Suzuki GS(X) part 6, the saga continues...

Status
Niet open voor verdere reacties.
rat bikes.... ;( ;( ;(

;(


beter: *O* *O* *O* plaatje

Ouwe meuk met moderne zooi. Mooiste blijft toch origineel ;)



1976_GS750.jpg
 
In 1979 kocht ik een GS750E nieuw voor FL,7250,00
Wat een kanon was dat zeg, kenteken was de ZU-20-72, hoop lol van gehad, de eerste motor die op de teller over de 200 km/u liep.
 
En wedden dat je er nu spijt van hebt dat je hem ooit verkocht hebt ;)

Enne, heb je geen scanner? Foto's willen we zien natuurlijk. KB met wijde pijpen, zeiksnor en bloemetjeshemd _O-
 
Wie weet er een (goedkoop) adres voor cilinderdraadeinden ?

Na een vlotte en succesvolle demontage van de cilinderkop om de koppakking te vervangen moest er wel weer wat tegen zitten. B|

Bij montage één draadeind gebroken en één die nogal dun geworden is halverwege.....
Gelukkig gebroken draadeind er wel uit kunnen krijgen na warmstoken en voorzichtig draaien. *O*
De 4 buitenste draadeinden lijken ooit al eens vervangen te zijn maar de andere draadeinden zien er uit als de rest van de motor, 35 jaar oud.

Ik heb nog wel draadeinden voor een 850 liggen maar die zullen te lang zijn vrees ik.
 
Ik heb nog wel draadeinden voor een 850 liggen maar die zullen te lang zijn vrees ik.


Ik heb er vier van 13,5 cm nodig en acht van 17 cm.
Heb je nieuwe dan want weet niet of het verstandig is om weer gebruikte te gebruiken. Straks kan ik weer een gebroken draadeind er uit gaan halen. :)
 
Uiteraard heb ik geen nieuwe maar gebruikte liggen. Draadeinden breken niet zomaar hoor. Je kunt ze gewoon meerdere malen gebruiken. Meestal gaan ze stuk door veel te hard aantrekken van de kop of door volledig dichtgeslibte doorvoer openingen.
 
Uiteraard heb ik geen nieuwe maar gebruikte liggen. Draadeinden breken niet zomaar hoor. Je kunt ze gewoon meerdere malen gebruiken. Meestal gaan ze stuk door veel te hard aantrekken van de kop of door volledig dichtgeslibte doorvoer openingen.

Of als ze 35 jaar oud zijn dus. :)
Als je de juiste lengtes hebt heb ik zeer waarschijnlijk wel interesse dus als je de lengtes zou willen meten....
 
Ik zal van het weekend even kijken, eerder heb ik helaas geen tijd om de garage in te duiken.
 
leuke bikes,,,zeker om mee te beginnen de 450, heb zelf een verbouwde :) is nog aardig rap voor die cc's ,niet te moelijk om aan te sleutelen ook ,je kan er een cafe racer van maken of bobber of gewoon lekker orgineel.
 
Hmmm is voor een L. Ik weet uit ervaring dat een uitlaat van een gewone 850 op een GSX1100 past.
 
Hahaha nog nooit van gehoord maar wel een leuk idee. Ik heb alleen geen pak :(

Verders lijkt een GS toertochje mij wel wat. 30 september? Als er genoeg deelnemers zijn en het een beetje goed weer is...Eventueel bij mij in Rotterdam verzamelen met kaffee und kuchen.

Wehrwolf, hoe loopt zo'n 450 nou want het is 20kw en ik zoek nog een 25kw motor voor een beginnend motorrijdster. Twijfel tussen gs450 en 550. Die laatste is 35kw dus iets lastiger om op 25kw kenteken te krijgen. Andere optie is een moderne GS500, staat een mooie bij motoport Leeuwarden, deze zijn eenvoudig op 25kw te zetten. Vind dat ook een hele mooie motor maar liever een classic natuurlijk ;)
 
Ik weet uit ervaring dat een uitlaat van een gewone 850 op een GSX1100 past.

Echt waar :? Past van een gs750 dan ook?

Weet niet beter dan gs1000 en diverse oliekoeler uitlaten passen en dat een 750/850 qua hoogte van het blok niet uitkomt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan