Suzuki gs500 kuip lamp unit verkrijgbaar?

PiratesPlanet

Rookie
15 nov 2022
13
0
Goedendag mensen,

Een paar weken geleden heb ik een Suzuki GS500 e challenge met volledige kuip gekocht uit 1999. Na eventjes gereden te hebben ben ik echter erachter gekomen dat de koplamp helemaal niet zoveel licht geeft, dus in het donker ben ik in principe gewoon blind qua licht. Mijn vraag is dus of iemand er toevallig ervaring mee heeft om zo een hele nieuwe unit te kopen voor veel beter licht.

Ik hoor graag van jullie. :)


Groetjes,

PiratesPlanet
 
Heeft geen zin. Wat wel zin heeft is het ding goed afstellen (niet te hoog, niet te laag) en er een nieuw lampje in doen. Ding is verder van echt glas, dus die worden niet troebel.
 
Of de spiegel is helemaal dof, door het lange stil staan. Schoon maken of een nieuwe kop lamp scoren. Maar zo als Clank al zegt goed afstellen. En ja ook in die tijd met een H4 er in had je toch goed licht. Al is dat niet te vergelijken met wat er tegen woordig aan licht opbrengst komt van de nieuwere generatie koplampen.
 
Bedankt voor de reactie. Afstellen heb ik afgelopen weekend geprobeerd maar heeft helaas niet echt geholpen, en voor een nieuw lampje ben ik wezen kijken/vragen bij motor zaakjes etc. echter is dit een dun led lampje wat door een dun gleufje moet (dus geen normale H4 of iets, zie afbeelding bijgevoegd). zo ziet de lamp er ongeveer uit (de lamp in de afbeelding is niet de lamp in mijn koplamp helaas) alleen dan niet met een normale H4 aansluiting enzo maar met een draadje wat in een stekkertje moet?

Groetjes
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-11-16 om 10.26.34.png
    Schermafbeelding 2022-11-16 om 10.26.34.png
    66,9 KB · Weergaven: 14
Bedankt voor de reactie. Afstellen heb ik afgelopen weekend geprobeerd maar heeft helaas niet echt geholpen, en voor een nieuw lampje ben ik wezen kijken/vragen bij motor zaakjes etc. echter is dit een dun led lampje wat door een dun gleufje moet (dus geen normale H4 of iets, zie afbeelding bijgevoegd). zo ziet de lamp er ongeveer uit (de lamp in de afbeelding is niet de lamp in mijn koplamp helaas) alleen dan niet met een normale H4 aansluiting enzo maar met een draadje wat in een stekkertje moet?

Groetjes
Zou gewoon een H4 in moeten. Kan zijn dat je een of ander wonky ledlampje hebt. Meteen uithalen. Lichtbeeld klopt niet en je spanningsregelaar heeft het dan zwaarder.
 
@superrobke Ik weet dus niet of het orgineel is, de kuip is wel origineel voor zover ik weet (zie afbeelding). dit is niet mijn motor (heb ik momenteel geen foto van maar zo een kuip is het en zo een lamp.

@Clank Nadat ik van t weekend te kuip losgehaald had en de lamp eraf had gehaald om het te bekijken was me opgevallen dat de unit dus zeg maar een geheel is dus zover ik zag kon ik het er niet afhalen dat stukje. ook het stekkertje waar het aan gekoppeld moet worden is niet zoals je een normale H4 lamp aansluit maar gewoon een ijzer plaatje wat je in een ijzer omhulseltje schuift.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2022-11-16 om 12.20.31.png
    Schermafbeelding 2022-11-16 om 12.20.31.png
    148,3 KB · Weergaven: 12
@superrobke Ik weet dus niet of het orgineel is, de kuip is wel origineel voor zover ik weet (zie afbeelding). dit is niet mijn motor (heb ik momenteel geen foto van maar zo een kuip is het en zo een lamp.

@Clank Nadat ik van t weekend te kuip losgehaald had en de lamp eraf had gehaald om het te bekijken was me opgevallen dat de unit dus zeg maar een geheel is dus zover ik zag kon ik het er niet afhalen dat stukje. ook het stekkertje waar het aan gekoppeld moet worden is niet zoals je een normale H4 lamp aansluit maar gewoon een ijzer plaatje wat je in een ijzer omhulseltje schuift.
Even een foto plaatsen. Dan kunnen we meekijken
 
ja zo een aansluiting inderdaad ja. alleen dan met dat lange dunne stuk (zie eerste foto). maar waar ik naar zoek is dus een H3 lamp alleen heeft die van mij dus een ander "vormpje"?
En daarom is je lichtbeeld zo slecht. :X
Ga even langs een automaterialenzaak met je huidige LED geval dan kijken hun voor een passende vervanger.
 
En daarom is je lichtbeeld zo slecht. :X
Ga even langs een automaterialenzaak met je huidige LED geval dan kijken hun voor een passende vervanger.
De lichtbundel en dergelijke zie je wel duidelijk op een muur (als het donker is) maar zodra je gaat rijden dan zie je gewoon niet ver voor je uit, dus het lijkt mij dat ie wel goed weerkaatst in de lamp zelf als je de lichtbundel gewoon duidelijk ziet? het is gewoon geen felle lamp lijkt wel.

dus ik ben inderdaad al met de huidige lamp langs een motorzaak gereden maar daar kreeg ik te horen dat het een uniek geval is en dat je dat nergens kon vinden.
Of bouw gewoon terug naar hoe het bedoeld was.
Dat is de laatste optie die ik wil doen.
 
De lichtbundel en dergelijke zie je wel duidelijk op een muur (als het donker is) maar zodra je gaat rijden dan zie je gewoon niet ver voor je uit, dus het lijkt mij dat ie wel goed weerkaatst in de lamp zelf als je de lichtbundel gewoon duidelijk ziet? het is gewoon geen felle lamp lijkt wel.

dus ik ben inderdaad al met de huidige lamp langs een motorzaak gereden maar daar kreeg ik te horen dat het een uniek geval is en dat je dat nergens kon vinden.

Dat is de laatste optie die ik wil doen.
Er moet iets op de lamp staan, type en wattage.
 
Dat bedoel ik ook eigenlijk. Gewoon normale H3 halogeen er in.
Ik hoop dat dat wel past. alleen even kijken of ie ook te vinden is met zo een dunne lamp dat het dan past. maar er is me al een hoop duidelijker geworden dankzij jullie. Dus ik ga van t weekend even langs een auto materiaal zaak kijken of dat wat oplevert.
 
De lichtbundel en dergelijke zie je wel duidelijk op een muur (als het donker is) maar zodra je gaat rijden dan zie je gewoon niet ver voor je uit, dus het lijkt mij dat ie wel goed weerkaatst in de lamp zelf als je de lichtbundel gewoon duidelijk ziet? het is gewoon geen felle lamp lijkt wel.

dus ik ben inderdaad al met de huidige lamp langs een motorzaak gereden maar daar kreeg ik te horen dat het een uniek geval is en dat je dat nergens kon vinden.

Dat is de laatste optie die ik wil doen.
Waar ergens woont deze GS500? Ik kijk graag een keer mee.

Dus je bedoeld hetzelfde als mij 😁
Jep.
Er moet iets op de lamp staan, type en wattage.
Is niet heel relevant. H3 is H3. Dat zit blijkbaar ook standaard in de GS500 met kuip.
 
Waar ergens woont deze GS500? Ik kijk graag een keer mee.


Jep.

Is niet heel relevant. H3 is H3. Dat zit blijkbaar ook standaard in de GS500 met kuip.
Ik heb uit de omschrijving van TS een sterk vermoeden dat het een H3 is, dat is nog niet 100% bevestigd, daarom er mee naar een zaak en/of kijken wat er op staat, je moet zeker weten. :Y Zeker als een motorzaak zegt dat het een uniek iets is. _O-
 
Dan woont mijn motor net iets te ver om even mee te kijken
Ja dat maakt niet uit hoor. ik moet het zelf even uitvogelen als ik van t weekend tijd heb en dan even langs meerdere winkels/zaakjes gaan.
Ik heb uit de omschrijving van TS een sterk vermoeden dat het een H3 is, dat is nog niet 100% bevestigd, daarom er mee naar een zaak en/of kijken wat er op staat, je moet zeker weten. :Y Zeker als een motorzaak zegt dat het een uniek iets is. _O-
Ben ik helemaal met je eens. Is dom eigenlijk van mezelf dat ik er van t weekend geen foto van gemaakt heb8)7maar dat is een leer voor de volgende keer. Maar na wat ik een beetje opgezocht heb na de tip van jou over H3 heb ik ook zo een vermoeden dat dat het geval is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan