Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dikke shit man! :9~
Vind ik egt een superbike!
Mag ik de ongeloofelijke lul zijn die je vraagt wat je daarvoor neer hebt moeten leggen?, en als ik niet die lul mag zijn, wil iemand anders het dan vragen :+ ik wil wel weten wat zoiets kost 8-) .
Kan ik vast gaan sparen :9

Ciaoo!
MrBasta


prijs viel mee voor de km stand en de perfecte uitstraaling van de motor.

Hij was maar 7250,- een kopje dus, je ziet ze tog vaak duurder.
 
Wat voor motorolie gebruiken jullie allemaal? Ik had in één van de vorige topics eens gehoord dat mensen vol-synthetische olie erin smeten maar dat lijkt me iets teveel van het goede eigenlijk. Gebruik zelf 'normale' (mineraal) motorolie, aangezien mij dat voldoende lijkt voor een GS500.

Ben wel benieuwd wat jullie gebruiken en of jullie GS misschien olie zuipt/vreet. Die van mij verbruikt bijna geen olie, alleen een beetje als je veel snelwegkilometers boven en rond de 140 km/u
Ik gebruik half synthetisch Liqui Moly 10w40.
Pas geleden de olie nog vervangen dus ik ga vanaf nu het olieverbruik in de gaten houden.
Mineraal olie hoeft tegenwoordig alleen maar bij oldtimers. :X
Half-syntheet is beter.
 
Ik gebruik half synthetisch Liqui Moly 10w40.
Pas geleden de olie nog vervangen dus ik ga vanaf nu het olieverbruik in de gaten houden.
Mineraal olie hoeft tegenwoordig alleen maar bij oldtimers. :X
Half-syntheet is beter.


Hmm mja zit er ook aan te denken om half-syntheet te nemen :)
 
Van volsyntetische olie kan je slippende koppelingsplaten krijgen... B|
 
ahhh dan kwam dat daar door (dacht dat het door de regen kwam)
heb nu half en verbruik is bijna nix

Slippende koppeling door de regen ? :S

Wel is gelezen dat iemand Anti-wrijvings middel door de olie had gegooid (voor auto's). Gaat je koppeling ook flink door slippen :P
 
En een foto van mijn GS500.

motor_klein_1.jpg

motor_klein_2.jpg


Was eerst een Challange, maar door een valpartij heb ik er maar een Slingshot van gemaakt.
 
mag ik er ook bij??
owja voor de mensen die volgde in het vorige topic hoe ik met mijn seatcover bezig ben. (ik wist niet dat purschuim zo ver uitzet, heb nu iets van pizzakoffer model :P ) dus daar moet het mes nog in :P
btw, hier nog een fototje van me brommert
Foto=GIXTGPCW
 
Van volsyntetische olie kan je slippende koppelingsplaten krijgen... B|

volgens mij is dat niet helemaal waar, slippende koppelingsplaten krijg je als je olie waar geen bepaalde addictieven in zitten die het slippen tegengaan (automotor-olie).
Maar als je gewoon vol syntetische motor olie koopt dan lijkt het me sterk dat je koppeling daarvan gaat slippen, die olie is immers bedoelt voor motorfietsen met natte koppeling.
 
volgens mij is dat niet helemaal waar, slippende koppelingsplaten krijg je als je olie waar geen bepaalde addictieven in zitten die het slippen tegengaan (automotor-olie).
Maar als je gewoon vol syntetische motor olie koopt dan lijkt het me sterk dat je koppeling daarvan gaat slippen, die olie is immers bedoelt voor motorfietsen met natte koppeling.
:N

vol synthetische motorolie is niet bedoeld voor motoren met natte koppeling...

semi-synthetische motorolie is bedoeld voor motoren met natte koppeling...
 
[me]Tinusjeuh heeft het inderdaad heel erg druk op het moment
[/me]

Ik heb bijna examens, nog maar 3 weken school *O* , en daarna ga ik eindelijk mijn gs eens veranderen en helemaal naar wens maken *D . Ben al flink bezig om in de tijd die ik over heb allelei electronica te maken en een beetje te polyesteren _O-

En ja, ik heb inderdaar Power Filters *D , die sound is egt MASTER en in combinatie met een Laser Deeptone pijp issie inderdaad al van redelijk ver aan te horen komen. Met de Laser klonk ie al wel sgattig voor een 500cc-tje, maar ik heb egt het idee dattie sinds ik die filters heb nog veel meer herrie maakt!! Ik heb er inmiddels ook geen GS500 stickers meer op en er is geen man meer die gelooft dattut een GS op 25 KW is _O-
 
Bedankt iedereen voor de antwoorden, Semi-syntheet wordt het dus de volgende keer :)

Moet deze week mijn achterband ook alweer vervangen, heb er nog niet eens 7000km op gereden :X
Hoorde dat Uhuh hetzelfde had, ook met 7000km. Heb er voor en achter nu BT45 opzitten en vind ze behoorlijk wat grip geven. Ben er dan ook wel blij mee, geven me veel vertrouwen. In het midden loopvlak is ie helemaal op nu, maar op de zijkanten zit nog genoeg rubber. Misschien dat het beter is om iets minder bandenspanning te hebben voortaan :?

Normaal gesproken geldt voor een GS500 een bandenspanning van 2,5 bar achter (zonder passagier). Bridgestone raadt echter aan om de BT45 een bandenspanning van 2,8 mee te geven. Ik heb altijd met 2,8 bar rondgereden. Ook eens gemeten als de band warm was, maar door de uitgezette warme lucht was de spanning toen 3 bar. BT45 wordt toch vaak gebruikt onder GS'jes, hoeveel spanning hebben jullie op de achterband (warm/koud)?

Enne zijn er ook mensen met BT20 of andere banden? Weten jullie ook wat het verschil in grip is en hoe lang die bandjes meegaan? Ik weet niet of het voor mij verstandig is om terug te gaan in gripniveau, zorgt weer voor onzekerheid. Maar een wat duurzamere band zou ook niet verkeerd zijn

Alvast bedankt :)
 
Ik had vroeger (jaar of 5 terug) ook BT's onder mn gs, maar ik vond ze vooral bij koud weer teweinig grip hebben. Sindsdien heb ik er Pirelli SpeedDemons onder liggen en ik moet zeggen.. Ik heb nog nooit een grip probleem gehad. Ze gaan ook maar 6000 - 7000 km mee, maar ik heb wel lol in iedere bocht ;)

Om de randjes van de band op te slijten moet je gewoon plat gaan en zoveel mogelijk power in de bochten op de achterband zetten, maar ook niet teveel
anders kan je het asfalt van dichtbij gaan bekijken..

Ik heb ook ooit een heidenau voorband gehad, gaat heel lang mee.. maar
heeft me ook een schuiver in duitsland opgeleverd. Dus die is er heeel
snel weer vanaf gegaan..

Laterz..
 
Normaal gesproken geldt voor een GS500 een bandenspanning van 2,5 bar achter (zonder passagier). Bridgestone raadt echter aan om de BT45 een bandenspanning van 2,8 mee te geven. Ik heb altijd met 2,8 bar rondgereden. Ook eens gemeten als de band warm was, maar door de uitgezette warme lucht was de spanning toen 3 bar. BT45 wordt toch vaak gebruikt onder GS'jes, hoeveel spanning hebben jullie op de achterband (warm/koud)?
Bandenspanning moet je altijd koud meten.
Ik hou me aan de voorgeschreven bandenspanning van de BT45's onder m'n gs.
 
Ik pomp er 2,8 in (koud)

Heb vandaag een tochtje van zo'n 110 kilometer gemaakt (stukje door duitsland). Echt een mooie route was het niet, vooral in Duitsland ken ik maar een beperkt aantal plaatsen en dan heb ik het lef niet om zo maar ff een straatje in te knallen. Dus volgende keer eens een route vantevoren plannen zodat ik veel mooie :] weggetjes rijdt.

Daarna nog 20 minuten over het indusstrieterrein geknald. Serieuze pogingen gedaan om de steppies vol aan de grond te rijden maar ik krijg hem niet plat genoeg, ik raak wel soms de grond met mn laars maar als ik hem verder plat gooi voelt de motor niet meer lekker net alsof die wil glijden...

Nog even aan de band gevoeld maar ook de temperatuur was niet zo hoog. Nog maar eens proberen wanneer het wat warmer is.

Ik zal zo de laatste paar foto's verwerken en dan ben ik een weekje weg *O*
 
:N

vol synthetische motorolie is niet bedoeld voor motoren met natte koppeling...

semi-synthetische motorolie is bedoeld voor motoren met natte koppeling...

:W
helaas kan ik je geen gelijk geven ik heb het nog eens opgezocht voor de zekerheid en wat blijkt:

Superieure, volledig synthetische motorolie voor supersport
Kenmerken
Castrol R4 Superbike is een uiterst geavanceerd, volledig synthetische viertakt motorolie die speciaal ontwikkeld is voor de nieuwe generatie Japanse en Europese supersports die een zeer hoog vermogen leveren bij hoge toerentallen.
- maximale motorbescherming onder alle omstandigheden
- ontwikkeld voor gebruik met natte koppelingen
- zorgt voor maximale prestaties van sportieve Japanse en Europese motoren
- speciaal voor supersports ontwikkelde wrijving verlagende additieven voor meer
- vermogen en snellere acceleratie
- snellere en fellere reactie bij gasgeven
- presteert optimaal in snelle drie- en viercilinders, V-twins en boxermotoren, - zowel in watergekoelde als rijwindgekoelde uitvoering
- soepeler en lichter schakelen


zie link:
http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=8218071&contentId=7000975
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan