Hee toevallig! Ik ga daar volgend jaar bouwkundige bedrijfskunde en bouwmanagement studeren (saxion toch?). Mijn zwager studeert daar ook werktuigbouwkunde (danny zandstra, 4e jaars dacht ik)
Jatten en aanpassen kan ik ook wel een beetje, maar echt php heb ik geen zin in om te leren en een kameraad studeert nu kunst en techniek dus mag hij onze 'vriendengroepsite' van me overnemen. Ik werk normaal heel eenvoudig met frontpage en photoshop en dat was acceptabel en 100 keer beter dan freewebs o.i.d. Technisch natuurlijk knudde maargoed, het werkt.
Hele waslijst
oh mijn god...
Kosten onderhoud zijn zowat gelijk aan de helft van de dagwaarde van de gemiddelde gs...
Ik breng mijn gs in de komende 2 weken ook een keer weg voor een "controle beurt".
Hoeft helemaal niks vervangen te worden volgens mij, want alle "onderhouds onderdelen" zijn z.g.a.n. Maar ga eind juli 3 dagen de Ardennen in. En dan heb ik wel graag dat ik niet voor verassingen kom te staan.
Dus ondanks dat ik toch wel vertrouwen heb in m'n eigen onderhoud breng ik hem maar een keer weg.... benieuwd wat dat gaat kosten...
De plaatselijke monteur hier heeft iig wel een lager uurloon dan de jouwe :| €59,00 da's wel echt teveel van ut goeie vind ik.
Totale kosten: � 618.51
Maar ik zit weer veilig op de motor, en dat is toch heel belangenrijk !!
Ik heb verder geen adresjes hier in de buurt.
Ik woon in Hoek van Holland.
Zelf kan ik ook wel de wat simpelere dingen vervangen maar nu wou ik dat alles goed zat.
Ik heb verder geen adresjes hier in de buurt.
Ik woon in Hoek van Holland.
Zelf kan ik ook wel de wat simpelere dingen vervangen maar nu wou ik dat alles goed zat.
Ik heb maar iets meer voor mijne betaaldwaht the fuck dat heb ik niet eens voor mijn gs betaald??
en hij loopt als een zonnetje
Ow ja, GS500 topic... Ik ben van plan om de GS500 zait verder uit te breiden met meer info. Dus alles mbt de GS500 is welkom!
En een ander puntje. Mijn fiets moet nodig worden gesynchroniseerd. Aangezien het bij de dealer rond de €60,00 kost lijkt mij dat geen goed plan. Dus heb ik een klokkenset besteld omdat het relatief voordeliger is. Meteen vier meter model gekocht. (Het is niet de vraag óf er een 4-cilinder komt, maar wanneer.) Op papier heb ik het allemaal al bekeken en het lijkt een eenvoudige ingreep. Heeft iemand hier praktijk ervaring mee of tips?
[offtopic]
Ik zit ook op Saxion, Techinische Informatica->ICT-Beheer. Ik heb 1 GS zien staan, aan de kant van de fietsenstalling onder het gebouw. Zonder MF sticker...
[/offtopic]
Er staan er meestal een paar bij de ingang van het gebouw vanuit de fietsenstalling, maar ik heb al gezien dat er rond de fietsenstalling een hoop plek is waar geen fietsenrekken staan, staat ie droog en uit de zonte veel text voor de quote.[offtopic]
Hee geinig. Volgend jaar ben ik dus ook van de partij. Met sticker. Is er een trouwens een speciale motor/scooter-stalling daar? Onder het gebouw aan de straatzijde ofzo?[/offtopic]
flinke kostenpost maar nu is je gs weer helemaal goed.factuur
Heb ik, stelt niks voor.
Ik heb het volgens het werkplaatshandboek gedaan:
Blablalbalblablalbla
Alles helder? Succes!
Geen adres in de buurt???!
Man
motoport (rockanje) (rockanje, of rotterdam ) uurloon dacht €47,-
Tec motors (zuidland) uurloon dacht tussen de €40 en €50,-
Hemo motoren (hekelingen)uurloon rond de €45,-
En inderdaad wat al veel meer wordt gezegd, heel veel dingen kan je makkelijk zelf of vraag iemand van het forum anders en zijn best mensen die willen helpen.
Zoals ketting spannen, remblokjes vervangen, olie + filter en luchtfilter vervangen enz kan je makkelijk zelf,(als je een heel klein beetje technische ben en gewoon lef heb je moet het gewoon doen), maar ieder zijn eigen keus vind het alleen zonden van het geld.
Toen ik de motor kocht heb ik hem even een buurtje laten geven bij de dealer even kijken of alles wel goed was en zelfs die prijs vond ik al te veel, dus doe tegenwoordig alles zelf en wat ik echt niet kan ga ik langs de dealer en doen we het samen.
even snel een vraagje tussendoor:
mijn vader heeft een gs500e uit 99 gekocht, 25kw op kenteken. ik ga er dan vanuit dat deze aanpassingen zijn gedaan: BJ 1997-2000 € 107,75 (2x gasschuif, 2x veer, 2x sproeier #117,5). (handig die link!)
maar als dit voor 25kw is, wat moet er dan aangepast worden om weer vol vermogen te kunnen rijden? ik heb veel topics gelezen, maar het zijn er zoveel over deze fiets dat ik het niet gevonden heb.
ja daar was ik al bang voor... dat moet ie dan nog zoeken...
ik dacht dat het alleen een kwestie van iets eruit halen was.. maar nee
ben je strafbaar als je vol vermogen rijdt op een motor die 25kw op kenteken staat? mijn vader en ik hoeven allebei geen 25kw
Nee dan is er niks aan de hand, je mag toch ook op een motor met minder dan 25KW (crosser ofzo) rijden met je A (groot) rijbewijs. Je mag niet met een a (klein) rijbewijs op een motor met >25KW
Ciaoo
Basta
Dat bedoeld ie niet Basta. Hij bedoeld dat de GS500 straks vol vermogen is terwijl hij nog 25kw op kenteken staat (opgevoerde motor dus) en of je er dan op mag rijden. Hij heeft dus meer vermogen dan op kenteken staat.
Volgensmij gebeurd dit wel veel met name onder de supermotards die altijd met belachelijk lage KW's op papier staan. Maar of dit trammelant geeft bij een ongeval.... geen idee. Net als die CBR600f met een 900 blok die onder te koop aangeboden staat....
Volgensmij hoef je de papieren alleen maar op te sturen naar de RDW die hem (voor weinig/niets) weer terug vol vermogen zetten dus dat is het probleem niet lijkt me. Wil je pa deze motor om te leren en daarna zwaarder te rijden, misschien voor de waarde zo laten.
fokking hell, met zo'n simpele motor zoveel uitgeven aan onderhoudTotale kosten: � 618.51
fokking hell, met zo'n simpele motor zoveel uitgeven aan onderhoud