Suzuki GSR *deel 9*

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik hoor het al, dit komt wel goed ;)
de gsr heb ik wel bij een motorzaak gekocht maar de andere motoren die ik heb gehad kocht ik gewoon via marktplaats :Y
ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf monteur ben en dan zul je op andere dingen letten en dingen vallen je op (weet waar je op moet letten) maar ik kan natuurlijk ook niet in de motor kijken.
dus mijn advies is wel altijd: als je er geen of wat minder verstand van hebt kan je beter naar een motorzaak gaan en als je goed zoekt kom je ook echt wat leuks tegen :Y
en laten we eerlijk zijn, is het bouwjaar zo interesant?
afgezien van de kleurstellingen (maar das smaak ;) ) maakt het mij niet zo veel uit ik heb liefer een fiets van 2006 met weinig km op de teller dan 1 uit 2008 met veel (x keer of 2) meer op de teller.

en ik ben zelf nog niet zn fan van abs, maar dat is denk ik om dat ik zo eigenwijs ben |( ;)
doe mij maar staalomvlochten remleidingen.




GR NEMO!

Heu dat staat lost van elkaar :Y

ABS is voor tegen het blokkeren enzo, yada yada.
Staal omvlochten remleidingen zorgen er enkel voor dat ze nooit meer vervangen hoeven (rubberen liefst elke 4 jaar ofzo??) en zorgen dat ze niet uitzetten bij het remmen waardoor de remdruk volledig op de remmen komt en niet de remleiding uitzet door de remdruk :Y *nerd* :P

Avond :W
 
Heu dat staat lost van elkaar :Y

ABS is voor tegen het blokkeren enzo, yada yada.
Staal omvlochten remleidingen zorgen er enkel voor dat ze nooit meer vervangen hoeven (rubberen liefst elke 4 jaar ofzo??) en zorgen dat ze niet uitzetten bij het remmen waardoor de remdruk volledig op de remmen komt en niet de remleiding uitzet door de remdruk :Y *nerd* :P

Avond :W
Juist ja. Kijk maar eens hoeveel motoren van 20 jaar oud nog met originele rubberen kabels rijden (veel!). Het zijn juist motoren van 0-4 jaar oud die deze speciale behandeling krijgen van de eigenaar omdat het net meer gevoel geeft / beter staat / Kees de buurman ze ook heeft.
Theorie en praktijk komen helaas niet dicht bij elkaar in de buurt in dit geval.

Dat er nog zo veel met 5x te oude remleidingen door rijden komt denk ik omdat je er niet snel iets van merkt, het is een niet zo zichtbaar en geleidelijk/traag slijtage proces. Ketting (bijna) op -> gerammel, steeds bij moeten spannen. Remblokjes bijna op/verglazing -> gepiep, metalig geluid...remleidingen bijna op -> ??
 
Laatst bewerkt:
Misschien leuk voor de mensen die nog GSR merchandise zoeken? Nu 54 euro goedkoper dan de vorige die er op stond _O- Link
 
De foto's van de shoot van vorige week zijn er *O* *O*

Many thanks to de MFer die dit mogelijk maakt :}

020.jpg


019.jpg


010.jpg


002.jpg








En uumh...dit gebeurt helaas wel vaker :$
005.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kiwi: hoe bevallen die spiegeltjes? is er wat in te zien? en blijven ze in positie staan tijdens het rijden? Vind ze best gaaf staan en die van barracuda vind ik ff te duur. Mooie foto's trouwens en je motor ook!

Kris.
 
Vette foto's kiwi! :Y

Maar uhm, waar heb je die zonnestralen vandaan? Gesoept? Onmogelijk dat die echt zijn :')
Vroeger...vroeger had je nog zoiets als zon. Deze foto's zijn daar maar weer het bewijs van. :Y

ps: eens met je verkapte wat-een-@$##-weer-reactie -O-
 
Kiwi: hoe bevallen die spiegeltjes? is er wat in te zien? en blijven ze in positie staan tijdens het rijden? Vind ze best gaaf staan en die van barracuda vind ik ff te duur. Mooie foto's trouwens en je motor ook!

Kris.
Ze blijven perfect zitten, de basis zet je vast met steeksleutel, de overige koppelingen met inbus. Er is wel goed iets in te zien, maar de linkerspiegel heeft boven de 100km/h wel last van wat getril. Oftewel: je ziet dat er een auto achter je zit, maar je hebt geen flauw idee of het een Smart of een Opel is.

Dit zijn de Shin-yo (ook verkocht onder de naam Highsider volgens mij) Ferrara spiegels. Ze lijken verdacht veel op de Shin-yo Agila spiegels die ik op mijn vorige motor had (naar grote tevredenheid!).
 
Heu dat staat lost van elkaar :Y

ABS is voor tegen het blokkeren enzo, yada yada.
Staal omvlochten remleidingen zorgen er enkel voor dat ze nooit meer vervangen hoeven (rubberen liefst elke 4 jaar ofzo??) en zorgen dat ze niet uitzetten bij het remmen waardoor de remdruk volledig op de remmen komt en niet de remleiding uitzet door de remdruk :Y *nerd* :P

Avond :W



klopt, maar staal geeft meer gevoel bij het remmen.
en om ook maar ff nerd te spelen: ik beweer dat je zonder ABS harder kan remmen dan met ABS :Y
ABS grijp net voor het blokeren van je wiel in, en lost dan weer en dit wordt heel snel achter elkaar herhaald (voel maar eens in je remhendel of in de auto in je rempendaal dat "trilt", als je echter een heel goed gevoel hebt kan je dat idiaall rempunt met de hand/voet vast houden en genereer je meer stopkracht.
met een auto :X is het zelfs zo dat je tot 50 km per uur met blokeerende wielen net zo snel stil staat als met abs (met de motor zonder abs lig je dan warschijnlijk zonder abs al op je bek als de boel blokeerd).
Maar als het wegdek nat is komt het allemaal nog naukeuriger en zul je met abs echt wel een groot voordeel hebben, abs is mooi als de rem ineens hard wordt in gedrukt bv door een schrik reactie en daarom is het eigenlijk een paniek middel wat goed zijn werk doet.

de bron van dit verhaal ben ik zelf ;) maar ik heb al meerdere rijtainingen gedaan (bv prodrive en bij de RDW) vandaar dat ik er een beetje kennis van heb O-)



GR NEMO

(eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelf geen abs op de GSR heb, maar de volgende keer zou ik het wel overwegen om er een met abs te nemen ;)
 
klopt, maar staal geeft meer gevoel bij het remmen.
en om ook maar ff nerd te spelen: ik beweer dat je zonder ABS harder kan remmen dan met ABS :Y
ABS grijp net voor het blokeren van je wiel in, en lost dan weer en dit wordt heel snel achter elkaar herhaald (voel maar eens in je remhendel of in de auto in je rempendaal dat "trilt", als je echter een heel goed gevoel hebt kan je dat idiaall rempunt met de hand/voet vast houden en genereer je meer stopkracht.
met een auto :X is het zelfs zo dat je tot 50 km per uur met blokeerende wielen net zo snel stil staat als met abs (met de motor zonder abs lig je dan warschijnlijk zonder abs al op je bek als de boel blokeerd).
Maar als het wegdek nat is komt het allemaal nog naukeuriger en zul je met abs echt wel een groot voordeel hebben, abs is mooi als de rem ineens hard wordt in gedrukt bv door een schrik reactie en daarom is het eigenlijk een paniek middel wat goed zijn werk doet.

de bron van dit verhaal ben ik zelf ;) maar ik heb al meerdere rijtainingen gedaan (bv prodrive en bij de RDW) vandaar dat ik er een beetje kennis van heb O-)



GR NEMO

(eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelf geen abs op de GSR heb, maar de volgende keer zou ik het wel overwegen om er een met abs te nemen ;)

Staal geeft idd beter remgevoel (zeggen ze, geen ervaring mee)

Van de winter n remcursus voor de motor gehad, je hebt gelijk ABS is niet heilig, het is wel n verdomd handig hulpmiddel! :} Daar ABS net op dat ideale rempunt ingrijpt kun je het met ABS bijna niet behalen waar je het zonder, met wat oefening wel voor elkaar krijgt.

Het heeft allemaal zo zijn voors en tegens :Y
Ik ben er wel blij mee, heeft me al n paar keer gered :$ *O*
 
De foto's van de shoot van vorige week zijn er *O* *O*

Many thanks to de MFer die dit mogelijk maakt :}

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]







En uumh...dit gebeurt helaas wel vaker :$
[afbeelding]

Zou je me misschien kunnen vertellen welk (voor gebrek aan een beter woord) kuipruitje dat is? En waar ik die kan kopen? Mijn vriendin heeft namelijk een Gsr en zou heel graag zoiets op haar motor hebben!

Alvast bedankt!
 
Zou je me misschien kunnen vertellen welk (voor gebrek aan een beter woord) kuipruitje dat is? En waar ik die kan kopen? Mijn vriendin heeft namelijk een Gsr en zou heel graag zoiets op haar motor hebben!

Alvast bedankt!
Er staat geen merk in. Waar hij exact vandaan komt, weet ik niet. Ik heb hem van MF-er rcxvo gekocht. Hij gaf aan dat het ruitje €190 gekost heeft nieuw. Op eBay staan wel af en soortgelijke ruitjes, maar dan ongespoten (dan rond de €75). Misschien kun je de vorige eigenaar vragen? Want ik weet dat zijn nieuwe ruitje er ook wel wat op lijkt (maar dan met 2 gaten er in voor de stadslichten).
 
ben ik (weer ;) ) met je eens maar, het blijkt wel zo tezijn waneer je een dikwanding sbk stuur neemt deze de trilling minder door zou kunnen geven (ieder stuur en motor type kan een ander evect hebben!) ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar suurgewichtjes helpen dat is zeker!


GR NEMO!

:Y Kan ik beamen, heb zelf na het originele stuur een dunwandig sbk gehad en nu een dikwandig.... Trillingen zijn veel minder (eigenlijk niet) merkbaar :Y
 
Laatst bewerkt:
ik hoor het al, dit komt wel goed ;)
de gsr heb ik wel bij een motorzaak gekocht maar de andere motoren die ik heb gehad kocht ik gewoon via marktplaats :Y
ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf monteur ben en dan zul je op andere dingen letten en dingen vallen je op (weet waar je op moet letten) maar ik kan natuurlijk ook niet in de motor kijken.
dus mijn advies is wel altijd: als je er geen of wat minder verstand van hebt kan je beter naar een motorzaak gaan en als je goed zoekt kom je ook echt wat leuks tegen :Y
en laten we eerlijk zijn, is het bouwjaar zo interesant?
afgezien van de kleurstellingen (maar das smaak ;) ) maakt het mij niet zo veel uit ik heb liefer een fiets van 2006 met weinig km op de teller dan 1 uit 2008 met veel (x keer of 2) meer op de teller.

en ik ben zelf nog niet zn fan van abs, maar dat is denk ik om dat ik zo eigenwijs ben |( ;)
doe mij maar staalomvlochten remleidingen.




GR NEMO!

Ik heb beide *O* Stopt geweldig :Y
 
Het wordt langzamerhand cliché dat ik bij een ABS "discussie", dat is dit niet eens (thank god), altijd een heel simpel voorbeeld naar voren haal. Je wordt overrompeld door een obstakel voor je, kan van alles zijn. Je schrikt en je reactie is REMMEN!

Bij geen ABS (en ik heb het niet), lig je in 1 keer op je snavel, of je bent koning balanceren.
Bij ABS blijf je overeind maar rijdt je alsnog tegen het obstakel op ... waarom?
Als je de rem er in 1 keer vol op knalt, heeft de voorband geen tijd om in te veren en daarmee meer vierkante centimeters contact met de weg te maken. En hoe minder vierkante centimeters contact, des te minder remdruk je kwijt kunt zonder te gaan schuiven en dus blokkeren.

Dus is het zaak om te leren remmen ipv angstig je voorrem erop je knallen. Pas dan kan je de discussie aangaan wat sneller remt, ABS of geen ABS.

Maar als ik bij een volgende motor de keus heb, komt er ABS op, want als ik overeind blijf, heb ik ook kans om nog te sturen en dus uit te wijken. Eenmaal op me snavel gaat het alleen maar rechtdoor...
 
Tuurlijk, de meeste ideale situatie is je schrikt, grijpt je remhendel, bouwt rustig remdruk op (veert in en voorband heeft meer grip) en dan rem je voluit. Helaas zit n mens zo niet in elkaar, je schrikt en reageert, wees blij als je nog de nodige vaart eruit weet te halen :Y :]

Owh en bij geen ABS (ook bij wel ABS btw), kijk daar naar waar je heen wilt, recht vooruit en ver!!! Dan blijf je recht op en kan je zelf met voor en achter blokkerende wielen gewoon netjes vooruit glijden. :)
 
Vandaag motor weer opgehaald en rijdt weer goed, was dus toch de krukas sensor.

Bedankt voor de tips en het meedenken van iedereen!
 
Mijn zwarte GSR-vriendje is weer thuis! *O*
Gisteren bij het omdraaien van het contact totaal geen geluid uit de motor. Even aanduwen en VROEM VROEM! Even een blokje om en thuis in de garage gezet. Zal maar even een druppellader erop zetten, maar misschien heeft de accu zijn beste tijd gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan