Suzuki GS500 Topic #26 - Een betere is nog niet uitgevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik merk wel dat mijn motor nog redelijk slecht start en rond 4k rpm heeft hij altijd even een dipje. Constant rijden aan 3-5 k rpm dan durft hij soms ook wat schokken...
 
Misschien is het een idee de op eens op te schonen, een aantal personen achter de foto's zijn al niet meer actief.
Gewoon iedereen ff opnieuw een foto laten sturen die er in wil.
 
Ik laat het voorlopig zo. Iedereen die er nu in staat is recent nog aanwezig geweest op het forum. De meerderheid vandaag nog.
 
Hebben jullie trouwens een benzine filter op de GS staan? Bij mij stond er origineel geen op maar misschien zet ik er beter toch eentje tussen? ;)

Ja. Ik heb er een extra filter tussen zitten. De GS500 tankjes staan er om bekend dat ze wel eens roesten en die roestresten wil ik niet in mijn carburateurs terug vinden.
 
Oke dan ga ik de mijne er ook proberen tussen zetten. De carburatie staat toch nog niet helemaal op punt heb ik de indruk. Bij 4000 -5000 rpm durft hij een dip hebben en komt hij er trager doorheen (of misschien is dit eigen aan de motor?). Vanaf 5000 rpm vliegt hij dan tot aan het rood.
Ook bij constant toeren rijden bij 3k-4k rpm schokt hij een beetje.
 
Ik heb er ook een filter tussen zitten. Niet voor de tank (die is getank-cured en brandschoon) maar voor de benzineslangen die troep af beginnen te geven.
Mijn filter ligt op het blok onder de carbs dus de boel wordt lekker warm. Ik stond vorige week stil wegens vapour lock :P
 
Ik heb er ook een filter tussen zitten. Niet voor de tank (die is getank-cured en brandschoon) maar voor de benzineslangen die troep af beginnen te geven.
Mijn filter ligt op het blok onder de carbs dus de boel wordt lekker warm. Ik stond vorige week stil wegens vapour lock :P

Beunhaas O-) :+
 
Ik heb er ook een filter tussen zitten. Niet voor de tank (die is getank-cured en brandschoon) maar voor de benzineslangen die troep af beginnen te geven.
Mijn filter ligt op het blok onder de carbs dus de boel wordt lekker warm. Ik stond vorige week stil wegens vapour lock :P

Dat is mij ook gelukt. Snelsluitingen in de benzineleidingen gemonteerd zodat die achterlijke kraan onder de tank niet meer dicht hoeft maar door die snelsluitingen liggen de slangen op het blok.
Een kwartiertje knallen over de snelweg... bingo, even wachten.

Ik heb een stukje schuimplastic onder de slangen gelegd.


De carburatie staat toch nog niet helemaal op punt heb ik de indruk. Bij 4000 -5000 rpm durft hij een dip hebben en komt hij er trager doorheen (of misschien is dit eigen aan de motor?). Vanaf 5000 rpm vliegt hij dan tot aan het rood.
Ook bij constant toeren rijden bij 3k-4k rpm schokt hij een beetje.
Een nieuwere GS500 heeft door milieu-eisen een stevige dip in het koppel rond die 5000 rpm. Ik heb de sproeiernaald een tandje hoger gezet en dat hielp echt goed. Het zou mij daarom ook niet verbazen als het afstellen van de carburatie op een vermogensbank zo maar een paar extra paardjes uit het blok weet te toveren. Bovendien zijn oudere GS-jes veel zuiniger, dat kan ook veroorzaakt worden door een te krappe afstelling.
(Mijn GS500 loopt 1 op 18, gespierde spijker had een GS500 heeft die richting 1 op 25 ~1 op 30 liep)



Toen auto's ineens aan milieu-eisen moesten voldoen, waren er ook veel klachten dat het verbruik hoger was. Minder benzine mengen betekent niet automatisch een efficientere motor.
 
Laatst bewerkt:
Dat is mij ook gelukt. Snelsluitingen in de benzineleidingen gemonteerd zodat die achterlijke kraan onder de tank niet meer dicht hoeft maar door die snelsluitingen liggen de slangen op het blok.
Een kwartiertje knallen over de snelweg... bingo, even wachten.

Ik heb een stukje schuimplastic onder de slangen gelegd.Een nieuwere GS500 heeft door milieu-eisen een stevige dip in het koppel rond die 5000 rpm. Ik heb de sproeiernaald een tandje hoger gezet en dat hielp echt goed. Het zou mij daarom ook niet verbazen als het afstellen van de carburatie op een vermogensbank zo maar een paar extra paardjes uit het blok weet te toveren. Bovendien zijn oudere GS-jes veel zuiniger, dat kan ook veroorzaakt worden door een te krappe afstelling.
(Mijn GS500 loopt 1 op 18, gespierde spijker had een GS500 heeft die richting 1 op 25 ~1 op 30 liep)



Toen auto's ineens aan milieu-eisen moesten voldoen, waren er ook veel klachten dat het verbruik hoger was. Minder benzine mengen betekent niet automatisch een efficientere motor.

Nu wilt het dat ik een oude GS heb. Dus vanwaar komt die dip dan :9
Hij start ook moeilijker vind ik, voor de rest rijd die wel perfect en is mijn valse-lucht effect weg.

Ook vreemd is dat enkel de motor draait als mijn benzine kraan op 'pri' staat en alle slangen zijn aangesloten? Kan dit liggen aan de benzine kraan zelf?
 
Laatst bewerkt:
Bij de garage hebben ze bij mij er ook een filter tussen gezet waardoor de slang nu ook op het blok ligt. Wat gebeurt er dan precies?

Gaat de benzine koken. Kan je de slang niet met tyrapje ergens wat hoger aan vasthangen dat er wat ruimte tussen de slang en het blok is?
 
Ik heb een stukje schuimplastic onder de slangen gelegd.

Goed voorbeeld doet goed volgen. Morgen wordt het weer wat warmer en moet ik 170km snelweg enkele reis, dus ook weer terug en ik heb geen zin om stil te staan.

aet91f.jpg

:+

Ook vreemd is dat enkel de motor draait als mijn benzine kraan op 'pri' staat en alle slangen zijn aangesloten? Kan dit liggen aan de benzine kraan zelf?

Misschien is ie vies. Even openmaken en schoonmaken.

(Mijn GS500 loopt 1 op 18, gespierde spijker had een GS500 heeft die richting 1 op 25 ~1 op 30 liep)

Hier 1:25 bij normaal rijden. Ik heb hem nog niet onder de 1:22 gekregen :)
 
Laatst bewerkt:
Misschien is het een idee de op eens op te schonen, een aantal personen achter de foto's zijn al niet meer actief.
Gewoon iedereen ff opnieuw een foto laten sturen die er in wil.

Ik heb in het vorige topic 60% van de mensen eruit gegooid. Diegene die er nu instaan hebben naar mijn idee nog een gs en dwalen hier nog een beetje rond.

Patrick zou er nog uit geflikkerd kunnen worden. Van tropic weet ik niet zeker of die nog een gs heeft.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk !
Vandaag eerste ritje gehad op de GS.
Stuurt toch n tikje lichter als de lesmotor :]
Nu kilometers gaan maken
 
Hoi!

Ik heb me net aangemeld en kwam hier meekletsen. Ik heb ook een gs500e en ga daarmee graag rijden, op het moment zeker een keer per week. Vaak gewoon lekker rondjes rijden, maar soms ook woon-werk-verkeer. Dit is mijn motor:

256xlrt.jpg
 
Hoi!

Ik heb me net aangemeld en kwam hier meekletsen. Ik heb ook een gs500e en ga daarmee graag rijden, op het moment zeker een keer per week. Vaak gewoon lekker rondjes rijden, maar soms ook woon-werk-verkeer. Dit is mijn motor:

[afbeelding]

Mooie fiets ik heb precies dezelfde. Komt zeker uit 1996? Anders uit eind 95 of begin 97 omdat dat de enige periode is waarin deze kleur is geleverd :P


Er komt trouwens waarschijnlijk binnen afzienbare tijd een kapiteinkoek voorvork keerring howto aan want zo te zien zijn de mijne lek.
 
Mooie fiets ik heb precies dezelfde. Komt zeker uit 1996? Anders uit eind 95 of begin 97 omdat dat de enige periode is waarin deze kleur is geleverd :P


Er komt trouwens waarschijnlijk binnen afzienbare tijd een kapiteinkoek voorvork keerring howto aan want zo te zien zijn de mijne lek.

Ja dat klopt, 1996! Jij ook een uit 1996? Ik zie de kleur inderdaad niet vaak voorbij komen!
 
De oplossing voor het startprobleem was natuurlijk weer makkelijk: gecorrodeerd startpuntje achter de startknop. Schoonmaken, contactspray... Klaar!
 
Ja dat klopt, 1996! Jij ook een uit 1996? Ik zie de kleur inderdaad niet vaak voorbij komen!

Ik ook ja. Het natuurlijk het mooiste GS kleurtje dat er is :+
Sommige mensen denken dat het groen is maar hij is toch echt blauw. De officiële kleur is dan ook 'ocean blue'. Altijd een leuke kleurenblindheid test.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan