Yeh, tis droog. En nog zon ook
@IQski, thanx voor de tips.
@kiwi, ik wil gewoon mijn bril ophouden als ik mijn helm afzet, met een integraal lukt dat niet. Als ik mijn bril afzet, ben ik teveel afhankelijk van een hond of of witte stok met rode bandjes.... En hoe kort het ook is dat ik mijn bril afzet, ik raak dan precies alles kwijt.
@MJV, ik ga over een kwartiertje ri Zoetermeer, misschien zie ik je daar, weet niet of je aan het werk bent. Anders ff in het centrum een bakkkie doen in je pauze? Daarna wil ik eigenlijk ook nog ff kijken in Giessen.
@HinkZh. Een n00b vraag is het niet hoor. Ik ben ook wel benieuwd naar het nut en de voordelen van de stuur gewichten.
Voor welk bouwjaar geld de terugroepactie van de spanningsregelaar. Ik heb pas geleden een tweedehands GSR gekocht en vraag me af of het voor mij ook van toepassing is en hoe ik kan zien dat het dan gebeurd is bij de vorige eigenaar.
Niet helemaal mee eens. Het 'mooie alu dingetje' helpt zeer zeker wel om de trillingen tegen te gaan. Niet zo veel als een echt stalen stuurgewicht, maar compleet nutteloos is het niet. Sommige mensen (zoals deze kiwi) verkiezen form over functionIs bedoeld om de trillingen in je stuur wat te verminderen
Stuurgewichten gaan resonantie in het stuur tegen.
Je stuur gaat trillen, als de trilling de eigen trillingsfrequentie van het stuur (afhankelijk van materiaal, vorm en gewicht van het stuur) benadert kan het stuur gaan resoneren, wat betekent dat de trillingen enorm worden versterkt.
Door het aanbrengen van gewichten verander je de "eigen" trillingsfrequentie, waardoor het stuur mogelijk niet gaat resoneren. De hoeveelheid gewicht die je daarvoor nodig hebt, kan per stuur verschillen. Vandaar dat het vervangen door zo'n mooi alu dingetje meestal weinig zin heeft.
@Roeleey, THNX!
@DA NEMO, Thnx voor de felicitaties!Is de spanningsregelaar een zwak onderdeel? Of hoort vervanging bij een bepaalde km-stand? (Lees net iets over terugroepactie ) Dank voor de aandachtspunten. Ga ze zeker meenemen bij de beoordelingen! Dat rijklaar maken leek me een beetje overbodig en dat wordt nu ook wel beetje bevestigd, mits het onderhouds boekje in order is natuurlijk.
Woon zelf in het hoge Noorden en had al even gezien dat AzorSV in/rond Utrecht woont... Maar heb hem PM gestuurd dus dan zal de deal binnenkort wel duidelijk worden.
Die MF sticker tip is ook leuk. (Moest heel ff nadenken)
@Erwin_83, Particulier lijkt me zo risicovol en dan ook nog zonder garantie, zeker een gok. Ben daarom nu ook gefocused op dealers maar misschien moet ik toch eens verder kijken. Er is idd genoeg te koop maar heb toch wel een beperkt budget
@IQski, Bedankt! Heb je GSR gezien en ziet er zeer netjes uit. Maar bedank voor het aanbod. Misschien ruilen tegen triumph Tiger 800
Morgen een dagje vrij, maar eens de GSR opstarten.
Wil gaan kijken voor een nieuwe helm, iemand nog tips?
Ivm mijn bril wil ik gaan kijken een systeemhelm, ben er nog niet uit of ik dan een gele of andere kleur (lees; zwart) wil.
Alle tips zijn welkom, ook motorzaken want hier in de buurt heb ik alleen Motoport Schiedam met een beetje keuze.
En die hebben hebben al genoeg geld van me gekregen.
Wanneer heb je hem gehad IQ? De stickers zijn namelijk over tijd ook geevolueerd. d.w.z. ze zijn aangepast in kleur.
Of je had een oude, of je hebt niet gezien hoe erg ze vroegah waren
Voor wie twijfelt over zijn /haar eigen (nog te kopen) motor
Op onderstaande site kun je checken of jouw motor terug in de terug roep serie valt.
Het geldt overigens alleen voor bepaalde series uit 2008 en 2009
Terugroepactie Suzuki
Edit: Staat nu ook een linkje in de OP aangezien dit onderwerp toch zo nu en dan weer terugkeert.....
Ik denk een jaar geleden ofzo... De GSR heb ik pas sinds maart 2011, en ben er eerst even uit geweest omdat mijn duim even in een gips-spalk zat. Ik gok dat ik de sticker ergens in mei heb ontvangen.
Ja sorry hoor, ik zit in de kleurenprinter business, en een flink stuk van mijn dagindeling gaat op aan kleur-echtheid proberen te benaderen met 4 primaire kleuren.
Toevallig weet ik dat het zogenaamde blauw in het EU logo, Pantone Coated Reflex Blue zou moeten zijn. En laat dat nou met een "ordinaire" printer heel lastig te benaderen zijn.
Meen eens hoor, dat de kleur afwijkt. Maar vroeger was het nog veel ergerIk denk een jaar geleden ofzo... De GSR heb ik pas sinds maart 2011, en ben er eerst even uit geweest omdat mijn duim even in een gips-spalk zat. Ik gok dat ik de sticker ergens in mei heb ontvangen.
Ja sorry hoor, ik zit in de kleurenprinter business, en een flink stuk van mijn dagindeling gaat op aan kleur-echtheid proberen te benaderen met 4 primaire kleuren.
Toevallig weet ik dat het zogenaamde blauw in het EU logo, Pantone Coated Reflex Blue zou moeten zijn. En laat dat nou met een "ordinaire" printer heel lastig te benaderen zijn.
Kan je MF niet helpen aan n partij goede sticker dan?
Vrijdag de 13deDe motor waar ik mijn zinnen op had gezet is al verkocht
Maar ook goed nieuws van de gemeente, mijn rijbewijs ligt klaar en kan afgehaald worden. Beetje jammer dat de afdeling burgerzaken al om 12u gesloten is. Maandagochtend maar ff langs. Dan is het ook geen vrijdag de 13e meer
Jah dat ken ik, met de zoektocht naar een GSR ook twee keer mis gezeten.
Me motor rijbewijs ophalen ging ook al zo vlot. Dag na het afrijden rijbewijs aangevraagd, op de dag zelf was die ambtenaren hut dicht natuurlijk. Op vrijdag kon ik het toen ophalen. Dus ik dacht mooi voor het weekend binnen. Kom ik een half uur voor sluitingstijd aan bij het gemeente huis, zijn ze ineens net dicht gegaan. Omdat het ( zo warm was (buiten, want binnen hebben ze gewoon airco) mochten de ambtenaren iets eerder naar huis die dag. Alleen wel heel toevallig dat toen net die middag het Nederlands elftal moest voetballen in Zuid-Afrika. Maar dat had er niks mee te maken volgens de portier.
Dus ik link want het zou mooi weer worden het weekend en de motor stond al klaar (die had ik al eerder gekocht). Dus toen maar lekker een weekend zonder rijbewijs gereden. (Was toen natuurlijk wel verzekerd want het geldige rijbewijs bestond, alleen kon ik het niet tonen mocht er wat gebeuren)
Is bedoeld om de trillingen in je stuur wat te verminderen
Stuurgewichten gaan resonantie in het stuur tegen.
Je stuur gaat trillen, als de trilling de eigen trillingsfrequentie van het stuur (afhankelijk van materiaal, vorm en gewicht van het stuur) benadert kan het stuur gaan resoneren, wat betekent dat de trillingen enorm worden versterkt.
Door het aanbrengen van gewichten verander je de "eigen" trillingsfrequentie, waardoor het stuur mogelijk niet gaat resoneren. De hoeveelheid gewicht die je daarvoor nodig hebt, kan per stuur verschillen. Vandaar dat het vervangen door zo'n mooi alu dingetje meestal weinig zin heeft.
@Roeleey, THNX!
@DA NEMO, Thnx voor de felicitaties!Is de spanningsregelaar een zwak onderdeel? Of hoort vervanging bij een bepaalde km-stand? (Lees net iets over terugroepactie ) Dank voor de aandachtspunten. Ga ze zeker meenemen bij de beoordelingen! Dat rijklaar maken leek me een beetje overbodig en dat wordt nu ook wel beetje bevestigd, mits het onderhouds boekje in order is natuurlijk.
Woon zelf in het hoge Noorden en had al even gezien dat AzorSV in/rond Utrecht woont... Maar heb hem PM gestuurd dus dan zal de deal binnenkort wel duidelijk worden.
Die MF sticker tip is ook leuk. (Moest heel ff nadenken)
@Erwin_83, Particulier lijkt me zo risicovol en dan ook nog zonder garantie, zeker een gok. Ben daarom nu ook gefocused op dealers maar misschien moet ik toch eens verder kijken. Er is idd genoeg te koop maar heb toch wel een beperkt budget
@IQski, Bedankt! Heb je GSR gezien en ziet er zeer netjes uit. Maar bedank voor het aanbod. Misschien ruilen tegen triumph Tiger 800
Vrijdag de 13deDe motor waar ik mijn zinnen op had gezet is al verkocht
Maar ook goed nieuws van de gemeente, mijn rijbewijs ligt klaar en kan afgehaald worden. Beetje jammer dat de afdeling burgerzaken al om 12u gesloten is. Maandagochtend maar ff langs. Dan is het ook geen vrijdag de 13e meer
Bekend verhaal, ook twee weken zonder rond gereden na het behalen... Doordat ik meerdere rijbewijzen heb en voor één daarvan elke vijf jaar gekeurd moet worden heb ik verschillende data van geldigheid. Per ongeluk hadden ze allemaal dezelfde datum gegeven en mocht het van RDW niet afgegeven worden. Voor mij was het totaal niet interessant want moet toch elke 5 jaar een nieuwe aanvragen, maar ja ambtenarij he.... Een keer aangehouden, zweette peentjes, bleek de agent gewoon nieuwsgierig naar wat voor motor ik reed