Suzuki GS500 Topic #26 - Een betere is nog niet uitgevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedoel dus schakelaar losschroeven en dan achter t knopje de twee polen van de schakelaar kortsluiten
 
Als je de uitlaat aanpast moet je dan de carburators zelf ook terug afstellen?
En kan je de originele uitlaat aanpassen dat die een iets diepere brom geeft?
Originele pijp klinkt vrij scherp vind ik en het 2 cilinder geluid vind ik best mooi.
 
Wat ik heb gedaan is de relantie schroef helemaal terug gedraait, het probleem heeft zichzelf opgelost vermoed ik. Hij draait nu relantie op 1500 rpm en nu blijft hij niet meer hangen. Motor draait zoals het hoort. Ook kan ik de benzine kraan enkel op pri zetten en alle benzine slangen zijn aangesloten.

Vreemd allemaal, maar goed hij draait goed daar ben ik blij om!
Bedankt voor de hulp allen!

H'm,
Het lijkt er op dat ik iemand een krat Jupiler schuldig ben. -O- .



Misschien is een how to carburateur afstellen wel een keer handig. Aan de andere kant: als er zo'n how to ergens staat gaan mensen draaien aan de schroefjes en daar kan je het beste van af blijven. Gewoon af en toe schoonmaken met zo'n spuitbusje "carbcleaner", meer is echt niet nodig. Bij BMW noemden de monteurs de regelschroeven aan de carburateurs zelfs de "verboden schroefjes".

Op het gevoel/gehoor afstellen is een benaderingsmethode die een ervaren vakman kan uitvoeren. Echt afstellen doe je met speciaal gereedschap en kennis hoe zo'n ding werkt, een carburateur is een complex ding.



Voorbeeld van reiniger:
99.jpg
 
Thanks voor de tip. Bedoel jij de schakelaar aan het stuur, of......
Het startrelais moet je kunnen horen als de startmotor niet draait.

Ik zou een multimeter gebruiken. Je begint met de startmotor, kijken of die spanning krijgt. En dan langzaam aan alle schakelaars doormeten. Schakelaars zoals de schakelaar aan het stuur, de schakelaar bij het standaard pootje, ik dacht dat er ook een schakelaar bij het koppelingshendel zit.
En ik heb mezelf een keer het habbieboebie gezocht naar de stekker die meneer Suzuki verzonnen heeft om ooit een alarm op aan te kunnen sluiten...
 
Thanks voor de tip. Bedoel jij de schakelaar aan het stuur, of......
ja die bedoel ik.
Wat je ook zou kunnen bekijken is of het kabeltje naar je neutral switch niet kapot is. Die was bij mij afgebroken, toen wilde ie ook niet starten. dit kabeltje loopt van achter het tandwiel voor naar boven geloof ik. Ik heb m gewoon weer op t blok gesoldeerd. Pak gewoon het wphb erbij en zoek het pad van accu-contact-dodemansknop-startknop-startrelais-startmotor (zoiets) op en check inderdaad met een multimeter of elk punt werkt. maakt niet uit of je van voor naar achter of van achter naar voren werkt of in t midden begint. als je ze maar allemaal controleert. kijk of even of al je stekkers nog goed contact maken. Heb me laatst ook een dag gek gemaakt, zonder de stekkers door te meten.
 
H'm,
Het lijkt er op dat ik iemand een krat Jupiler schuldig ben. -O- .



Misschien is een how to carburateur afstellen wel een keer handig. Aan de andere kant: als er zo'n how to ergens staat gaan mensen draaien aan de schroefjes en daar kan je het beste van af blijven. Gewoon af en toe schoonmaken met zo'n spuitbusje "carbcleaner", meer is echt niet nodig. Bij BMW noemden de monteurs de regelschroeven aan de carburateurs zelfs de "verboden schroefjes".

Op het gevoel/gehoor afstellen is een benaderingsmethode die een ervaren vakman kan uitvoeren. Echt afstellen doe je met speciaal gereedschap en kennis hoe zo'n ding werkt, een carburateur is een complex ding.



Voorbeeld van reiniger:
[afbeelding]

Koop een colortune voor het afstellen stationair. Dan kan je perfectie nastreven.
En dat bmw monteurs dat roepen, bevestigt alleen maar het beeld wat ik al van bmw rijders had :+
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor geen relais klikken. Het lijkt erop dat de startknop gewoon dood is.
Ik ga met de multimeter aan de slag. Uitdaging, elektrisch ben ik niet al te begaafd zeg maar:)



Het startrelais moet je kunnen horen als de startmotor niet draait.

Ik zou een multimeter gebruiken. Je begint met de startmotor, kijken of die spanning krijgt. En dan langzaam aan alle schakelaars doormeten. Schakelaars zoals de schakelaar aan het stuur, de schakelaar bij het standaard pootje, ik dacht dat er ook een schakelaar bij het koppelingshendel zit.
En ik heb mezelf een keer het habbieboebie gezocht naar de stekker die meneer Suzuki verzonnen heeft om ooit een alarm op aan te kunnen sluiten...
 
Koop een colortune voor het afstellen stationair. Dan kan je perfectie nastreven.
En dat bmw monteurs dat roepen, bevestigt alleen maar het beeld wat ik al van bmw rijders had :+

Ik heb een colortune. Ding vonkt zowel binnen als buiten de cilinder maar het komt niet tot een ontbranding. Met gewone bougies werkt alles perfect :')
 
Ik heb een colortune. Ding vonkt zowel binnen als buiten de cilinder maar het komt niet tot een ontbranding. Met gewone bougies werkt alles perfect :')
Ik ben bang dat je inderdaad gewoon pech hebt. Ik heb er ook een en ik kan er prima mijn carburateurs mee afstellen.... hoewel het ding heel erg snel roodgloeiend heet wordt.

Misschien staat de vonkafstand van de colortune wat te ruim...?
 
Dat gaat denk ik iets te veel herrie maken :+
Moet je het mengsel van de carburator terug opnieuw afstellen bij het installeren van een nieuwe uitlaat?
teveel kan nooit _O- een keertje lopen rellen om compleet zonder uitlaat mijn AT te starten. had mijn oordopjes in. maar kreeg klachten van het halve dorp O-)

dus daarna maar een nieuw blok met uitlaat gemonteerd :+ (nokkenas verkeerd timen is dodelijk :X )
 
Had mijn motor ook eens gestart zonder uitlaat, denk dat ik half doof was.
Nu de originele uitlaat vind ik te stil en de mooie sound van een 2 cilinder komt er niet door.
Eens kijken misschien voor een uitlaat, maar daar heb ik eigenlijk geen budget meer voor. Daarom vroeg ik me af of je misschien de originele uitlaat wat kan manipuleren.

Hebben jullie trouwens een benzine filter op de GS staan? Bij mij stond er origineel geen op maar misschien zet ik er beter toch eentje tussen? ;)
 
kan je lassen :+ dan moet je de achterkant losslijpen. binnenwerk eruit. geperforeerde pijp met demperwol erin en weer dichtlassen. maar omdat het nu een reflectiedemper is zal het weinig beter worden :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan