Suzuki GS 500 topic #6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn eerste motor was een GT250. Zo'n model:
(Afbeelding)

Dat was een heerlijke fiets. Ik had hem in onderdelen gekocht en het blokje geflowd. Het ding liep 160 km/uur op de teller en het frame was opvallend stevig. Helaas had dit ding een koppelkromme.
Tot 5000 rpm was het een soort veredelde Zundapp. Maar van 5000 tot 7000 rpm was het net alsof er ineens een extra cilinder meedeed. Heerlijk verslavend gewoon, dat gejank.

Minpuntjes? Het verbruik. Mijn auto was er zuinig bij, ondanks de aanduiding GT250 op de zijkapjes. En hij heeft de uitstraling van een bromfiets. Daardoor dacht er een automobilist even voorrang te pikken... :(

Ik heb ooit eens kunnen vergelijken wat het flowen voor effect had gehad. Ik heb namelijk een stukje op een originele GT250 gereden en deze brommer had een vel vlakkere koppelkromme. Tot 5000 rpm reed hij vrijwel hetzelfde als mijn brommer, maar die enorme schop boven de 5000 rpm was maar een zielig duwtje. De top van deze GT250 was maar 120 km/uur....

Pff volgensmij kwam deze ook niet boven de 120km/uur. Volgens de eigenaar waren de bougies nogal zwart wat duidt op een verkeerd mengsel / olie verbranding. Maar hij was al blij dattie weer liep na het reinigen van de carburateurs.

En wat ook raar was, was de gigantisch hoger vertanding. In de 1 en 2 reed ik door de stad, om buitenaf af en toe de 3 erbij te pakken. Hij had wel minstens 5 versnellingen maar daar had de motor geen puf meer in?

Maar dan nog ontzettend leuk rijden voor de korte afstandjes.

Raar geluidje ook, zo'n driecillinder...
 
Dat ging egt f*cking snel zeg :P

Ik ben WEL tevreden met het beginplaatje hoor :9
:+

@Basta: je staat er trouwens wel op ;)

kijk maar eens goed in t midden rechts, de tweede motor


Owja, niks meer doen aan die foto :+

zonder kuip !..absoluut :}

:^

zonder kuip.. je geeft je fiets toch ook geen zijwieltjes ;)

_O- :^

Dat is dus de uitlaat die ik op mijn motor heb zitten.
Ziet er tog ook niet verkeerd uit?
iedereen heeft het over die van Uhuh maar niemand over die van mij -O-

:9


Die heeft wel trouwens het voordeel dat ie E-gekeurd is(handig voor in duitsland)en een uitneembare Db-killer

Quanta kost die dan?
Ja al ooit gevraagd maar vergeten |(
 
k sta d'r niet tussen bij de startpost '(

ff helpen dan O-)

Yonni_GS500.JPG
 
Laatst bewerkt:
Pff volgensmij kwam deze ook niet boven de 120km/uur. Volgens de eigenaar waren de bougies nogal zwart wat duidt op een verkeerd mengsel / olie verbranding. Maar hij was al blij dattie weer liep na het reinigen van de carburateurs.
Ik reed met een ketting en tandwielen van een 380. Als je er rustig mee rijdt (onder de 5000 rpm) voelt het inderdaad aan alsof je op een soort antieke damesbrommer rijdt.

Deze Soesjes hadden een losse demper in de uitlaat zitten. Deze demper moest af en toe schoongemaakt/vervangen worden. Is dat misschien het kwaaltje?
 
Afzetters!

BijDeWeg, ook John vind zonder kuip het ubermooiste, en dan ook nog in rood met witte stickers en kleinere spiegeltjes en chromen valbeugels en een skorpion tankpad (en een Lazer uitlaat, maar die heeft ie nog steeds niet :X ).

Miss Ducati al wat meer kilometers gemaakt? Of alleen maar achter de pc gezeten, en geprobeerd het GS deeltje #6 bij te houden _O-

ps. @ Beunhaas: waarom heb je de linkjes van de soundcheck en de burnout er niet bij gezet? Nou kan ik iedere keer weer gaan zoeken wanneer ik een stukje fraaie harmonie wil opzetten. ;)
 
Afzetters!

BijDeWeg, ook John vind zonder kuip het ubermooiste, en dan ook nog in rood met witte stickers en kleinere spiegeltjes en chromen valbeugels en een skorpion tankpad (en een Lazer uitlaat, maar die heeft ie nog steeds niet :X ).

Miss Ducati al wat meer kilometers gemaakt? Of alleen maar achter de pc gezeten, en geprobeerd het GS deeltje #6 bij te houden _O-

ps. @ Beunhaas: waarom heb je de linkjes van de soundcheck en de burnout er niet bij gezet? Nou kan ik iedere keer weer gaan zoeken wanneer ik een stukje fraaie harmonie wil opzetten. ;)

Agree, ik heb dat spul niet voor niks gefilmd en geupload 8-)
 
BijDeWeg, ook DJ1 vind zonder kuip het ubermooiste, maar standaardkleuren.. :N


})

@ Beunhaas: waarom heb je de linkjes van de soundcheck en de burnout er niet bij gezet? Nou kan ik iedere keer weer gaan zoeken wanneer ik een stukje fraaie harmonie wil opzetten. ;)

heb jij die nog niet bij je favorieten staan? tis mijn windows-opstartgeluidje _O- :P
 
Afzetters!

BijDeWeg, ook John vind zonder kuip het ubermooiste, en dan ook nog in rood met witte stickers en kleinere spiegeltjes en chromen valbeugels en een skorpion tankpad (en een Lazer uitlaat, maar die heeft ie nog steeds niet :X ).

Miss Ducati al wat meer kilometers gemaakt? Of alleen maar achter de pc gezeten, en geprobeerd het GS deeltje #6 bij te houden _O-

ps. @ Beunhaas: waarom heb je de linkjes van de soundcheck en de burnout er niet bij gezet? Nou kan ik iedere keer weer gaan zoeken wanneer ik een stukje fraaie harmonie wil opzetten. ;)

LaSer :Y
 
Misschien al eens aan de orde geweest hoor, maar waar gaat jullie voorkeur naar uit. Een GS met of zonder kuip? Hier een straat verderop staat een GS met volle kuip in dezelfde kleuren als die van mij.......maar vind het maar een raar gezicht hoor... *O* (favo smiley)

Ik lees je vraag nu pas... :P
GS500 met kuip !!
Maakt het toch net wat mooier. :Y Met kuip zijn ze steeds moeilijker te vinden.
Naked vind ik het ook wel okay maar een kuip is toch wat fijner bijvoorbeeld op de snelweg.
 
Meende dat ie 380 zei op de meeting :Y


?? 105euro meer voor dezelfde uitlaat alleen dan glimt ie??? :?


Ja ik doe mee, een lazer deeptone voor 275 compleet systeem :9~
Heb nu effe geen internet (ben verhuist) dus check nu elke keer bij mijn ouders, dus ik check het niet elke dag... maar wil zeker wel


Bij de weg Naked natuurlijk *O*
-vind alleen die windruitjes wel kicken.
 
effe tussendoor BASTA mierlo ligt toch in limburg?? hoe komt iedereen dan op brabant? of heb ik het nou verkeert?


Mierlo ligt in brabant, 20 KM Onder eindhoven, niet schelden aub :+

Enne dat systeem van Mick is anders, want daar zit een DB killer bij, en dat zit bij de laser niet geloof ik
 
Mogge iedereen!!

Zow, nog 4 uurtjes en dan :] naar Luxemburg :Y *O* .

[me]dreetje9 zou het leuk hebben gevonden als hij nu al een laser had }) [/me]
 
Nou mijn (Laser)uitlaat was idd 380 euro, wel iets duurder ja, maar tog ook mooi? :9

Hier de plaatjes ervan om jullie te overtuigen :P

hpim0843ss9.jpg

hier nog een
hpim0844ms9.jpg

en de laatste:
hpim0845gh3.jpg




is dus tog ook niet verkeerd hé :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan