Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen met Inhoudproblemenbijhogesnelheid :9 , Basta vertelde toevallig tegen het technische wonder uit zijn familie over jullie probleem en hoorde spontaan 2 mogelijkheden die jullie wellicht zouden kunnen intereseren :9

1. Vieze bougies, doordat er kool op de bougies komt en de motor erg warm wordt bij hogere snelheid gaat de kool op de bougies opgloeien, hierdoor raakt heel je verbranding in de war (doordat de benzine te vroeg ontbrand door de gloeiende kool) en dan begint ie dus te haperen enz. Miss hebben jullie bougies al gecheckt, dan kan mogelijkheid 2 handig zijn.

2. Vapor Lock (of hoe je het ook schrijft) is wat onwaarschijnlijker, maar door gekloot door niet proffesionele mensen (ook wel beunhazen genoemd :+ ) kan het zo zijn dat je benzineleiding naar bijv. de carbs te dicht boven je motorblok komt te hangen, hierdoor kan de benzine in je slang zo heet worden dat die begint te verdampen, het gevolg is een "bel" in je leiding waar de motor de benzine niet langs kan krijgen.

Ikzelf geloof meer in theorie 1, kon het niet nalaten jullie dit even te melden :)
Mocht dit ook niet baten, dan heeft Basta iig zijn best gedaan voor zijn mede-forummers O-)

Ciaoo
Basta


Mogelijkheid 1 is al getest en die waren goed bevonden, mogelijk 2 is het proberen waard, leiding iets verleggen.

Dank.
 
:? André snapt er niets meer van :N

Zonet toch nog maar even geprobeerd of hij met die andere bougie die er gister in is gezet met de benzinekraan op reserve beter rijdt.

Ik eerst rustig 12 km. naar Hoogeveen binnendoor.

Vanaf Hoogeveen een goede 17 kilometer naar afrit Oosterhesselen gereden met een gangetje van 130-140, eraf gegaan, en via de andere kant van de snelweg weer 5 kilometer terug naar afslag nieuwlande met 120 op de teller.

En ze liep als een zonnetje :Y , geen enkele keer iets minder fanatiek oid, ook niet ingehouden, helemaal niets :?
 
Nadat mijn motortje weer een teken van leven heeft geven (kromme kleppen) staat het volgende projectje te wachten;

keeringen vervangen van de voorpoten.......en meende ook dat hier een how to do van was op het forum, maar na wat zoek-pogingen geen resultaat.

Dus kan iemand mij hier aan helpen?
 
Nadat mijn motortje weer een teken van leven heeft geven (kromme kleppen) staat het volgende projectje te wachten;

keeringen vervangen van de voorpoten.......en meende ook dat hier een how to do van was op het forum, maar na wat zoek-pogingen geen resultaat.

Dus kan iemand mij hier aan helpen?


Bij de eerste post van dit topic staat een link om haynes werkplaatshandboek te downloaden. :Y
 
Mensen met Inhoudproblemenbijhogesnelheid :9 , Basta vertelde toevallig tegen het technische wonder uit zijn familie over jullie probleem en hoorde spontaan 2 mogelijkheden die jullie wellicht zouden kunnen intereseren :9

1. Vieze bougies, doordat er kool op de bougies komt en de motor erg warm wordt bij hogere snelheid gaat de kool op de bougies opgloeien, hierdoor raakt heel je verbranding in de war (doordat de benzine te vroeg ontbrand door de gloeiende kool) en dan begint ie dus te haperen enz. Miss hebben jullie bougies al gecheckt, dan kan mogelijkheid 2 handig zijn.

2. Vapor Lock (of hoe je het ook schrijft) is wat onwaarschijnlijker, maar door gekloot door niet proffesionele mensen (ook wel beunhazen genoemd :+ ) kan het zo zijn dat je benzineleiding naar bijv. de carbs te dicht boven je motorblok komt te hangen, hierdoor kan de benzine in je slang zo heet worden dat die begint te verdampen, het gevolg is een "bel" in je leiding waar de motor de benzine niet langs kan krijgen.

Ikzelf geloof meer in theorie 1, kon het niet nalaten jullie dit even te melden :)
Mocht dit ook niet baten, dan heeft Basta iig zijn best gedaan voor zijn mede-forummers O-)

Ciaoo
Basta


Dat eerste is bij mij niet het geval want ik heb net de bougies vervangen..

Maar dat 2e zou best een mogelijkheid kunnen zijn, ik moest tog al mn slangen nog ff nakijken dus dan doe ik dat ook meteen, goed idee :}
 
Nadat mijn motortje weer een teken van leven heeft geven (kromme kleppen) staat het volgende projectje te wachten;

keeringen vervangen van de voorpoten.......en meende ook dat hier een how to do van was op het forum, maar na wat zoek-pogingen geen resultaat.

Dus kan iemand mij hier aan helpen?


Gewoon de haynes downloaden die in de beginpost staat, daarmee kan je zo ong alles doen aan je motor 8-)
 
Mensen, slaap lekker.

[me]dreetje9 nog 1 dagje school en dan weekend *O* .
[/me]

maar morgen wel van 16 tot 00 uur, en zaterdag van 8 tot 16 uur werken -O-
 
afmelding
Ik heb een afspraak met een voormalige buurman om eens een weekendje Ardennen te doen. Hij heeft daar familie die een hotel hebben en een rondje Ardennen is natuurlijk erg leuk.

We rijden dan met drie motoren (misschien gaat mijn dochter ook mee.). Zaterdag's heen via Eindhoven, overnachten daar en dan 's zondags terug richting Antwerpen.


Mijn vrouw heeft er bezwaar tegen (je bent er doordeweeks al bijna nooit...) dat ik op de 17e mijn snor druk en dan zelf niet de verplichte familie-verjaardags-visites afloop.

Voor mij wordt het dus een uiterst interressante "opzitten en pootjes geven" dag. Ik ben wel benieuwd naar jullie dag, het weer beloofd mooi te worden. Zal je niet vergeten foto-tjes te maken voor de achterblijvers ? ....
 
afmelding
Ik heb een afspraak met een voormalige buurman om eens een weekendje Ardennen te doen. Hij heeft daar familie die een hotel hebben en een rondje Ardennen is natuurlijk erg leuk.

We rijden dan met drie motoren (misschien gaat mijn dochter ook mee.). Zaterdag's heen via Eindhoven, overnachten daar en dan 's zondags terug richting Antwerpen.


Mijn vrouw heeft er bezwaar tegen (je bent er doordeweeks al bijna nooit...) dat ik op de 17e mijn snor druk en dan zelf niet de verplichte familie-verjaardags-visites afloop.

Voor mij wordt het dus een uiterst interressante "opzitten en pootjes geven" dag. Ik ben wel benieuwd naar jullie dag, het weer beloofd mooi te worden. Zal je niet vergeten foto-tjes te maken voor de achterblijvers ? ....


Owja verdorie dat had ik gelezen ja.
Ardennen zijn zeker relaxt :)
Laatst zelf ook nog geweest, foto's zullen wel geen probleem zijn O-)
 
heeft iemand voor mij de maat van je carb luchtinlaat. Ik wil de diameter graag weten.
Ken ik eerst een verloop stuk kopen voor ik die filters er op knal!
thanx,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan