Suzuki GSR *deel 9*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, even een kleine update over mijn GSR. Vrijdag opgehaald door de garage, en net een telefoontje gehad. Krukassensor is kapot, is gelukkig wel op vooraad waar ze hem bestellen dus hopelijk morgen binnen. Grapje gaat alleen wel zo´n 450 euro kosten (zoeken, Sensor en montage).

Auw...shit man -O-

Zo...Roel was niet aan het overdrijven toen hij zei dat de chrome-coated knipperlichtjes weinig licht geven... _O-

Alles met betrekking tot de knipperlichten zit weer in elkaar..en heb weer nieuwe rizoma stuurgewichtjes (+gemonteerd samen met de rizoma handgrepen en de pro-bolt boutjes *O* )

Zo, even een kleine update over mijn GSR. Vrijdag opgehaald door de garage, en net een telefoontje gehad. Krukassensor is kapot, is gelukkig wel op vooraad waar ze hem bestellen dus hopelijk morgen binnen. Grapje gaat alleen wel zo´n 450 euro kosten (zoeken, Sensor en montage).

'( aww dat is klote...

Goedemorgen!

Heb gisteren mijn motorrijbewijs gehaald en aangevraagd! :D
Zodra ik hem binnen heb wil ik langs een motorzaak waar een aantal GSR'en staan. Heb voor het registeren al een gedeelte van de 9 GRS threads gelezen maar ik zou graag nog een paar tips willen om op te letten bij aanschaf van een GSR 2006 met 24661 KM op de teller.

full

Zo..voor de verandering: foto-spam :9 (als jullie het zat zijn, hoor ik het wel he?)

Bij GoParts een nieuw stuurgewichtje gehaald en meteen 2 rode pro-bolt bouten erbij.
imag0763.jpg

Gemonteerd
imag0773t.jpg

imag0775n.jpg

Knipperlichten..uit:
imag0768s.jpg

imag0764r.jpg

Aan:
imag0771x.jpg

-O- daar was ik niet snel op gekomen als ik eerlijk ben (en ik vindt het nog een beetje raar :X ) ik hoop dat alles snel naar tevredenheid wordt opgelost!

GR NEMO!

@ HinkZk van harte!

ik denk dat het belangrijkste al wel genoemd is maar check ook ff als het mogelijk is of de spanningsregelaar is vervangen en de banden en kettingset is wel een leuk punt om op te letten dat kost geld maar of je hem daar op moet laten staan is aan jou als je het maar wel in je overweeging mee neemt ;) .

let er ook op dat de beurten zijn uitgevoerd, en koop je hem bij de dealer moet je even kijken of er al een afleverbeurt is gedaan of niet (let of remblokken banden en kettingset nieuw zijn) als dat al is gebeurd kan je zeggen dat die niet hoeft worden uitgevoert (is al in de voor hun verloren uurtjes gedaan) en kan je daar op bespaaren ;)
geloof mij vaak hebben die dingen het onderhoud al gehad en hoeft de motor echt niet rijklaar gemaakt te worden :Y

als ik jou was zou ik ook zeker naar AzorSV gaan om te kijken en kan je met hem een leuke deal maken ;) (heb geen aandelen bij hem)

o en het aller belangrijkste!!!!!!!!
bestel een MFkenteken sticker!!!

GR NEMO!
ook voor uw techniek vragen kunt u bij mij/ons terecht ;)

@ HinkZk De dealers vragen over het algemeen aardig de hoofdprijs voor een GSR, je heb dan vaak wel 3 tot 6 maanden garantie. Voor een lager bedrag of zelfde bedrag heb je particulier vaak een mooiere en nieuwere GSR. Maar of je deze gok wil nemen moet je voor jezelf bepalen.

Als voorbeeld en eigen ervaring met zoeken 2 maanden gelden.

SUZUKI GSR 600 bij de dealer
Bouwjaar: 2008
Teller: 17100 Km
Kleur: Zwart
Prijs:€ 5.699
Garantie: ja/6 maanden

Er stond ook nog een 2006 GSR voor rond de 5000 euro en 9000 km uit me hoofd

Na even zoeken en nadenken heb ik uiteindelijk particulier gekocht.
GSR van 11-2007 met ABS en net geen 3500 km op de teller.
Inclusief valdoppen, motorsteun, busje vet, gekeurd slot, raampje op de motor en extra raam voor 4400 euro. Uiteraard is het raam er gelijk vanaf gehaald.

Voor het zelfde geld kon ik ook een 2008 GSR kopen met dik 20.000 km.

Ik begon ook met een 2006 jaargang te zoeken, maar voor iets meer had ik een jongere motor met minder kilometers en ABS.

Dus ja goed zoeken en vergelijken voor een mooie GSR, er zijn er zat te koop.

Goedemorgen!

Heb gisteren mijn motorrijbewijs gehaald en aangevraagd! :D
Zodra ik hem binnen heb wil ik langs een motorzaak waar een aantal GSR'en staan. Heb voor het registeren al een gedeelte van de 9 GRS threads gelezen maar ik zou graag nog een paar tips willen om op te letten bij aanschaf van een GSR 2006 met 24661 KM op de teller.

Gefeliciteerd met je A!

Mijn GSR hoeft niet weg, maar mag wel weg...
IQski in "Suzuki GSR *deel 9*"

Fotootje in OP te vinden of anders wel in mijn profiel is er wel wat te vinden.

Morgen een dagje vrij, maar eens de GSR opstarten.
Wil gaan kijken voor een nieuwe helm, iemand nog tips?
Ivm mijn bril wil ik gaan kijken een systeemhelm, ben er nog niet uit of ik dan een gele of andere kleur (lees; zwart) wil.
Alle tips zijn welkom, ook motorzaken want hier in de buurt heb ik alleen Motoport Schiedam met een beetje keuze.
En die hebben hebben al genoeg geld van me gekregen.

Morgen een dagje vrij, maar eens de GSR opstarten.
Wil gaan kijken voor een nieuwe helm, iemand nog tips?
Ivm mijn bril wil ik gaan kijken een systeemhelm, ben er nog niet uit of ik dan een gele of andere kleur (lees; zwart) wil.
Alle tips zijn welkom, ook motorzaken want hier in de buurt heb ik alleen Motoport Schiedam met een beetje keuze.
En die hebben hebben al genoeg geld van me gekregen.

Ik sprak een brildragend persoon en die zweert bij een Schuberth C3 systeemhelm. Ik heb de S1 pro getest, wat min of meer de integraal versie zou moeten zijn, maar ik vond de winddruk enorm bij hogere snelheid. Dus mijn tip, probeer in ieder geval een ritje te maken met een te kiezen helm. Helemaal perfekt, probeer er een paar, 2 of 3, en kies daaruit.
Good luck!

Nog nooit last gehad van bril + intergraalhelm. Wat zou er niet werken aan die combinatie?

Qua winkel zou ik zeggen: Hans van Wijk - Zoetemeer.
Hun budgethoek in de kledingshop is alleen al groter dan de gemiddelde motorzaak. _O-

Laatst bewerkt:
Nog nooit last gehad van bril + intergraalhelm. Wat zou er niet werken aan die combinatie?

Qua winkel zou ik zeggen: Hans van Wijk - Zoetemeer.
Hun budgethoek in de kledingshop is alleen al groter dan de gemiddelde motorzaak. _O-

Ik heb geen bril maar wel piercings. Daarom moest ik een sijsteem helm hebben. OK, had ook de piercings uit kunnen doen maar dat wil ik niet. Bij Van Wijk hebben ze inderdaad veel keus. Als je er naar toe ga, ff een berichtje en je kan hier een bakkie komen doen. Yep, woonachtig in Sweetlake. :Y

Yeh, tis droog. En nog zon ook 8-)

@IQski, thanx voor de tips.

@kiwi, ik wil gewoon mijn bril ophouden als ik mijn helm afzet, met een integraal lukt dat niet. Als ik mijn bril afzet, ben ik teveel afhankelijk van een hond of of witte stok met rode bandjes.... En hoe kort het ook is dat ik mijn bril afzet, ik raak dan precies alles kwijt.

@MJV, ik ga over een kwartiertje ri Zoetermeer, misschien zie ik je daar, weet niet of je aan het werk bent. Anders ff in het centrum een bakkkie doen in je pauze? Daarna wil ik eigenlijk ook nog ff kijken in Giessen.

Dankzij nu 13 jaar ervaring met bril + helm is het echt automatisme geworden en duurt het nog geen 2sec dat mijn bril echt af is. En zie ook echt niets zonder bril.

@Bar-E, heb zelf een Shark Evoline 2 met alleen rijles ervaring. Ben niet brildragend, maar de helm bevalt me tot dusver goed en is ook goedgekeurd om "open" mee te rijden. Een aantal systeemhelmen zijn dat niet, misschien aandachtspuntje. Veel succes met het vinden van een geschikte helm!

@Roeleey, THNX! :)

@DA NEMO, Thnx voor de felicitaties! :) Is de spanningsregelaar een zwak onderdeel? Of hoort vervanging bij een bepaalde km-stand? (Lees net iets over terugroepactie :) ) Dank voor de aandachtspunten. Ga ze zeker meenemen bij de beoordelingen! Dat rijklaar maken leek me een beetje overbodig en dat wordt nu ook wel beetje bevestigd, mits het onderhouds boekje in order is natuurlijk.
Woon zelf in het hoge Noorden en had al even gezien dat AzorSV in/rond Utrecht woont... Maar heb hem PM gestuurd dus dan zal de deal binnenkort wel duidelijk worden.

Die MF sticker tip is ook leuk. (Moest heel ff nadenken :$ )

@Erwin_83, Particulier lijkt me zo risicovol en dan ook nog zonder garantie, zeker een gok. Ben daarom nu ook gefocused op dealers maar misschien moet ik toch eens verder kijken. Er is idd genoeg te koop maar heb toch wel een beperkt budget :)

@IQski, Bedankt! Heb je GSR gezien en ziet er zeer netjes uit. Maar bedank voor het aanbod. Misschien ruilen tegen triumph Tiger 800 ;)

@Kiwi, Misschien een n00b vraagje maar wat zijn de voordelen van stuurgewichtjes? Die richting aanwijzers zien er wit veel mooier uit maar lichtopbrengst is wel een nadeel. Van mij mag je met nog veel meer foto's komen :P

@HenkZk,

Bedankt voor de tip, bijna een helm gekocht zonder j/p (jet/integraal) goedkeuring. En de helm die ik dan wilde geven hebben was verkeerd geprijsd. Bij de kassa moest ik toch de juiste prijs betalen (+€100) en heb ik hem dus maar laten liggen. Kun wel een busje reinigingsmiddel krijgen twv €10 als dank voor net bewust maken van de verkeerde prijs in de shop. Hans, bedankt............

Nu maar ri Giessen, kijken of ze daar geld willen verdienen.

@HinkZh. Een n00b vraag is het niet hoor. Ik ben ook wel benieuwd naar het nut en de voordelen van de stuur gewichten.

Voor welk bouwjaar geld de terugroepactie van de spanningsregelaar. Ik heb pas geleden een tweedehands GSR gekocht en vraag me af of het voor mij ook van toepassing is en hoe ik kan zien dat het dan gebeurd is bij de vorige eigenaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan