alweer het volgende continent.
10ro0hi.jpg


En als je lang genoeg noordwaarts rijdt kom je vanzelf op het zuidelijkste continent terecht.
20ubacj.jpg


Van Australia naar Austria
2u91f7p.jpg

2nrf3b5.jpg

Vervolgens naar de Golden State een van de grootste staten van Amerika
apb6ac.jpg


Een vlek van 375Hectare op de landkaart
15g2ja8.jpg


Na de Atlantische oceaan Maas overgestoken te zijn komt er weer een Alpenland in zicht.
1sd1ly.jpg


Dankzij de klimaatopwarming is de woestijn van Egypte plots in een bos veranderd
51djir.jpg


En dan het laatste stuk naar Sebastopol (Oekraïne)
a13gop.jpg


Dachten jullie echt dat ik met de GSX-F de wereld rond zou gaan _O-

25k0os2.png
 
Laatst bewerkt:
Leuk gedaan, Sjoerd! Grappig, ik heb ooit onderzoek gedaan in Siberie (Maasbree) toen hebben we een collega wijsgemaakt dat hij echt naar Siberie moest... Hij trapte er nog in ook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan