Suzuki GSR *Deel 6*

Status
Niet open voor verdere reacties.
trilling kwam voornamelijk door de strakke punten in de ketting... nieuwe set dus.
note to self: beter vetten!!! scheelt veel geld

Ik heb als tip gekregen om de ketting elke 500km in te vetten. Ik vond dit vrij veel maar in praktijk valt het wel mee.
Ik gebruik zelf de kettingspray van Castrol en deze maakt de ketting wit. Dit ziet er niet erg mooi uit, maar als de ketting niet meer wit is dan weet je dat je hem weer moet invetten. En dat is meestal wel na 500km.

Ik denk dat je beter een paar bussen ketting vet te veel kunt kopen, dan een paar keer je ketting te moeten laten vervangen.

Ik meld me ook weer :)

Is er nog behoefte om misschien eens een meeting te organiseren en dan meer dan 3 gsr's bij elkaar te krijgen? Mocht daar behoefte aan zijn dan stel ik ergens in brabant voor voor onze belgische vrienden :)

:Y *O* wat mij betreft wel!

Ik heb het de volgende maanden wel druk met verhuizen...

anders eens een meeting manager starten?

Ik heb als tip gekregen om de ketting elke 500km in te vetten. Ik vond dit vrij veel maar in praktijk valt het wel mee.
Ik gebruik zelf de kettingspray van Castrol en deze maakt de ketting wit. Dit ziet er niet erg mooi uit, maar als de ketting niet meer wit is dan weet je dat je hem weer moet invetten. En dat is meestal wel na 500km.

Ik denk dat je beter een paar bussen ketting vet te veel kunt kopen, dan een paar keer je ketting te moeten laten vervangen.

Is een goede tip, waar ik eerlijk gezegd wel mijn voeten aan veeg...

Als je elke dag 60 km woonwerk doet en geen ander vervoer hebt is 500 weinig hoor ;)

@ jozzef
@ wegdekdaniel
@ dbpeugeotke
@ sjeordvm

een fotootje posten en jullie kunnen er bij in de OP!

Je mag deze er wel inzetten voor mij:
suzukigsr3.jpg

Als ik dan een andere foto heb, laat ik het wel weten.

hey

voor mij mag je deze foto verlopig plaatsen

[~[url="http://img710.imageshack.us/img710/8466/010ygf.jpg"]afbeelding~][/URL]

grt ivo

done ;)

In verband met de vraag over het verbruik...

Hieronder nog eens mijn overzichtje (ik hou elke tankbeurt bij). Ondertussen dus 94 keer getankt, na 20300 km. Ik rij vrij rustig, veel woon-werkverkeer. De dieptepunten zijn altijd reizen of lange toerbeurten. Dan verbruikt hij minder dan 5 liter / 100km.
De grafiek is dus ook in aantal liter per 100 km.

Gemiddelde = 5.42 liter/100 km of 1:18.45

2iu6kgm.jpg

Laatst bewerkt:
schrijf een boek! nee, gewoon een lange post :X

Even een vraagje aan de experts.
Wat is het gemid. verbruik van een gsr.
M.a.w. hoeveel km haal je zo met een volle tank met sportief rijgedrag
(geen race rijstijl, wel sportief) [afbeelding]
Ik begon met 1:15, toen afgezakt naar 1:13 door aanpassingen, op vakanties (betere benzine) 1:17
Gisteren weer 1:15.78 na terugveranderen a/f mixture
maar mét passagier én gemiddelde van 130km/h
dus ik ben weer blij!!!
Ik kom zo ongeveer 160-180 km op 1 tank, en dan rij ik echt niet maximaal volgas...
oeh, da's helemaal weinig

tussen de 200 en 230km
gisteren 250km *O*
@ jozzef
@ wegdekdaniel
@ dbpeugeotke
@ sjeordvm

een fotootje posten en jullie kunnen er bij in de OP!
zal dit weekend even zoeken...heb nog een leuke met een koe in zwitserland :)

dat zou dus bij mij elk weekend zijn en dat lukt helaas vaak niet.
ik geef toe, meer luiheid dan overmacht.
heb bussen met louis-vet, maar wil erg graag een scott-oiler
maar even mee wachten na laatste uitgave

done ;)

In verband met de vraag over het verbruik...

Hieronder nog eens mijn overzichtje (ik hou elke tankbeurt bij). Ondertussen dus 94 keer getankt, na 20300 km. Ik rij vrij rustig, veel woon-werkverkeer. De dieptepunten zijn altijd reizen of lange toerbeurten. Dan verbruikt hij minder dan 5 liter / 100km.
De grafiek is dus ook in aantal liter per 100 km.

Gemiddelde = 5.42 liter/100 km of 1:18.45

[afbeelding]
hmm, ik heb hier ook nog honderdmiljoenmiljard tankbonnetjes liggen...zal ook een kijken of ik een grafiekje kan maken

wat betekenen de waarden op je assen?

Laatst bewerkt:
hmm, ik heb hier ook nog honderdmiljoenmiljard tankbonnetjes liggen...zal ook een kijken of ik een grafiekje kan maken

wat betekenen de waarden op je assen?

de 5,00 enz is het aantal liter per 100 km
de getallen zijn gewoon de nummer van de tankbeurt.

Gisteren nog getankt na 281 km *O*

Maar was wel goed voor 15,6 liter :+

Boh vind dat echt nette waarden hoor 1:18, ben geloof ik nog nooit boven de 1:15 uitgekomen. Ik ga het inderdaad toch weer eens bekijken, hoeveel ik nu verbruik.

Ik spuit mijn ketting in met Profi Dry Lube, geen vervuild achterwiel is het grote voordeel. Ik heb mijn ketting en tandwielen er nu een 24000 kilometer opzitten, en de kettingindicator staat slechts op de helft!

Ik spuit mijn ketting in met Profi Dry Lube, geen vervuild achterwiel is het grote voordeel. Ik heb mijn ketting en tandwielen er nu een 24000 kilometer opzitten, en de kettingindicator staat slechts op de helft!

Kettingindicator :?

hebben wij dat :? :X

Wat denk je jongens, maak ik een meeting manager aan voor de resterende zondagen van 2010? Zien we wel wanneer iedereen kan, of is daar geen animo voor?

hey

net terug van werk 200 km gereden ging 11 liter in zat hij wel nok vol

grt ivo

Ja Linking, dat hebben wij een kettingindicator, op de achterbrug van je gsr staan een aantal streepjes die aangeven hoe ver de kettingspanners naar achteren zijn getrokken, aan de hand hiervan heb je een indicatie hoeveel je ketting nog op te spannen is.

Trouwens wij hebben ook een speciaal opbergsysteem voor een U-slot onder het zadel, ook iets wat veel mensen niet weten :)

Ik ben ook wel in voor een meeting, mits het niet al te ver uit de buurt is :)

Laatst bewerkt:
Ben ook nog steeds actief aan het meelezen ;)
Over het verbruik: haalde laatst 260 km op 1 tank, bij rustig rijden (heb wel 25kw weet niet of dat scheelt). En bij sportief zover dat gaat 220km ofzo? Ik hou dat nooit zo bij

En weer eens een meeting lijkt me wel leuk ja.
En ik vindt Brabant prima hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan