Suzuki GS 500 Topic #5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als sleutelaar ben ik op zoek gegaan naar de technische tekeningen van de GS500E. Deze heb ik gevonden. Omdat het wellicht ook handig is voor anderen ben ik gestart met het bouwen van pagina hiervoor. Ik ben net een uurte bezig, dus het duur nog wel even voordat alles helemaal werkt. Maar hier is alvast de link:

http://gs500e.cobusfoto.nl/

De basis is dat alle tekeningen er komen. Maar wie weet komen er ook schema's en andere technische info. Alvast veel kijkplezier.

[Bij volgende bezoek even op F5 drukken. Anders wordt niet de laatste versie opgehaald...]

Laatst bewerkt:
Tada, af! Voor de liefhebbers is er een website met de technische tekeningen online. Hieronder een preview met hyperlink.

(Misschien iets voor beginpost?!)

Quizvraag: Wat is dit?! Ik vermoed het het reservoir is voor remolie aan de achterremcilinder...

0unknown.jpg

Laatst bewerkt:
Als sleutelaar ben ik op zoek gegaan naar de technische tekeningen van de GS500E. Deze heb ik gevonden. Omdat het wellicht ook handig is voor anderen ben ik gestart met het bouwen van pagina hiervoor. Ik ben net een uurte bezig, dus het duur nog wel even voordat alles helemaal werkt. Maar hier is alvast de link:

http://gs500e.cobusfoto.nl/

De basis is dat alle tekeningen er komen. Maar wie weet komen er ook schema's en andere technische info. Alvast veel kijkplezier.

[Bij volgende bezoek even op F5 drukken. Anders wordt niet de laatste versie opgehaald...]
Kijk ook even hier :)
Daar heb ik een hoop dingen vandaan.

Morgen eindelijk weer mijn examen en deze keer hoop ik wel te slagen!! en als ik slaag is er een nieuwe gs500 rijder erbij :] see you on the road (hopelijk) :]

mooi frame kleurtje

weet iemand welke motip kleur een beetje overeen komt met het frame kleur??
De Frame code is toch ocf of ofc of zo?

Laatst bewerkt:
Maar je verkeersinzicht word dus niet behandeld?? Daar wil ik namelijk ook wat aan doen. Iemand die me weer ff op de goede dingen wijst en met weer op de juiste plaats op de weg zet.
Heb je niet goed opgelet bij je rijlessen of zo? :X

Dan kan ik je een RMT cursus aanraden in plaats van VRO.
Voor meer informatie moet je bij de KNMV zijn. (www.knmv.nl)

Heb je niet goed opgelet bij je rijlessen of zo? :X

Dan kan ik je een RMT cursus aanraden in plaats van VRO.
Voor meer informatie moet je bij de KNMV zijn. (www.knmv.nl)

Hahaha tuurlijk wel. Maar het heeft na het examen bijna 4 maanden geduurd voordat ik weer op de motor zat. De examinator heeft ook op mn kijkgedrag gehamerd dat dat ik daar nog aan kon werken (toch geslaagd hehe) En van mezelf vind ik wel dat ik redelijk veilig rijdt, maar dat wil niet zeggen dat je dat altijd doet. Heb de oude instructeur al gesproken. Die had het ook over RMT (of was het MRO?) dus ik kijk wel.

@revz: waar vinden deze cursussen plaats? want dat is zo 123 niet te vinden op de site van knmb...?!

voor groepen van meer dan 8 personen is er een groepskorting, misschien leuk om te doen als er veel animo is vanuit het GS500 topic (en evt aanhang)?!

Je kan hem via Unive in ieder geval zo verzekeren hoor. Geen enkel probleem was dat, had ook mijn rijbewijs pas paar maanden later.
Ik had ze opgebelt, maar toen zeiden ze dat ik een rijbewijs, of iemand van mijn familie een motorrijbewijs nodig had...
Vaag!!

Idd, had ik ook. De één vraagt het wel en de ander niet. Gewoon een ander kantoor proberen van Univé, wellicht dat het daar wel lukt.

@revz: waar vinden deze cursussen plaats? want dat is zo 123 niet te vinden op de site van knmb...?!

voor groepen van meer dan 8 personen is er een groepskorting, misschien leuk om te doen als er veel animo is vanuit het GS500 topic (en evt aanhang)?!

Ik heb de cursus in Lelystad gedaan.
Dat is erg goed te doen qua afstand.

VRO1 ga ik niet weer opnieuw doen.
De VRO van gister was georganiseerd in dit topic: (Centraal) ik heb geen rijlessen meer!! VRO1
VRO2 gaan we (de mensen in het bovenstaande topic) ook doen.

Maar je verkeersinzicht word dus niet behandeld?? Daar wil ik namelijk ook wat aan doen. Iemand die me weer ff op de goede dingen wijst en met weer op de juiste plaats op de weg zet.

Juiste plaats op de weg zou je toch wel moeten weten, desnoods met een beetje logisch nadenken :z

Maarre je kunt ook altijd nog even een rijlesje nemen bij je oude rijschool? En dan ga je bijvoorbeeld op je eigen motor, scheelt je meestal iets in de kosten. Ga je 1 of 2 uurtjes rijden en dan ben je weer op de hoogte.

dus op het terein van de RDW in lelystad, bij het vliegveld??

daar heb ik met de auto vorig jaar een anti-slip cursus gedaan. ook een echte aanrader ;)

Nee op het politie terrein daar iets verderop. :)

Mooi gedaan! Hier zullen veel mensen wat aan hebben. Je staat in de beginpost :)

Check. Super.

Tzt zal ik de onderdeelnummers er ook nog even bij plempen. Maar had evne gene zin meer in type-werk. Dus dat volgt nog. Als iemand bijvoorbeeld enkele specificaties van dit type als HTML of textbestand heeft hoor ik het graag. Dan plemp ik die er ook bij. (Anders type ik het werkplaatshandboek vooer niets over...)

Check. Super.

Tzt zal ik de onderdeelnummers er ook nog even bij plempen. Maar had evne gene zin meer in type-werk. Dus dat volgt nog. Als iemand bijvoorbeeld enkele specificaties van dit type als HTML of textbestand heeft hoor ik het graag. Dan plemp ik die er ook bij. (Anders type ik het werkplaatshandboek vooer niets over...)

Je bent wel handig met dat php/css enzo. Opleiding in die richting of ook een uit de hand gelopen hobby??

Hehe, eigenlijk ben ik student werktuigbouwkunde aan de HTS in Enschede. Maar ik "hobby" een beetje bij als fotograaf en websitebouwer. In 1999 heb ik ooit een Zundapp website gebouwd (Lees:"Knip en jatwerk"). Deze is een jaar of drie online geweest. En sindsdien altijd een beetje ermee aan het knoeien geweest. Maar de laatste twee jaren ben ik mij er meer in gaan verdiepen. Sinds vorig jaar ben ik met PHP bezig. Het is érg mooi, maar ool erg complex. Zo heb ik content management systeem van mijn fotosite niet helemaal zelf gebouwd omdat daar al een aantal jaar ontwikkeling in zit. Maar de ontwikkeling gaat verder zo blijft ik bijleren.

Ben net bij de verfshop geweest en die kennen het kleurtje nameken voor mij, moet ik alleen effe een onderdeeltje achter laten voor de kleur.
Dus ik ga die koplam er maar effe af draaien, maar nu zit ik te denken...
dat lampie en (stukje) draadboom ken ik gewoon aftapen en dan s'avonds zakkie er omheen en afdekken ofzo??
Ik wil de koplamp ook gelijk maar effe spuiten. :P
dus ik dacht toen ken ik gelijk kijken of de kleur goed is door de koplamp niet te schuren en er dan effe een streepje overheen zetten, laten drogen en vergelijken :z

Jeuj! *O* ]
Basta kreeg vandaag 2 pakketjes.

img01508ni.jpg

Van de dealer, 4 ringetjes voor in je carbs (mijne waren lek) kosten 16 Pleuro :N -O-

Den andere van onze beste Tinusjeuh, met daarin die zelfde ringetjes + een kappenrubber *O*

Eerst doet suzuki er zoo lang over dat ik iets anders ga regelen om die ringetjes te krijgen, En dan ineens krijg ik er 8 :9
Dat wordt ze maar weer terugsturen naar Tinus, kan die mooi geld voor vangen ;)

Vanavond ff lekker hobbyen, en dan hopen dat ik weer lekker kan :]

Ciaoo
Basta

Hehe, eigenlijk ben ik student werktuigbouwkunde aan de HTS in Enschede. Maar ik "hobby" een beetje bij als fotograaf en websitebouwer. In 1999 heb ik ooit een Zundapp website gebouwd (Lees:"Knip en jatwerk"). Deze is een jaar of drie online geweest. En sindsdien altijd een beetje ermee aan het knoeien geweest. Maar de laatste twee jaren ben ik mij er meer in gaan verdiepen. Sinds vorig jaar ben ik met PHP bezig. Het is érg mooi, maar ool erg complex. Zo heb ik content management systeem van mijn fotosite niet helemaal zelf gebouwd omdat daar al een aantal jaar ontwikkeling in zit. Maar de ontwikkeling gaat verder zo blijft ik bijleren.

Hee toevallig! Ik ga daar volgend jaar bouwkundige bedrijfskunde en bouwmanagement studeren (saxion toch?). Mijn zwager studeert daar ook werktuigbouwkunde (danny zandstra, 4e jaars dacht ik)

Jatten en aanpassen kan ik ook wel een beetje, maar echt php heb ik geen zin in om te leren en een kameraad studeert nu kunst en techniek dus mag hij onze 'vriendengroepsite' van me overnemen. Ik werk normaal heel eenvoudig met frontpage en photoshop en dat was acceptabel en 100 keer beter dan freewebs o.i.d. Technisch natuurlijk knudde maargoed, het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan