Fanclub Suzuki GSX-S 1000GT

In mijn "onschuld" voor week het topic "Suzuki GSX-S1000GX (de echte Ultieme Sport Crossover?)" aangemaakt, maar zie dat hier de GX ook welkom is.
Dus dan maar hier verder.
Vorige week vrijdag bij mijn dealer mijjn Versys 1000S achter gelaten (althans hij stond er al voor winterstalling) en de GX besteld.
Twijfel tussen de groene en zwarte en werd onderstaande.
20240126_104917742_iOS.jpg


Vandaag de mogelijkheden gekregen om proef te rijden op een demo. Inderdaad, een andere volgorde...............
Ondanks temperatuur van pakweg 10 graden en geen handvatverwarming toch een rondje van zo'n 40 km tot de vinger wit waren van de koude.
Maar eerste indruk zeer positief. Sportiever dan mijn voorgaande Versys 1000S , maar niet zoals bijvoorbeeld GSXR 1000 of H2SX die ik voorheen reed.
Zitpositie voor ons als semi bejaarden (63 en 60 jaar) goed te doen. Blok waanzinnig goed. Voorlopig minpuntje de voorrem die niet direct kon overtuigen.
Hoe dan ook, positief gevoel en even geduld tot het voorjaar. Motor staat al klaar en LSL voetsteunen en Oxford handvatverwarming zit er al op. De Yoshi was net binnen. Op naar zonnig maart.
20240202_131042667_iOS.jpg
20240202_133555008_iOS.jpg
20240202_133830712_iOS.jpg





20240202_133727842_iOS.jpg

 
Mooi, @Fred van Zetten! Heel veel plezier. Is dat in de omgeving van Barneveld toevallig? Parkeerplaats lijkt bekend.
Ik ben wel benieuwd naar een paar puntjes:

-Waarom Oxford handvatverwarming en niet origineel Suzuki? De knop is al voorbereid naast het linker handvat. Of is dat bij de GX anders dan bij de GT?
- Heb je toevallig de connectiviteit kunnen testen? Ik ben erg benieuwd of deze is aangepast ten opzichte van de GT.

Edit: Ik zie nu je andere bericht. Barneveld inderdaad, een fijne zaak. Dan heb ik je Versys nog zien staan. Ik was er vanmiddag nog voor een nieuwe band voor de GT. De vorige was helaas vroegtijdig ten prooi gevallen aan een schroef.
 
Laatst bewerkt:
In mijn "onschuld" voor week het topic "Suzuki GSX-S1000GX (de echte Ultieme Sport Crossover?)" aangemaakt, maar zie dat hier de GX ook welkom is.
Dus dan maar hier verder.
Vorige week vrijdag bij mijn dealer mijjn Versys 1000S achter gelaten (althans hij stond er al voor winterstalling) en de GX besteld.
Twijfel tussen de groene en zwarte en werd onderstaande.Bekijk bijlage 1969894

Vandaag de mogelijkheden gekregen om proef te rijden op een demo. Inderdaad, een andere volgorde...............
Ondanks temperatuur van pakweg 10 graden en geen handvatverwarming toch een rondje van zo'n 40 km tot de vinger wit waren van de koude.
Maar eerste indruk zeer positief. Sportiever dan mijn voorgaande Versys 1000S , maar niet zoals bijvoorbeeld GSXR 1000 of H2SX die ik voorheen reed.
Zitpositie voor ons als semi bejaarden (63 en 60 jaar) goed te doen. Blok waanzinnig goed. Voorlopig minpuntje de voorrem die niet direct kon overtuigen.
Hoe dan ook, positief gevoel en even geduld tot het voorjaar. Motor staat al klaar en LSL voetsteunen en Oxford handvatverwarming zit er al op. De Yoshi was net binnen. Op naar zonnig maart.
Bekijk bijlage 1969900Bekijk bijlage 1969901Bekijk bijlage 1969903



Bekijk bijlage 1969902

Tof hoor! Hoe vond je de wind val? Ondanks dat je erg lang bent lijk je er goed op te zitten.
 
@Eric1977 : Idd Barneveld, daar kind aan huis.
Keuze voor Oxford was vanwege goede ervaring op mijn Hayabusa en H2SX. Goed regelbaar door veel standen. Op mijn Versys 1000S zat verwarming van Kawa zelf en minder over te spreken. Nu was het kiezen voor onbekende/duurdere optie (lees Suzuki) of op zeker, dus idd Oxford.
Connectiviteit niet getest of mee gespeeld, dat komt later. Vond nu rijden belangrijkste.
@Blaxtard : Bescherming viel me 100% mee. Scherm stond wel op hoogste stand. Maar ga later voor lagere / donkere ruit, beetje wind hou ik wel van. Op mijn Versys ook lagere ruit gemonteerd.
 
@Eric1977 : Idd Barneveld, daar kind aan huis.
Keuze voor Oxford was vanwege goede ervaring op mijn Hayabusa en H2SX. Goed regelbaar door veel standen. Op mijn Versys 1000S zat verwarming van Kawa zelf en minder over te spreken. Nu was het kiezen voor onbekende/duurdere optie (lees Suzuki) of op zeker, dus idd Oxford.
Ah, dan komen we elkaar daar vast wel eens tegen. Ben er ook vrij regelmatig te vinden. Kom jij daar uit de buurt, dan?
 
Vandaag even bij de dealer lang geweest en op de GX gezeten en gespeeld met de elektronische vering. Viel meteen op dat met switchen van auto/1 persoon naar bv 2 of 1 met bagage of omgekeerd je de motor iets omhoog/omlaag voelt gaan. Alleen deze vering maakt de GX zeker een potentiële kandidaat als opvolger voor mijn GT. Maar goed, GT die ik heb is net 1 jaar oud dus die zal nog zeker 1 jaar mee moeten , misschien nog wel 2 jaar al zat dat afhangen van de kilometers die ik er mee rij.
Toch de vraag aan de dealer gesteld of de GT misschien nog in de nabije toekomst voorzien wordt van elektronische vering, maar zijn verwachting was dat dit niet ging gebeuren met het huidige GT model. Misschien als er een model update komt maar dat zit er nog niet aan te komen.
Tja, allemaal luxe problemen en bijbehorende dilemma's. :)
 
Vandaag even bij de dealer lang geweest en op de GX gezeten en gespeeld met de elektronische vering. Viel meteen op dat met switchen van auto/1 persoon naar bv 2 of 1 met bagage of omgekeerd je de motor iets omhoog/omlaag voelt gaan.

Dat voel je idd meteen als je een andere rijhoogte kiest, is ook duidelijk de bedoeling.
Kan dat met de GX trouwens zonder dat de motor loopt ?
 
@Eric1977 : Komen uit Soest, dus Barneveld is "om de hoek". Zou ook niet weten waar ik anders heen zou moeten, maar wil dat ook niet.

Met aanpassen vering misschien even het gevoel van hoogteverschil, maar ik vermoed dat veerweg uiteindelijk niet veranderd, maar alleen de karakteristiek. Of ik moet er compleet naast zitten.
Overigens heb ik hem gisteren gewoon op automatisch gezet, vond het prima zo voor eerste korte ritje.
Ga me met mijn eigen motor later wel in verdiepen.
 
In mijn "onschuld" voor week het topic "Suzuki GSX-S1000GX (de echte Ultieme Sport Crossover?)" aangemaakt, maar zie dat hier de GX ook welkom is.
Dus dan maar hier verder.
Vorige week vrijdag bij mijn dealer mijjn Versys 1000S achter gelaten (althans hij stond er al voor winterstalling) en de GX besteld.
Twijfel tussen de groene en zwarte en werd onderstaande.Bekijk bijlage 1969894

Vandaag de mogelijkheden gekregen om proef te rijden op een demo. Inderdaad, een andere volgorde...............
Ondanks temperatuur van pakweg 10 graden en geen handvatverwarming toch een rondje van zo'n 40 km tot de vinger wit waren van de koude.
Maar eerste indruk zeer positief. Sportiever dan mijn voorgaande Versys 1000S , maar niet zoals bijvoorbeeld GSXR 1000 of H2SX die ik voorheen reed.
Zitpositie voor ons als semi bejaarden (63 en 60 jaar) goed te doen. Blok waanzinnig goed. Voorlopig minpuntje de voorrem die niet direct kon overtuigen.
Hoe dan ook, positief gevoel en even geduld tot het voorjaar. Motor staat al klaar en LSL voetsteunen en Oxford handvatverwarming zit er al op. De Yoshi was net binnen. Op naar zonnig maart.
Bekijk bijlage 1969900Bekijk bijlage 1969901Bekijk bijlage 1969903



Bekijk bijlage 1969902

Gefeliciteerd met de Soes. Is die fiets zo compact of ben jij zo groot ?
 
Gaat er zaterdag nog iemand naar goedhart ?
Ik heb pas 1 keer een GT in het wild gezien, en toen zat er een vangrail tussen..
Het word 11 graden en is droog...
Wat is er te doen bij Goedhart? Ik heb inderdaad nog maar één keer een andere GT in het wild gespot.
 
Klopt seizoensopening, en dan is er van alles te doen en te zien, en het is een Suzuki dealer die alle modellen heeft staan.

Is misschien kort dag, of voor sommige te koud, maar het leek me wel geinig om ergens centraal in nederland een aantal GT's bij elkaar te krijgen.
Foto's en verhalen op internet zijn okee, maar ik ben old skool, ik zie het liever in het echt.
 
Met betrekking tot het ratelen na warme start is er inmiddels weer een update uit op het wereldwijde web. Deze keer niet de ketting als oorzaak.
K3aGdoQ.jpg
Bron: gsxs1000.org
 
Met betrekking tot het ratelen na warme start is er inmiddels weer een update uit op het wereldwijde web. Deze keer niet de ketting als oorzaak.
K3aGdoQ.jpg
Bron: gsxs1000.org
Klopt gewoon de kleppen ruimer zetten. Dat doen ze al in sommige landen, helpt niet altijd.
Blijft grappig dat ze de spanner en geleiders van de k5 aangepast hebben en het rammelen ervan nu elders zoeken.
Zal wel weer een ordinaire centen kwestie zijn.

Mijn 2023 met 8.500km op de klok doet het soms eventjes en zachtjes, oftewel nu nog geluk..
 
Hoi, momenteel rijd ik een Tracer 9gt van 2021. Vorig jaar rondreis gemaakt o.a. door Oostenrijk. Nu waren daar enkele populaire passen gesloten voor motoren die meer dan 95db produceren. De Tracer produceert 96db en model vanaf 2022 95db. Nu dacht ik de nwe soes GSX-S1000GX als mooie opvolger. Maar ja dan kom je aanzetten met 97db. En een boete van 220 euro dat risico wil ik niet meer lopen....
 
Oei die db's had ik nog niet gecheckt, ging er eigenlijk van uit dat deze motor stiller zou zijn. De tracer van 2021 is ook een herriemaker idd.
 
Hoi, momenteel rijd ik een Tracer 9gt van 2021. Vorig jaar rondreis gemaakt o.a. door Oostenrijk. Nu waren daar enkele populaire passen gesloten voor motoren die meer dan 95db produceren. De Tracer produceert 96db en model vanaf 2022 95db. Nu dacht ik de nwe soes GSX-S1000GX als mooie opvolger. Maar ja dan kom je aanzetten met 97db. En een boete van 220 euro dat risico wil ik niet meer lopen....
Toen ik jaren geleden in Duitsland werd aangehouden voor een geluidsmeting werd er +3dB tolerantie in acht genomen. Dit in verband met de kwaliteit/correctheid van het uitvoeren van de meting en omgevingsgeluiden. Dat is inmiddels wel al ruim 10-15 jaar geleden. Maar op +1 of +2dB zou ik een motor niet laten staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan