Suzuki GS500 topic #7

Status
Niet open voor verdere reacties.
right... als hij een fatsoenlijk tooltje had gebruikt was het stukken minder 'omslachtig' als de nokkenassen demonteren...

als ik het goede filmpje vor mij heb tenminste

Ik heb het niet over het verwisselen, maar alleen al over het meten opzich, je kunt 3 nokken tegelijk pakken... Naar ik me kan herinneren deed hij dat niet...

En dacht je dat het met een fatsoenlijk tooltje wel makkelijk was gegaan? ;) Het blijf kloten om die shim eruit te krijgen als die nokkenas er recht boven zit. Daarom vond ik het eigenlijk veel minder omslachtig om de nokkenassen eruit te halen, dan om eerst een tooltje te moeten maken, en daarna toch nog moeten prutsen ;)
 
Ik heb het niet over het verwisselen, maar alleen al over het meten opzich, je kunt 3 nokken tegelijk pakken... Naar ik me kan herinneren deed hij dat niet...
Dát weet ik idd ook niet.

En dacht je dat het met een fatsoenlijk tooltje wel makkelijk was gegaan?
Als het tootlje van voldoende hard materiaal is zodat het niet vervormt, ja ;)

Díe zeldzame keer dat het louis tooltje fatsoenlijk blijft zitten wip je hem er zo uit, en terug.
 
Gelukt bedankt *D ff een foto van me motor,net klaar met het ombouwen *O*
full
 
je moet er wel van houden hoor zo...

Maar het is absoluut geen eenheidsworst zoals veel gs'en toch wel op elkaar lijken.

Die demper is wel echt gruwelijk vet trouwens, pas maar op dat je geen buurkindertjes kwijtraakt _O-
 
ziet er wel apart uit.
zou je m alleen wel in de regen buiten laten staan :X
dalijk loopt je uitlaat vol _O-
wel leuke ombouw, en origineel geklust.
groeten paul

Volgens mij regende het niet maar had ie hem gewassen! :9
Anders wel heeeeel plaatselijke regenbui :P
 
hmmz of zn motor zweet nogal :+
maargoed je hebt gelijk ziet er nogal plaatselijk uit.
toch wel iets waar je met zo'n uitlaat rekening mee moet houden.
beetje minder als je motor ineens als een snorkel klinkt. _O-
als oplossing zou je zo'n klepje van een vrachtwagen bovenop kunnen zetten _O-
Wel respect voor de ombouw. Keb nu ook een ander kontje op de kop getikt en ga mn gsje dus waarschijnlijk toch nog verbouwen.
Ik heb er alleen voor gezorgd dat ik nog waarschijnlijk mn originile subframe niet weg hoef te halen zodat ie altijd weer terug naar origineel kan.
Maargoed van die verbouwing horen jullie tzt wel.
groeten paul
 
Wie kan mij vertellen waar de slang in het rood naar toe loopt, oftewel op aangesloten zit? Ben namelijk nu bezig met een gs opnieuw aan het opbouwen/opknappen en kan maar niet vinden waar die naartoe loopt.

Untitled-2.jpg


Binnenkort zal ik nog een foto nemen van m'n kabelboom, want 1 aansluiting heb ik over. Vandaar dat het hele electrisch het niet goed doet :(

Alvast bedankt!
 
Wie kan mij vertellen waar de slang in het rood naar toe loopt, oftewel op aangesloten zit? Ben namelijk nu bezig met een gs opnieuw aan het opbouwen/opknappen en kan maar niet vinden waar die naartoe loopt.

[afbeelding]

Binnenkort zal ik nog een foto nemen van m'n kabelboom, want 1 aansluiting heb ik over. Vandaar dat het hele electrisch het niet goed doet :(

Alvast bedankt!

als ik me niet vergis is dit t slangetje dan onderaan je tank zit.
dit is de overloop/ontluchting van je tank. Hier hoeft niet percé een slangetje op maar als je het niet hebt dan loost ie zn teveel aan benzine bovenop je blok wat niet erg leuk is.
Ik zou dus wel een slangetje hieraan maken en dan zorgen dat ie ergens onder de motor uitkomt liefst niet boven de uitlaat en liefst ook niet voor het achterwiel.
succes met de opbouw heb ik ook gedaan, mijne zag er int begin zo uit:
full
 
Wie kan mij vertellen waar de slang in het rood naar toe loopt, oftewel op aangesloten zit? Ben namelijk nu bezig met een gs opnieuw aan het opbouwen/opknappen en kan maar niet vinden waar die naartoe loopt.

[afbeelding]

Binnenkort zal ik nog een foto nemen van m'n kabelboom, want 1 aansluiting heb ik over. Vandaar dat het hele electrisch het niet goed doet :(

Alvast bedankt!
naar de biertap? :+ :+ :9~
 
Hebben jullie zijn hele project nog niet gezien, ofzo? Ik heb het al die tijd al zitten volgen in het street-fighter gedeelte van MF.

Maar idd, een vette fiets, al vind dat kontje wel heel erg afgezaagt...Maarja ik heb overal wel een opmerking over.

:+ :+
 
hihihi afgezaagd op een andere manier dan normaal uiteraard.
ik had zn topic ook al gezien in SF maar blijft een grappig ding
 
Laatst bewerkt:
als ik me niet vergis is dit t slangetje dan onderaan je tank zit.
dit is de overloop/ontluchting van je tank. Hier hoeft niet percé een slangetje op maar als je het niet hebt dan loost ie zn teveel aan benzine bovenop je blok wat niet erg leuk is.
Ik zou dus wel een slangetje hieraan maken en dan zorgen dat ie ergens onder de motor uitkomt liefst niet boven de uitlaat en liefst ook niet voor het achterwiel.

Nope. Ontluchting van de tank is die slang ernaast, die naar mijn duim loopt. De "rode" slang is de vacuüm aansluiting die loopt van de carbs naar de benzinekraan. Zonder die slang krijg je geen benzine door de benzinekraan (vacuümkraan)
 
Nope. Ontluchting van de tank is die slang ernaast, die naar mijn duim loopt. De "rode" slang is de vacuüm aansluiting die loopt van de carbs naar de benzinekraan. Zonder die slang krijg je geen benzine door de benzinekraan (vacuümkraan)


Maak je niet druk, die ligt gewoon los. Ik vroeg mij ook af vanwaar die kwam. Maar ik kon niets vinden.
 
als ik me niet vergis is dit t slangetje dan onderaan je tank zit.
dit is de overloop/ontluchting van je tank. Hier hoeft niet percé een slangetje op maar als je het niet hebt dan loost ie zn teveel aan benzine bovenop je blok wat niet erg leuk is.
Ik zou dus wel een slangetje hieraan maken en dan zorgen dat ie ergens onder de motor uitkomt liefst niet boven de uitlaat en liefst ook niet voor het achterwiel.
succes met de opbouw heb ik ook gedaan, mijne zag er int begin zo uit:
[afbeelding]


Op welke manier heb jij je motorblok op de grond gekregen? Ik hoop toch met wat hulp?

Hoe krijg je het blok er het makkelijkst terug op?
 
Met een paar sterke mannen :). Ding is megazwaar te tillen. Ik heb toen ook nog hulpgehad van een klein takeltje aan het plafond van de schuur.
 
heb er ook wel zelf aan lopen sleuren maar t grootste gedeelte van de tijd heeft een mede MFer en goede vriend van mij (brakke gaid) geholpen.
Erin krijgen is inderdaad even tricky. Sowieso die rechterframe beugel eraf en dan vanaf rechts het blok er een beetje schuin intillen.
Het is erg zwaar, frustrerend en rug slopend werk maar daarna heb je ook wat ;)
Wel verstandig om even de olie eruit te laten, iets dat ik dus niet gedaan heb en dat heb ik gemerkt ook.
Wel oppassen voor je mooie suzuki stickertje op je dynamo deksel want ik heb daar nu ook dikke krassen in door de blok ophangingsbeugels. :(
Niet heel erg want ik heb nog een reserve setje deksels liggen die ik waarschijnlijk ga polijsten. })
Ik had wel het geluk dat ik de spullen volledig gemonteerd onder de ene gs uit kon halen om ze daarna onder de andere in te schroeven. Hierdoor had ik wel een beter idee hoe alles gezeten had.
Verder veel succes, logisch nadenken (zo dom zijn ze niet geweest bij t ontwerp van de gs) en veel geduld.
Ik heb bij mij in ongeveer 1 dag t blok omgezet van 1 motor naar de andere.
groeten paul
 
Laatst bewerkt:
heb er ook wel zelf aan lopen sleuren maar t grootste gedeelte van de tijd heeft een mede MFer en goede vriend van mij (brakke gaid) geholpen.
Erin krijgen is inderdaad even tricky. Sowieso die rechterframe beugel eraf en dan vanaf rechts het blok er een beetje schuin intillen.
Het is erg zwaar, frustrerend en rug slopend werk maar daarna heb je ook wat ;)
Wel verstandig om even de olie eruit te laten, iets dat ik dus niet gedaan heb en dat heb ik gemerkt ook.
Wel oppassen voor je mooie suzuki stickertje op je dynamo deksel want ik heb daar nu ook dikke krassen in door de blok ophangingsbeugels. :(
Niet heel erg want ik heb nog een reserve setje deksels liggen die ik waarschijnlijk ga polijsten. })
Ik had wel het geluk dat ik de spullen volledig gemonteerd onder de ene gs uit kon halen om ze daarna onder de andere in te schroeven. Hierdoor had ik wel een beter idee hoe alles gezeten had.
Verder veel succes, logisch nadenken (zo dom zijn ze niet geweest bij t ontwerp van de gs) en veel geduld.
Ik heb bij mij in ongeveer 1 dag t blok omgezet van 1 motor naar de andere.
groeten paul
Hoe kom jij aan dat dekseltje? Die van mij is ook beschadigd. Ik zou die dus ook willen restaureren. Maar zijn die niet van plastic?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan