Suzuki V-Strom 250

Hij is inderdaad wel lekker zuinig! Alleen dus jammer dat die kosten zo hoog zijn, voor nu. En dan is het ineens wel jammer dat je 3 jaar garantie hebt bij Suzuki. ;)
Ander voordeeltje bij een Suzuki; mobiliteitsservice. Pechhulp etc. gratis als je de Suzuki in onderhoud hebt bij de dealer. Zoiets mis ik eigenlijk wel bij mijn Kawasaki. Heb nu mobiliteitsservice via KNMV, maar enkel in NL (motorverzekeringen eind vorig jaar daar beide stopgezet).
 
Jullie zijn duidelijk en los van wat de fabrikant wenst betreffende onderhoudsintervallen is die V-strom 250 wel een mooie fiets hoor.
Zal ook vast wel lekker rijden en dat ze flink zuinig is zal ook prettig zijn met de huidige brandstofprijzen.
Genietse heren.
Vr gr
 
..en een Piaggio Liberty 125 😎👍

Die ziet er ook prima uit en leuk prijsje nog wel! Blijft raar dat ze niet populairder zijn in NL. Maar dat komt meer omdat men al een mening klaar heeft, voor ze er op hebben gereden. Voor toertochten snap ik dat je een motor wil hebben, maar voor woon werk en de korte stukjes in de stad is dit toch prima? Ik zou wel ietsje meer pit willen hebben. 80-90km/u haal ik altijd wel, 108km/u is de maximale top wat ik ooit haalde op een Address. Zou eigenlijk wel 200-300cc willen hebben. Dat je ook net even wat beter de snelweg op kan. Maar goed, dat kost meer geld en dat wil ik er momenteel niet aan uitgeven.
 
Precies, inmiddels 8000 km mee gereden naar volle tevredenheid 😎👍 en altijd rond de 1 op 40 🛵

Netjes hoor! Zo ver ben ik nog niet qua kmstand, maar dat komt wel als ik 'm vaker in ga zetten voor woon-werk. Maar heel veel jaarlijkse kilometers zet ik ook weer weg op demo's. Kan je er nog mee de snelweg op, of toch te weinig vermogen? Ik kan alleen de snelweg op als het vast staat. Als het gewoon door kan rijden is het echt te gevaarlijk, of het moet echt een piepklein stukje zijn, waar bij invoegstrook ook direct de uitvoegstrook is die je nodig hebt. :+ (Vianen naar Nieuwegein vice versa, A2 bijv).
 
Met bijna 6300 km is de V-Strom afgelopen maandag ingeruild op deze. 8-)
Volgt binnenkort wel een topic.

20190513_144415.jpg
 
Ziet er mooi uit! Is die kleurstelling origineel of hoort ie zo te zijn als van dylanpilot? Wel even wat anders dan de V-Strom.
 
Ik mag eigenlijk niet voor mijn beurt praten, maar denk haast zeker te weten dat zijn kleurstelling origineel Honda is net zoals die van mij.
Ze hebben er bij die Japanse motorfietsen toch een handje van om bepaalde modellen in een kleurstelling uit te geven.
Zo was dat ook bij de mijne.
Wilde die van mij toen in precies dezelfde kleurstelling als mijn Honda Grom.
Bleek dat er maar 2 produktiejaren waren waarbij de CB500F in neon geel werd gevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Dankje en we boffen maar met zo’n machine.
De mijne is van 2017 en kreeg em met 9500 op de teller.
Duitse import en van een vrouwtje geweest want ze had em verlaagt.
Was gelukkig gemakkelijk weer terug te bouwen naar origineel.
 
Dan nog even iets anders.....
Sorry voor het Off-Topic gebeuren, maar wil graag even iets met jou delen.
De vorige eigenaresse had niet alleen de CB500F laten verlagen maar kennelijk door te kleine vrouwenhandjes heeft zij toenertijd ook de originele remhendel en koppelingshendel ( laten ) vervangen.
Ik kreeg die aftermarkt hendels er dus bij toen ik de motor aankocht via een motorzaak.
Ik kon zelfs na overleg met een monteur niet vaststellen of het nou om originele dure aftermarkt hendels ging of om cheap ass Alie Express prul.
Punt was dat ik ze niet mooi vond en eigenlijk vond ik met name de koppelingshendel shit.
Maar de originele zaten er helaas niet mee bij dus dacht er wel mee te kunnen leven.
Ik merkte op een gegeven moment overmatige speling op de koppelingshendel en speling waarbij de hendel millimeters op en neer kon bewegen in het gedeelte waar de hendel invalt.
Nadat de speling eruit was gehaald door middel van een ander busje en vulringen dacht ik er blijer van te worden.
Nou.....niet dus.
Ik merkte op een gegeven moment dat de versnellingsbak met name tijdens terugschakelen van 3 naar 2 en naar 1 niet vlekkeloos en soepel verliep.
Ook was de neutraal lastig te vinden.
Iets wat ik totaal niet gewend was van een Honda.
Ik kwam er van de week achter dat die aftermarkt koppelingshendel niet genoeg vrije slag kon maken doordat de vorm van de hendel het uiteinde van het stuur raakte en dan niet geheel de versnellingsbak kon vrijgeven.
Dus met andere woorden: als ik de koppelingshendel helemaal had ingeknepen en de motorfiets stond ik de eerste versnelling dan draaide het achterwiel rond en dat hoord toch echt niet.
Ik was er echt helemaal klaar mee en heb het probleem gelijk aangehaald.
Mijn motordealer heeft er gelijk op ingespeeld en ze hebben op mijn verzoek die shit aftermarkt koppelingshendel eraf gehaald en er een originele koppelingshendel terug opgezet.
De boel weer netjes afgesteld zoals het hoort en potdomme mijn CB500F schakelt nu gewoon weer zoals het hoort: boterzacht en soepel.
Kortom: let er dus in hemelsnaam op als jij eventueel straks andere hendels wilt gaan monteren want het kan er dus zekers niet beter op worden.
Hier even een foto van de aftermarkt remhendel zoals het eruitzag:
F78ECC04-3C7A-4462-8364-EAD12A385C82.jpeg
 
Ik heb dus momenteel een originele koppelingshendel erop zitten die de versnellingsbak loepzuiver doet schakelen en heb die aftermarkt remhendel maar laten zitten want had daar geen last van.
Optisch ziet het geheel er wat minder fraai uit met 2 verschillende hendels, maar een kniesoor die daarop let en mij stoort het allerminst.
Hoop dat jij veel rijplezier gaat krijgen van je mooie CB500F want ik vind het zelf een heerlijk rijdende A2 motorfiets.
Wel heb ik standaard mijn tanktas erop ivm gemak van spulletjes meenemen en heb er ook mijn aansturingskastje voor de Gerbing verwarmbare handschoenen erop gezet.
Een RAM mount erbij om mijn Garmin Navigatie op vast te zetten en op deze manier lijkt het bijna een heuse reismachine.
Vr gr
 
Zien er beide goed uit! Wellicht dat ik nog wel wat meer voorkeur heb naar die van Dylanpilot, maar ik ben gewoon gek op zwart/geel.
Net als de MSX 125 SF... de enige mooie kleur is de gele. Misschien dat ik 'm ooit nog eens koop.

Leuk met die koppelingshendel. Je weet met 2e hands gewoon niet of je Ali meuk koopt of niet. Of ze moeten de rekeningen nog hebben.
Anyway, V-Strom dus er uit, CB500F er in. Fijne motor, 500cc is in principe genoeg als je in je uppie op de motor zit. Met z'n 2en kan natuurlijk ook prima, maar dan zijn alle extra cc's vaak wel welkom. Of je moet echt een rustige rijder zijn.
 
500cc is in principe genoeg

En zo is dat! Meeste zware jongens beseffen het niet en je loopt meteen leeg op prenten of nog erger als je niet uitkijkt...

Nog nooit een zwaardere motor gehad dan 805 cc :o (Suzuki VX 800).

Ken deze klasse zeer goed, want zit sinds 1980 nu tegen de 30 motoren aan (incl 3 scoots). Oa de exen Honda CB400N, CB450S en Yammie MT03 en SZR 660 zaten ongeveer in deze vermogensklasse.
 
Daarom wilde ik expliciet die CB500F in dezelfde kleurstelling.
Werd alleen maar gevoerd in 2015 en 2016.
Daarna dus weer andere kleuren.
Daar zijn die Japanners wel goed in. Ha ha ha
 
Dat ja. Het heet een Honda Grom in Amerika, in Europa en Azie is het gewoon een Honda MSX voor het oude model en een Honda MSX SF voor het nieuwe model. Daarom staat er ook 'MSX' op je zijkap en niet 'Grom'. :) Maar dat is de enige mooie kleur voor de MSX SF, als je het mij vraagt. Gelukkig zijn meningen verschillend, anders reed iedereen op een gele en was ie niet meer speciaal. En ik snap je keus voor die CB500F. Ik had dat trouwen sook met de ER-6N. Die van 2012 werd in geel geleverd en die wilde ik graag. Maar het prijsverschil met een gloednieuwe was maar 2000 euro en die ander had al iets van 12.000 of meer achter de kiezen en dus weinig garantie... uiteindelijk toch voor een nieuwe gegaan zonder geel. Je kan altijd nog wrappen, dat wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan