Suzuki GS500 Topic #15: Rijden samen deze zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
vering is heel simpel, door 'm te draaien zet je 'm een puntje hoger of lager, hoger is strakker, lager is soepeler.
Ja, maar met het gereedschap dat ervoor dient had ik geen enkele mogelijkheid om eraan te draaien (zat wel altijd iets in de weg), heb het dan maar met een kleine koevoet gedaan en van stand 1 (hoe kom je erbij om het in stand 1 te zetten?! |( ) naar stand 6, bij het van de bok halen sloeg de vering al niet meer door, dus dat is al een goed teken, het regent hier niet normaal dus heb nog geen testrit kunnen doen -O-
 
Je kan ze toch ook deels doorboren dat je de uitlaatmaantjes eraf kunt schuiven? :?

Die boutjes zijn bikkelhard, boortjes willen er of niet in of ze maken een deukje en blijven daarin rondjes draaien. Ik ga die ringen straks roodgoeiend stoken met een gasbrander en anders gaat de haakse slijper in de uitlaat bochten als het blok er een keer uit moet.
 
Ik heb de bouten net bloedheet gestookt en dan komt er wel beweging in. Je moet nog steeds ontiegelijk veel kracht zetten en daar heb je de ruimte niet voor bij de binnenste boutjes, de buitenste bouten willen wel.

Plaatjes van wat spulletjes:

ding met een zeefje en aanwijzing waar de voorkant zit

oliefilter deksel


nokkenasketting

ding met tandwielen die draaien ofzo

nokkenassen

voortandwiel deksel


kleppendeksel die er nogal nieuw uitziet (zit wat vuil op daar niet van)


oliecarter ding


nokkenas houder dingen en een lager

zijkant van motorblok


cilinders 2x, wanden zien er goed uit






2 zware dingen die je ergens omheen kan klemmen. je kan ze aan je stuur maken en doen alsof je cool bent



nog een plaatje van cilinderkop

krukas waar het lager van de linker drijfstang kapot is gegaan, zitten krasjes in het oppervlak en een brandvlek/verkleuring


motorblok waar ook een krukas in zit waarvan ook de linker drijfstang lager kapot is gegaan, ook bekrast en verkleurd


nog een carter ding (ik heb er dus 2)




zuigerts met veren er nog om heen, beetje vies maar verder nog ok

nog een kleppendeksel


een ding met gaten als je dat hebt ben je echt te cool

hé kijk, nog meer nokkenassen

klepjes voor je startmotor

nóg een kleppendeksel


een langwerpig ding dat ergens in hoort

schakelpookasdingen

balansas

nog een ding met ronddraaitandwielen

dingen voor je nokkenasketting denk ik

koppelingsplaten

2 cilinderkoppen. Bij 1 zitten de kleppen en bougies er nog in, bij de ander ontbreekt 1 klep.




de ex-gs van diekooi

kapot-vaste uitlaat bouten

zoals het er nu bij staat





tank met 2 deukjes en beetje oppervlakte roest





luchtfilterhuis waar lucht in woont


carburateurs, stukje ingewikkelder dan die van de oude modellen



fotos van diekooi zelf
full


full


en hier een linkje naar zijn album met fotos

In principe is de motor nog hetzelfde als op de fotos van diekooi zelf, ik heb de boel alleen uit elkaar gehaald omdat ik er nog wat van probeerde te maken. Dit wil niet lukken dus de boel gaat weer in de verkoop.
Ik ben er nog gewoon mee naar huis gereden dus ik kan hem zo weer rijdend maken. Er zit dus wel een tik/ratel in de linker cilinder en gezien de 2 krukassen die ik heb liggen zal dit ongetwijfeld ook de drijfstang lager van de linker cilinder zijn. Zoals diekooi al zei toen ik hem kocht, 100.000km gaat hij ongetwijfeld niet halen in deze staat.
Wat er wel veranderd is zijn de bandjes, de goeie houd ik zelf en de afgesleten banden gaan eronder (1mm profiel achter, 2mm voor) en er zit ook een afgesleten remschijf op. Verder heb ik de voorvork voorzien van verse keer en stofringen (en pakkingsringetjes voor de bouten aan de onderkant en verse o-ringen voor de doppen).

Doe een bod op de onderdelen, of koop alles (dus alles inclusief extragratis onderdelen) voor 250 euro.

O ja, het kenteken is momenteel geschorst (kan kosteloos weer terug worden gezet) en als ik het me goed herinner staat hij 25kw op papier, maar is hij het niet (?).
 
Laatst bewerkt:
ding met tandwielen die draaien ofzo

.....

2 zware dingen die je ergens omheen kan klemmen. je kan ze aan je stuur maken en doen alsof je cool bent

......

een ding met gaten als je dat hebt ben je echt te cool

.....

nog een ding met ronddraaitandwielen

Anders tovert meneer even een grijns op mijn gezicht ofzo _O-
 
Laatst bewerkt:
hij is 25 kw.(nu waarschijnlijk nog maar 20) en het blok moet door een volledige revisie.
*schakeld wat minder.
*voetpakking gaar(spuit olie)
*via het bougiegat is de rechter zuiger slecht.(de rullen staan erop)

frame enz. nog recht. (lag de slinger in het stuur trouwens aan me voorwiel lager?(met 55gram fout gebalanceerde band 500 km gereden))

heerlijk zadel en grote tank 20L (15L/5L)

heb je de voorvork nog gewisseld of zit mijn progressieve voorveren er nog onder?

dus een leuke machine met een hoop extra voor de knutselaar.
 
Nee je eigen voorvork zit er nog in, ik heb hem gereviseerd en alleen de veren omgeruild. Mijn '96 gs veren zitten er dus in. Het is jammer dat de tank/zadel niet op mn eigen GS passen want die 20L kan ik nu wel gebruiken en het zadel zit idd erg lekker.
Het blok moet inderdaad volledig gereviseerd worden en je kan er donder op zeggen dat er een andere krukas in moet. Ook de koppelingsveren zijn niet echt fantastisch meer en het schakelen gaat ook niet helemaal zoals het hoort (er zit sowieso zijdelingse speling op de shakelas).
Er is zeker nog wel wat van te maken als je wat tijd en energie in steekt.

Die slinger in het wiel komt denk ik omdat die velg krom is oid. Zodra ik die velg monteer dan blijft de remschijf tegen de remklauw aanlopen en dat ligt 100% zeker niet aan de schijf. Ik dacht eerst dat je de slag duidelijk kon zien, als je tijdens het rijden over je stuur heen hangt zie je duidelijk een kleine zijwaartse beweging in de band. Dit zegt achteraf helemaal niks want dat doet mijn eigen GS ook en daar is niks mis mee.
 
Laatst bewerkt:
Buongiorno GS rijders,
Ik kwam op mijn zolder nog een oude kuip tegen voor de GS. Het is er een waar de ronde koplamp in zit. Na wat speurwerk vond ik deze oude advertentie waarop het model te zien is:

Kuip Suzuki GS500


De kuip is rood (inmiddels een beetje oranje). De ruit is gebroken geweest en lelijk gerepareerd (en zwart gespoten). Verder is hij onderaan een beetje beschadigd. Wie hem wil kan hem komen ophalen voor nop. Over anderhalve week ga ik verhuizen dus dan moet 'ie weg zijn :)
Laat maar weten!
 
Laatst bewerkt:
met 2 van deze lampen als alarm licht zal dat wel lukken. moet je alleen even alles aanpassen. zodat de zekering er niet uitklapt en je bedrading niet wegfikt.
P1010325%20b.jpg
 
@Kapiteinkoek: wat voorn prijs heb je in gedachten voor de complete kop? en de nokkenaskettingspanner verkoop je die ook?
 
Moet ik je toch nog vragen om een klein beetje geduld :/ heb net een bod gekregen van €200 en daar wil ik het totaal eigenlijk best voor weg doen. Anders weet ik ook maar niet hoe lang het blijft staan en gezien de bandjes, remschijven progressieve veren etc is het nog steeds geen slechte aankoop geweest.
Ik heb degene die geboden heeft al gevraagd of hij die complete kop er persé bij wil hebben, omdat jij daar dus interesse voor hebt :Y
 
Yow, ik ben weer terug van 9 dagen ardenne / zwarte woud. Super lekker gereden, maar ik denk dat de gs wat onderhoud nodig heeft nu, zeker omdat ik straks 120 km dag rij naar mn afstudeeradres ... Dus daar moet ik van het weekend maar eens ff tijd voor gaan maken als de troep is opgeruimd.
 
Haha vind je het gek diekooi dat je blok er mee ophoudt je zat toen flink in de toerenbregrenzer te jagen met weinig olie _O-
 
Laatst bewerkt:
toen ja. toen spoot het er is een keer via me uitlaat uit. het belangerijkste was gebeurd en dat hij me 25kw periode uitgezongen had. me voorste bout voor me valbeugels was origineel 33 cm en is er als stompje van 6 cm uitgekomen. dus dat alles goed vastgerot was was ook wel bekend.

heb de motor ook verkocht met een blok om thuis te komen om hem daarna volledig te reviseren of te vervangen.

maar ik heb nog steeds geen foto's gezien van me blok van binnen. eerst 49 000 km afgeragd door lessertjes. en daarna nog 30 000 zelf bij geragd.
 
@margarita-chum voor onderdelen van het motorblok zou ik verder kijken. ik er zit namelijk een behoorlijke deuk in de cilinder. en ook de naks spanner is een handmatige versie. en kleppen stellen is een kleine 29 000 km niet gebeurd.
in die 2 jaar niet veel onderhoud gehad.
@50 000 100% controlle remmen vervangen kleppen gesteld enz.
en buiten dat een paar kleine beurtjes en bandjes wisselen en dat was het zo ongeveer.

begint al aardig deze kant op de te gaan alleen is het de vraag wanneer de cilinder doorslaat en de boel uit elkaar klapt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan