Denniz1990
Die hard MF'er
Mag ik ook weer in de opening post ? Ik mis mij
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hebben jullie trouwens een benzine filter op de GS staan? Bij mij stond er origineel geen op maar misschien zet ik er beter toch eentje tussen?
Ik heb er ook een filter tussen zitten. Niet voor de tank (die is getank-cured en brandschoon) maar voor de benzineslangen die troep af beginnen te geven.
Mijn filter ligt op het blok onder de carbs dus de boel wordt lekker warm. Ik stond vorige week stil wegens vapour lock
Ik heb er ook een filter tussen zitten. Niet voor de tank (die is getank-cured en brandschoon) maar voor de benzineslangen die troep af beginnen te geven.
Mijn filter ligt op het blok onder de carbs dus de boel wordt lekker warm. Ik stond vorige week stil wegens vapour lock
Een nieuwere GS500 heeft door milieu-eisen een stevige dip in het koppel rond die 5000 rpm. Ik heb de sproeiernaald een tandje hoger gezet en dat hielp echt goed. Het zou mij daarom ook niet verbazen als het afstellen van de carburatie op een vermogensbank zo maar een paar extra paardjes uit het blok weet te toveren. Bovendien zijn oudere GS-jes veel zuiniger, dat kan ook veroorzaakt worden door een te krappe afstelling.De carburatie staat toch nog niet helemaal op punt heb ik de indruk. Bij 4000 -5000 rpm durft hij een dip hebben en komt hij er trager doorheen (of misschien is dit eigen aan de motor?). Vanaf 5000 rpm vliegt hij dan tot aan het rood.
Ook bij constant toeren rijden bij 3k-4k rpm schokt hij een beetje.
Bij de garage hebben ze bij mij er ook een filter tussen gezet waardoor de slang nu ook op het blok ligt. Wat gebeurt er dan precies?Beunhaas
Dat is mij ook gelukt. Snelsluitingen in de benzineleidingen gemonteerd zodat die achterlijke kraan onder de tank niet meer dicht hoeft maar door die snelsluitingen liggen de slangen op het blok.
Een kwartiertje knallen over de snelweg... bingo, even wachten.
Ik heb een stukje schuimplastic onder de slangen gelegd.Een nieuwere GS500 heeft door milieu-eisen een stevige dip in het koppel rond die 5000 rpm. Ik heb de sproeiernaald een tandje hoger gezet en dat hielp echt goed. Het zou mij daarom ook niet verbazen als het afstellen van de carburatie op een vermogensbank zo maar een paar extra paardjes uit het blok weet te toveren. Bovendien zijn oudere GS-jes veel zuiniger, dat kan ook veroorzaakt worden door een te krappe afstelling.
(Mijn GS500 loopt 1 op 18, gespierde spijker had een GS500 heeft die richting 1 op 25 ~1 op 30 liep)
Toen auto's ineens aan milieu-eisen moesten voldoen, waren er ook veel klachten dat het verbruik hoger was. Minder benzine mengen betekent niet automatisch een efficientere motor.
Bij de garage hebben ze bij mij er ook een filter tussen gezet waardoor de slang nu ook op het blok ligt. Wat gebeurt er dan precies?
Ik heb een stukje schuimplastic onder de slangen gelegd.
Ook vreemd is dat enkel de motor draait als mijn benzine kraan op 'pri' staat en alle slangen zijn aangesloten? Kan dit liggen aan de benzine kraan zelf?
(Mijn GS500 loopt 1 op 18, gespierde spijker had een GS500 heeft die richting 1 op 25 ~1 op 30 liep)
Misschien is het een idee de op eens op te schonen, een aantal personen achter de foto's zijn al niet meer actief.
Gewoon iedereen ff opnieuw een foto laten sturen die er in wil.
Hoi!
Ik heb me net aangemeld en kwam hier meekletsen. Ik heb ook een gs500e en ga daarmee graag rijden, op het moment zeker een keer per week. Vaak gewoon lekker rondjes rijden, maar soms ook woon-werk-verkeer. Dit is mijn motor:
[afbeelding]
Hoi!
Ik heb me net aangemeld en kwam hier meekletsen. Ik heb ook een gs500e en ga daarmee graag rijden, op het moment zeker een keer per week. Vaak gewoon lekker rondjes rijden, maar soms ook woon-werk-verkeer. Dit is mijn motor:
[afbeelding]
Mooie fiets ik heb precies dezelfde. Komt zeker uit 1996? Anders uit eind 95 of begin 97 omdat dat de enige periode is waarin deze kleur is geleverd
Er komt trouwens waarschijnlijk binnen afzienbare tijd een kapiteinkoek voorvork keerring howto aan want zo te zien zijn de mijne lek.
Welkom
Gelukkig maarDe oplossing voor het startprobleem was natuurlijk weer makkelijk: gecorrodeerd startpuntje achter de startknop. Schoonmaken, contactspray... Klaar!
Ja dat klopt, 1996! Jij ook een uit 1996? Ik zie de kleur inderdaad niet vaak voorbij komen!