Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Jammer dat ze niet universeel zijn qua kleur. Zwart of grijs.

Heb je ook de beugels bij de koffer of zijn die meegegaan met de motor?
Beugels zitten er ook bij, zie MP advertentie.

Je kan de delen inderdaad laten spuiten of laten wrappen. Mijn ervaring hoeft zowel spuiten als wrappen bij lange na geen 250,- te kosten. Mogelijk levert Suzuki ze ook nog, maar dan ben je denk ik wel al snel rond de 250,- kwijt.

Als je interesse hebt, stuur mij een bericht.
 
Wie tankt er E10 ? En heeft er geen problemen. Met name met de gsx 1250

Ik tank nu altijd super E5 98
 
Ik tank met de 650 altijd E10, nooit problemen mee gehad in 152.0000 km. Dit probleem speelt voor zo ver ik weet ook niet bij deze motoren.
 
Tank ook altijd E10, en als ze braaf is geweest krijgt ze wat lekkers in de vorm van E5
 
Sinds gisteren eigenaar van een GSX1250FA, ben onder de indruk !

Een vraag voor jullie: het schakelen voelt, laten we zeggen. erg "mechanisch". Wel direct en trefzeker maar duidelijk hoorbaar. is dat normaal bij deze motor ?

1661692122548.png
 
Wie heeft er hier een PC 3 of 5?

En zo ja, heeft dit ook daadwerkelijk effect, en in wel opzicht..
Op de 'verkoop' sites wordt uiteraard alles perfect vermeld.
Maar lees liever de echte verhalen.
 
Wie heeft er hier een PC 3 of 5?

En zo ja, heeft dit ook daadwerkelijk effect, en in wel opzicht..
Op de 'verkoop' sites wordt uiteraard alles perfect vermeld.
Maar lees liever de echte verhalen.
Misschien heb ik het wel, maar ik heb geen idee wat het is :?
 
Sinds gisteren eigenaar van een GSX1250FA, ben onder de indruk !

Een vraag voor jullie: het schakelen voelt, laten we zeggen. erg "mechanisch". Wel direct en trefzeker maar duidelijk hoorbaar. is dat normaal bij deze motor ?

Bekijk bijlage 1797964
Mooie motor, gefeliciteerd! Het mechanisch schakelen hoort er inderdaad redelijk bij, hoor. Na 150.000 km wordt het wel minder, kan ik zeggen.
 
Misschien heb ik het wel, maar ik heb geen idee wat het is :?
Een 'kastje' dat ervoor zorgt dat alles beter geregeld wordt, qua afstelling, verbruik, vermogen en koppel toenames.
Beetje de DynoJet kitjes onder de carb's maar dan voor injectie.
Daar zo'n PowerCommander al snel gemiddeld rond de 400,- kost ex imbouw en afstelling.
Wil ik toch eerst het effect weten van iemand die het op/in zijn Fje heeft zitten.

Voor carb fietsen heb ik daar wel een soort van ervaring mee.
Dat werkte wel, al werd het verbruik een stuk minder (had denk ik ook meer te maken met mijn eigen wensen, en aanpassingen (zoals ander einddemper, luchtfiter, andere tandwielverhouding etc:+)
 
Een 'kastje' dat ervoor zorgt dat alles beter geregeld wordt, qua afstelling, verbruik, vermogen en koppel toenames.
Beetje de DynoJet kitjes onder de carb's maar dan voor injectie.
Daar zo'n PowerCommander al snel gemiddeld rond de 400,- kost ex imbouw en afstelling.
Wil ik toch eerst het effect weten van iemand die het op/in zijn Fje heeft zitten.

Voor carb fietsen heb ik daar wel een soort van ervaring mee.
Dat werkte wel, al werd het verbruik een stuk minder (had denk ik ook meer te maken met mijn eigen wensen, en aanpassingen (zoals ander einddemper, luchtfiter, andere tandwielverhouding etc:+)
Ah, ok, duidelijk. PowerCommander had ik inderdaad wel kunnen bedenken :). Ben niet zo van de afkortingen. Maar nee, daar heb ik geen ervaring mee en kan mij zo uit het verleden ook geen voorbeelden bedenken van mensen die het hadden. Ik.heb er zelf nooit behoefte aan gehad. Motor doet wat ie doen moet, maar ook niets meer. Zelfs nu ik de 1000 gt heb blijf ik nog met veel plezier op de 650f rijden en kom dan eigenlijk niets tekort.
 
Ah, ok, duidelijk. PowerCommander had ik inderdaad wel kunnen bedenken :). Ben niet zo van de afkortingen. Maar nee, daar heb ik geen ervaring mee en kan mij zo uit het verleden ook geen voorbeelden bedenken van mensen die het hadden. Ik.heb er zelf nooit behoefte aan gehad. Motor doet wat ie doen moet, maar ook niets meer. Zelfs nu ik de 1000 gt heb blijf ik nog met veel plezier op de 650f rijden en kom dan eigenlijk niets tekort.
:+
Mai bed...


Klopt helemaal dat wat je zegt, niets mis met het Fje..
Maar zat het mij gewoon af te vragen, of dit idd wel toegevoegde waarde naar het geld zou hebben.
En wat is zuiniger?
Nu 1:20 (mijn gemiddelde rijstijl)
Dan 1:21?? (aanname uiteraard)

Ben al helemaal blij met mijn remmerij upgrade.
Gevlochten ledingen (incl koppeling) en andere blokjes..
Soesje heeft nu remdruk en 2 ankers tot d'r beschikking:Y*O**O*
 
:+
Mai bed...


Klopt helemaal dat wat je zegt, niets mis met het Fje..
Maar zat het mij gewoon af te vragen, of dit idd wel toegevoegde waarde naar het geld zou hebben.
En wat is zuiniger?
Nu 1:20 (mijn gemiddelde rijstijl)
Dan 1:21?? (aanname uiteraard)

Ben al helemaal blij met mijn remmerij upgrade.
Gevlochten ledingen (incl koppeling) en andere blokjes..
Soesje heeft nu remdruk en 2 ankers tot d'r beschikking:Y*O**O*
1:21 is nu ook mogelijk (maar 1:11 ook _O- ). Of het in de praktijk echt verschil maakt vraag ik mij af. Remmen kunnen inderdaad beter. Ik heb ook voor de staalomvlochten gekozen. Heb je gesinterde blokken?
 
1:21 is nu ook mogelijk (maar 1:11 ook _O- ). Of het in de praktijk echt verschil maakt vraag ik mij af. Remmen kunnen inderdaad beter. Ik heb ook voor de staalomvlochten gekozen. Heb je gesinterde blokken?
Ik geloof het wel ja...
Iig niet de standaard blokjes.
Remmetjes zijn toppers nu..

Gewoon aan de mannen verteld wat ik wilde, en zij hebben het gefixt..
Ben eenmaal goed van vertrouwen:+
(met een scherp oog)
 
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een schommelende naald bij stationair.

Het begon heel lichtjes, maar nu viel het echt op.

Bij cruise in 2500rpm voel ik het nu ook met rijden..

Ivm garantie ook de garage een mail gedaan.

Kan vanalles zijn hè. Of vaak een bekend euvel? Las ook iets over de brandstofpomp bij deze motor.
 
Een schommelende naald, tja.. Een heel klein beetje bij stationair kan. maar als die van jou dan echt duidelijk schommelt is dat niet goed.

Bij lage toeren rijden ( en 2500 voor de 1250 is dat) dan is het blok onrustig. Volgens mij staat er ook in het manual dat rijden en lage toeren geen vrienden zijn.

Mij viel 2 weken geleden ook op dat de naald meer dan ik gewend ben schommelt, maar hij schreeuwt dan ook om een onderhoudsbeurt.
 
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een schommelende naald bij stationair.

Het begon heel lichtjes, maar nu viel het echt op.

Bij cruise in 2500rpm voel ik het nu ook met rijden..

Ivm garantie ook de garage een mail gedaan.

Kan vanalles zijn hè. Of vaak een bekend euvel? Las ook iets over de brandstofpomp bij deze moje vraag even in het techniek topic plaatsen.

Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een schommelende naald bij stationair.

Het begon heel lichtjes, maar nu viel het echt op.

Bij cruise in 2500rpm voel ik het nu ook met rijden..

Ivm garantie ook de garage een mail gedaan.

Kan vanalles zijn hè. Of vaak een bekend euvel? Las ook iets over de brandstofpomp bij deze motor.
Geen bekend euvel hier, als ik de onderwerpen van de laatste jaren zo in gedachten neem. Misschien beter om deze vraag even in het techniek topic te plaatsen?
 
Heb zelf het idee dat het op 1 cilinder was.

Het is nu weer minder tot niet merkbaar.
Moet zeggen, dat ik er ook op let dus de kleinste afwijkingen tot mij neem.

Ik heb de tank los gehaald. Brandstof filter er uitgehaald. Schoongemaakt voor zover ik dat kon. Nieuwe besteld:)

Alle bougie doppen Ff bewogen. Aangedrukt. Stekkers wat bewogen en gechecked van de ontsteking bij de doppen. Of alles netjes zat.

Hij heeft vorige maand een grote beurt gehad en mss dat dingen niet lekker zaten.

Wel typisch dat ze geen brandstof filter vervangen in je tank.

En wat betreft lage rpm.
De gsx 1250 fa is master in lage rpm.

Alles boven de 1500rpm is Smooth
2500rpm trekt hij zelfs al netjes.
3000rpm 100nm tot je beschikking.

in zijn 3 over een rotonde is normaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan