Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSR *deel 9*

Status
Niet open voor verdere reacties.


Inderdaad aan het werk. In het mooie Westland. Dus ff 30 km verder.
 
Stuurgewichten is 50% functie / 50% looks, voor mij dan tenminste.

Standaard heeft de GSR (en vele anderen) een stalen verchroomd stuur. Vervang je deze, zoals mij, voor een alu superbike stuur, dan passen je standaard gewichten niet meer.

De gewichten zelf houden irritante trillingen aan de stuureinden weg, dus verminderen het getril op je handvaten. Iets wat de GSR wel eens te horen krijgt als negatief punt. Ik heb nu ook zonder de gewichten gereden, en dat merk je écht.

Punt is wel dat de originele stuurgewichten meer effect hebben, met hun 290gram per stuk. Daar komen de meeste bar-end-caps (30gram) en stuurgewichten (40-60gram per stuk) niet eens in de buurt.
 

Is bedoeld om de trillingen in je stuur wat te verminderen

Stuurgewichten gaan resonantie in het stuur tegen.
Je stuur gaat trillen, als de trilling de eigen trillingsfrequentie van het stuur (afhankelijk van materiaal, vorm en gewicht van het stuur) benadert kan het stuur gaan resoneren, wat betekent dat de trillingen enorm worden versterkt.
Door het aanbrengen van gewichten verander je de "eigen" trillingsfrequentie, waardoor het stuur mogelijk niet gaat resoneren. De hoeveelheid gewicht die je daarvoor nodig hebt, kan per stuur verschillen. Vandaar dat het vervangen door zo'n mooi alu dingetje meestal weinig zin heeft.
 
Ik sluit me aan bij de woorden van Erwin, dank voor de uitleg!
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal mee eens. Het 'mooie alu dingetje' helpt zeer zeker wel om de trillingen tegen te gaan. Niet zo veel als een echt stalen stuurgewicht, maar compleet nutteloos is het niet. Sommige mensen (zoals deze kiwi) verkiezen form over function
 

MF = Motherf.... sticker.
Had one, attached it, took it off, threw it away... (kleurverschil tussen het blauw van de kentekenplaat en sticker was me te groot)

Ja, is allemaal bespreekbaar
En ik woon ook behoorlijk in het hoge noorden hoor.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer heb je hem gehad IQ? De stickers zijn namelijk over tijd ook geevolueerd. d.w.z. ze zijn aangepast in kleur.

Of je had een oude, of je hebt niet gezien hoe erg ze vroegah waren
 

Pas een nieuwe helm gekocht en echt super tevreden De HJC R-PHA Max Silver
Is op dit moment de lichtste systeemhelm verkrijgbaar (merk ik ook echt veel van in m'n nek) en zit echt heerlijk.
TIP: Bij Jos Smit in Haarlem is hij een stuk goedkoper dan de advies/verkoopprijs
Hij is verkrijgbaar in zwart, matzwart, wit en zilver.
 
Laatst bewerkt:
Voor wie twijfelt over zijn /haar eigen (nog te kopen) motor
Op onderstaande site kun je checken of jouw motor terug in de terug roep serie valt.
Het geldt overigens alleen voor bepaalde series uit 2008 en 2009

Terugroepactie Suzuki

Edit: Staat nu ook een linkje in de OP aangezien dit onderwerp toch zo nu en dan weer terugkeert.....
 
Laatst bewerkt:
Wanneer heb je hem gehad IQ? De stickers zijn namelijk over tijd ook geevolueerd. d.w.z. ze zijn aangepast in kleur.

Of je had een oude, of je hebt niet gezien hoe erg ze vroegah waren

Ik denk een jaar geleden ofzo... De GSR heb ik pas sinds maart 2011, en ben er eerst even uit geweest omdat mijn duim even in een gips-spalk zat. Ik gok dat ik de sticker ergens in mei heb ontvangen.

Ja sorry hoor, ik zit in de kleurenprinter business, en een flink stuk van mijn dagindeling gaat op aan kleur-echtheid proberen te benaderen met 4 primaire kleuren.
Toevallig weet ik dat het zogenaamde blauw in het EU logo, Pantone Coated Reflex Blue zou moeten zijn. En laat dat nou met een "ordinaire" printer heel lastig te benaderen zijn.
 

Ik zeg, goed bezig

Mijn fiets had vrij vlotjes de nieuwe spanningsregelaar gemonteerd gekregen bij een Motoport Express die een half jaar later op de fles is gegaan. Toeval?
 

Kan je MF niet helpen aan n partij goede sticker dan?
 
Meen eens hoor, dat de kleur afwijkt. Maar vroeger was het nog veel erger
Ik zelf doe niets met printers, behalve af en toe een schop er tegenaan geven
 
Vrijdag de 13de De motor waar ik mijn zinnen op had gezet is al verkocht
Maar ook goed nieuws van de gemeente, mijn rijbewijs ligt klaar en kan afgehaald worden. Beetje jammer dat de afdeling burgerzaken al om 12u gesloten is. Maandagochtend maar ff langs. Dan is het ook geen vrijdag de 13e meer
 

Jah dat ken ik, met de zoektocht naar een GSR ook twee keer mis gezeten.

Me motor rijbewijs ophalen ging ook al zo vlot. Dag na het afrijden rijbewijs aangevraagd, op de dag zelf was die ambtenaren hut dicht natuurlijk. Op vrijdag kon ik het toen ophalen. Dus ik dacht mooi voor het weekend binnen. Kom ik een half uur voor sluitingstijd aan bij het gemeente huis, zijn ze ineens net dicht gegaan. Omdat het ( zo warm was (buiten, want binnen hebben ze gewoon airco) mochten de ambtenaren iets eerder naar huis die dag. Alleen wel heel toevallig dat toen net die middag het Nederlands elftal moest voetballen in Zuid-Afrika. Maar dat had er niks mee te maken volgens de portier.

Dus ik link want het zou mooi weer worden het weekend en de motor stond al klaar (die had ik al eerder gekocht). Dus toen maar lekker een weekend zonder rijbewijs gereden. (Was toen natuurlijk wel verzekerd want het geldige rijbewijs bestond, alleen kon ik het niet tonen mocht er wat gebeuren)
 

Bekend verhaal, ook twee weken zonder rond gereden na het behalen... Doordat ik meerdere rijbewijzen heb en voor één daarvan elke vijf jaar gekeurd moet worden heb ik verschillende data van geldigheid. Per ongeluk hadden ze allemaal dezelfde datum gegeven en mocht het van RDW niet afgegeven worden. Voor mij was het totaal niet interessant want moet toch elke 5 jaar een nieuwe aanvragen, maar ja ambtenarij he.... Een keer aangehouden, zweette peentjes, bleek de agent gewoon nieuwsgierig naar wat voor motor ik reed
 


ben ik (weer ) met je eens maar, het blijkt wel zo tezijn waneer je een dikwanding sbk stuur neemt deze de trilling minder door zou kunnen geven (ieder stuur en motor type kan een ander evect hebben!) ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar suurgewichtjes helpen dat is zeker!


GR NEMO!
 


ik hoor het al, dit komt wel goed
de gsr heb ik wel bij een motorzaak gekocht maar de andere motoren die ik heb gehad kocht ik gewoon via marktplaats
ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf monteur ben en dan zul je op andere dingen letten en dingen vallen je op (weet waar je op moet letten) maar ik kan natuurlijk ook niet in de motor kijken.
dus mijn advies is wel altijd: als je er geen of wat minder verstand van hebt kan je beter naar een motorzaak gaan en als je goed zoekt kom je ook echt wat leuks tegen
en laten we eerlijk zijn, is het bouwjaar zo interesant?
afgezien van de kleurstellingen (maar das smaak ) maakt het mij niet zo veel uit ik heb liefer een fiets van 2006 met weinig km op de teller dan 1 uit 2008 met veel (x keer of 2) meer op de teller.

en ik ben zelf nog niet zn fan van abs, maar dat is denk ik om dat ik zo eigenwijs ben
doe mij maar staalomvlochten remleidingen.



GR NEMO!
 

Jammer dat het niet gelukt is. En ach, dat rijbewijs is ook maar stukje plastic. Tis wat gezegd is. Je staat wel geregistreerd als zijnde toegelaten om een dikke brommert te rijden.

Alleen kan het wel een beetje lastig zijn als je wilt proefrijden. Dan zal er wel om een rijbewijs gevraagd worden. Ik weet niet hoe je dat in gedachte had gehad. En echt, een proefrit moet je maken. Ik heb een hele belangrijke tip gekregen toen ik een motor zocht. Ik was helemaal verliefd geworden op een Honda CB900F Hornet. Bij een proefrit ging alles lekker tot ik bochten op snelheid ging rijden. Weg al het vertrouwen! Toen ik dat vertelde op m'n werk zei een collega dat ik die motor gelijk uit m'n hoofd moest zetten. Motor moet gelijk goed voelen en vertrouwen geven. Als je het idee hebt dat je dat ding de hele tijd moet temmen, dan kan je a) ontspannen rijden en b) goede motorervaring opdoen, wel vergeten.

Ik weet niet waar je in het hoge noorden woonachtig bent, maar als je er behoefte aan hebt, wil ik wel met je mee, motortje kijken Of misschien heb je al iemand die je een beetje ondersteunt, het is tenslotte geen zak suiker die je koopt. In ieder geval, ik woon in de buurt van Sneek.
 

Ja dat ken ik, 2 jaar geleden nieuw rijbewijs gehaald (plus d) en toen werd alles verlengt behalve de C-CE. Die had ik toen ook wel kunnen verlengen, maar had toen geen zin om te wachten op het keurings gezeur. Nu weekje geleden ben ik wel gekeurd en kan ik in oktober alweer een nieuw rijbewijs gaan afhalen. Omdat het CBR zo traag is moet je optijd laten keuren. In mijn geval was er geen extra onderzoek nodig dus na een week al een brief binnen dat ik kan verlengen.
Word dan papiertje/pasje nummer 5 in 11 jaar tijd.
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel eens na een maand een nieuwe moeten aanvragen

maar hou er wel rekening mee dat als je gaat (proef) rijden en je hebt je rijbewijs nog niet opgehaald is het echt rijden zonder geldig rijbewijs!!!!
kortom de boete/sangtie die je krijgt is het zelfde wanneer je niet eens een rijbewijs hebt (wat je infijte nu ook niet hebt)!!

het is lullig maar je zult dus moeten wachten (je bent dus dan ook niet verzekerd).


GR NEMO!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.