Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtig zo'n glazige gs
maar ik kwam er gister achter dat mijn gs hard
dezelfde kant op gaat, dwz enorme roestplekken
op t frame met name in de hitte zone van de uitlaat ;(

is de lak van de gs bij iedereen zo k*t of ligt dat aan de mijne
zij is pas twee jaar oud.

genoeg gezeurd

ik ga aan de knutsel
vr gr ambt.
 
Thanx buddy scheelt mij weer een hoop knutselen, aangezien mijn motor mijn enigste vervoer is.
.
@ ambtenaartje heb ik ook! veel roest, heb nog ergens een x een plaatje gepost, van het deel wat jij bedoelt. Geloof in het begin van dit topic of in het begin van een ander topic-deel


heb effe gezocht pagina 12 boven aan.
alleen nu is die hele dwars balk ook rood-bruin geroest.
 
Laatst bewerkt:
prachtig zo'n glazige gs
maar ik kwam er gister achter dat mijn gs hard
dezelfde kant op gaat, dwz enorme roestplekken
op t frame met name in de hitte zone van de uitlaat ;(

is de lak van de gs bij iedereen zo k*t of ligt dat aan de mijne
zij is pas twee jaar oud.

genoeg gezeurd

ik ga aan de knutsel
vr gr ambt.

is normaal, gs is rotkwaliteit van lak, vandaar dat ze zo goedkoop zijn, er-5 is al niet beter
 
prachtig zo'n glazige gs
maar ik kwam er gister achter dat mijn gs hard
dezelfde kant op gaat, dwz enorme roestplekken
op t frame met name in de hitte zone van de uitlaat ;(

is de lak van de gs bij iedereen zo k*t of ligt dat aan de mijne
zij is pas twee jaar oud.
Helaas is dat een suzuki kwaaltje.
Het liefst zou ik m'n GS eens helemaal uit elkaar halen. *D
Het frame laten stralen en het frame plus de rest laten coaten.
Maar ja dat kost me helaas op dit moment te veel. B|
 
Helaas is dat een suzuki kwaaltje.
Het liefst zou ik m'n GS eens helemaal uit elkaar halen. *D
Het frame laten stralen en het frame plus de rest laten coaten.
Maar ja dat kost me helaas op dit moment te veel. B|

Voor mij kost zoiets altijd teveel ;( B|

[me]MrBasta heeft btw nauwelijks roest, alleen zijn accubak is roestig as hell en 2 kleine plekjes bij de blokophangpunten[/me]
 
bedankt voor het medeleven met mn roest probleem
ligt niet helemaal aan mijn slechte poets kwaliteiten :X

probleempje nu weer op gelost
tzootjes netjes in de roest werende primer gezet en weer gelakt
ziet er weer beter uit als de originele zooi :P

vr gr ambt
 
Voor mij kost zoiets altijd teveel ;( B|
[me]MrBasta heeft btw nauwelijks roest, alleen zijn accubak is roestig as hell en 2 kleine plekjes bij de blokophangpunten[/me]
Ik ga er wel wat hammerite op smeren....
Je moet er toch iets tegen doen anders word het nog erger. B|
 
*O* Status: 100% gezond verklaard door de dokter!!! :Y

Wat was nou het probleem: Hij had op zich alles nagekeken (motorisch en bijna alle leidingen van de tank naar de carburateurs, incl. de filters en de kraantjes).

Omdat voor dit euvel een lekkende benzineleiding was vervangen door een heel ander soort slang (siliconeslang), en pas daarna begon in te houden op de snelweg, dacht ik dat het daaraan lag.

Dus ik vanmiddag naar een dealer en een stuk benzineslang opgehaald die erop hoort, en die door hem laten monteren, zowel van de tank naar het kraantje, als van het kraantje naar de carbs.

Bleek dat hij, bij de zoektocht van de oorzaak naar het inhouden, niet had gekeken naar het stukje leiding tussen het kraantje en de carbs, en daar bleek dus een knik in te zitten.

Dit was dus het euvel (en daar heb ik zo lang op moeten wachten B| ).
 
Copy paste :P Dus mag ik dat ook!

*O* *O* *O* *O*

Vervelend he, dat zoiets de boel kan vern**ken, maaaaar het is weer opgelost!

*O*
 
zooo... ff posen met t resultaat van 2 avondjes beunen:

nieuwekoplamporensmalldr4.jpg

spatbordkleinru4.jpg

kentekenplaatophangingqw6.jpg

kontjegz7.jpg

koplampqi8.jpg


Zelfgemaakte koplamporen en zelfgemaakte kenteken&knipperlichtophanging, plus de nieuwe knippers *D
En... ze knipperen nou ook weer op een fatsoenlijk tempo *O* (dank aan How-to: Zelf Led-knipperlichten monteren!!!!) beetje wiskunde, 2 weerstanden kopen van 3 euro per stuk (dank aan mr Basta voor t zaakje ;) ) juiste manier aansluiten en de truck was geklaard *D 8-)
 
Ja hoor...denk net ik zet motor ff in de schuur, haal ik hem van de bok, verlies m'n evenwicht (?!) en hij tyft om '( Kon hem gelukkig nog met beleid soort van neerleggen, maar WAT VOEL JE JE DAARNA K*T ZEG!
Viel om naar rechts, klein krasje op uitlaat, op het blok ook een schaafplekje en remhendel iets geschaafd. Al met al valt het reuze mee...knippers nog heel, alles werkt nog. Kon hem alleen niet gelijk starten, hijs verzopen '(
Probeer het morgen maar weer -O-

En het ergste is nog wel dat ik hem vanmiddag helemaal schoon heb staan maken en in de was heb gezet...hij glom als een tiet en nu dit -O-
Wilde vanavond plaatjes gaan schieten...achteraf stom dat ik dat niet heb gedaan |(


[me]Pr!li hoopt dat hij zometeen wakker wordt en het een nachtmerrie bleek te zijn :N
[/me]



De mijne staat ook op 25kw, en ik haal de 170 wel.Uit welk jaar is die?
Van de week toevallig in zn 6 160 bij 8.000 toeren (was wel in de tunnel, naar beneden :+ )...had er dus nog 3000 over...Redt een 25kw het in zn 2 naar de 100?


[me]Pr!li weet het nog steeds niet :X [/me]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan